Samochód do 20tys. z mocniejszym silnikiem dobrym do LPG

22 Lis 2017, 21:55

Witam :yes:

Otóż od dłuższego czasu poszukuję i nie mogę zdecydować jaki samochód zacząć fizycznie szukać. Zastanawiałem się nad:
Audi A4 B6 2.4 V6 170KM - stonowany wygląd, świetny silnik w którym zakochałem się jakiś czas temu (miałem okazję prowadzić chwilę i jeździć A6 z tym silnikiem), ale raczej odpada ponieważ przerażają mnie koszty napraw za samo zawieszenie, wiadomo, do gazu super...
Honda Accord VII 2.4 190KM - bardzo ładny samochód, super silnik, z rdzą już bym sobie jakoś poradził bo pewnie po jakimś czasie by wyszła... ale tutaj dochodzi kwestia gazu i zdania są podzielone, ale raczej znajduje się te negatywne, albo pozytywy z ALE
Mazda 3 1 gen. 2.0 150KM - jak wyżej
Ford Mondeo 2.5 V6 170KM - może być, ogólnie ok, ale wiem że te silniki miały pewien problem z jakimś urządzonkiem, co jak się popsuło to chodził jak 2.0 a z tego co pamiętam nie do kupienia/naprawienia to jest praktycznie po za jakimiś magikami, do gazu ok
Skoda Octavia I 1.8T - byłoby najlepszym wyjściem, ale nie wiem kompletnie jak i z kim zabierać się za sprawdzenie samochodu z Turbo i na co faktycznie zwracać uwagę żeby nie kupić bubla, do gazu super

Na pewno poszukuję samochodu nie wielkiego (tj. aktualnie mam Leona 1M i może to być ta wielkość samochodu, ew. trochę mniejszy czy większy). Musi mieć dobry silnik pod gaz i musi to być raczej samochód niezawodny. Cena 20 000 zł to cena za sam samochód, na ew. rozrządy, opony, ubezpieczenie itd., mam dodatkowe środki. Nie musi to być pocisk, chcę delikatnie mocniejszy silnik. Na pewno odpada Coupe i jakieś mikrusy jak np. Colt, oraz typy samochodów jak Subaru Impreza. Odrzucam wszystkie Ople, BMW oraz Mercedesy. Nie interesuję mnie również różnego rodzaju wersje sportowe jak eSki od Audi czy ST od Forda, ponieważ też zapewne nie wyrobiłbym z pieniędzmi na części. Co polecacie w takiej konfiguracji ? Jestem ciekaw waszych propozycji. :)

EDIT: gaz, jaki byłby zakładany to STAG, mam dobry serwis w okolicy.
Mathek2017
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: 1.6 MPI 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

22 Lis 2017, 22:24

Mathek2017 napisał(a):Audi A4 B6 2.4 V6 170KM


Nie wiem czy tak świetny silnik biorąc pod uwagę częste wycieki i troszkę słabt stosunek spalanie/osiągi

Mathek2017 napisał(a):Honda Accord VII 2.4 190KM


Musiałbyś dorzucić 5k. Rdzą się nie martw

Mathek2017 napisał(a):Mazda 3 1 gen. 2.0 150KM


Rdza i masa szrotu na rynku

Mathek2017 napisał(a):Ford Mondeo 2.5 V6 170KM - może być, ogólnie ok, ale wiem że te silniki miały pewien problem z jakimś urządzonkiem, co jak się popsuło to chodził jak 2.0 a z tego co pamiętam nie do kupienia/naprawienia


śmiechłem

Mathek2017 napisał(a):Na pewno poszukuję samochodu nie wielkiego


leon 1 - 4,18 długości
mondeo 3 - 4,73 długości

Rzeczywiście niewielkie auta :mrgreen:

Popatrz na s40 2.4. chyba najlepiej spełni Twoje wymagania.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Lis 2017, 23:17

A ja polecę Lagune II FL z 2.0 turbo. W tej kasie miałbyś auto z końca produkcji, które jest już po wyeliminowaniu wad i bolączek z lat wcześniejszych. Silnik dynamiczny i dobry do lpg :)
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

22 Lis 2017, 23:46

Podłączę się pod temat bo także szukam auta w tym przedziale cenowym, a konkretnie czegoś komfortowego, również na trasy z dynamicznym akcentem. Obecnie jeżdżę focusem mk2. Jak widzicie Audi a6 c5 po lifcie, czyli 2002 w górę w opcji 2.7biturbo quattro + lpg?
Fusion
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Warszawa

23 Lis 2017, 00:22

Fusion załóż sobie swój temat, bo tutaj zrobi się jedynie bałagan.

Co do tematu - również jestem za s40. Z Twoich propozycji na pewno skreśliłbym Octavię, bo to ta sama płyta podłogowa co w obecnym Leonie, więc tak naprawdę żadna zmiana. Jeśli chodzi o Mazdę, to w zestawieniu w porównaniu do reszty (z wyjątkiem wyżej skreślonej Skody) powinien pojawić się model 6 - trójka to klasa niżej, więc niejako nie ma na starcie szans z Accordem czy Mondeo.
Czemu odpadają Ople? Możesz mieć Astrę/Vectrę ze świetnym 2.0t, ew Saab 9-3 z tymże silnikiem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Lis 2017, 16:04

Invi napisał(a):Audi A4 B6 2.4 V6 170KM

Nie wiem czy tak świetny silnik biorąc pod uwagę częste wycieki i troszkę słabt stosunek spalanie/osiągi


Ale praca silnika, dźwięk i przyjemność z jazdy wynagradza. ;) Ale ok, odpada i tak.


Invi napisał(a):Honda Accord VII 2.4 190KM

Musiałbyś dorzucić 5k. Rdzą się nie martw


Czyli też odpada bo pewnie w grę wchodzi wersja po liftowa (?) :cry:


Invi napisał(a):Mazda 3 1 gen. 2.0 150KM

Rdza i masa szrotu na rynku


:ok:


Invi napisał(a):Na pewno poszukuję samochodu nie wielkiego

leon 1 - 4,18 długości
mondeo 3 - 4,73 długości


Chodziło mi tutaj bardziej o to, że wielki samochód to już dla mnie Audi A6 czy chociażby Skoda Superb.


Invi napisał(a):Popatrz na s40 2.4. chyba najlepiej spełni Twoje wymagania.


Tak szczerze mówiąc, zawsze marzyło mi się Volvo, ale kompletnie nie znam tych samochodów. Jak wygląda eksploatacja ? Nie ma jakiś niepotrzebnych udziwnień, jakiś rzadkich i drogich części ? Toleruje dobrze LPG ?


Faber napisał(a):A ja polecę Lagune II FL z 2.0 turbo. W tej kasie miałbyś auto z końca produkcji, które jest już po wyeliminowaniu wad i bolączek z lat wcześniejszych. Silnik dynamiczny i dobry do lpg


Też myślałem, żeby dodać na listę ale szczerze mówiąc boję się Renault :D ładny na prawdę samochód, ale dochodzi tutaj to samo co przy Octavii, nie wiem jak i z kim zabrać się za przejrzenie takiego samochodu z turbiną, a nie chce wbić się na minę...


mike napisał(a):Z Twoich propozycji na pewno skreśliłbym Octavię, bo to ta sama płyta podłogowa co w obecnym Leonie, więc tak naprawdę żadna zmiana.


Niby tak, ale nie zależy mi na nie wiadomo czym. Nie będę zmieniał z Leona na Leona FR, ale taką Octavię (którą oglądałem przed kupnem Leona i miałem spory dylemat) czy VW Borę (oczywiście wszystko 1.8T od 150KM do 225KM) również bym przyjął, przynajmniej konstrukcja niemca jest mi jako tako znana.


Ogólnie w aktualnym samochodzie sporo rzeczy mogę zrobić sam, bo jest prosty. Nie chce przekombinowanego cuda, bo nie mam zamiaru być z jakimkolwiek mechanikiem czy elektrykiem na Ty i dla mnie oddawanie samochodu do nich to ostateczność (a dlaczego, to mógłbym opisać, ale sporo tego jest, zwyczajnie w okolicy nie mam dobrego... szczerego mechanika/elektryka).


mike napisał(a):Jeśli chodzi o Mazdę... ...trójka to klasa niżej, więc niejako nie ma na starcie szans z Accordem czy Mondeo.


Ponieważ Mazda 3 w sedanie zwyczajnie mi się podoba, 6 nie specjalnie. :)


mike napisał(a):Czemu odpadają Ople? Możesz mieć Astrę/Vectrę ze świetnym 2.0t, ew Saab 9-3 z tymże silnikiem


Jak wyżej. Oplom jakoś nie ufam. Jak bym miał brać 1.6 8v to w ciemno każdą sztukę takiego z gazem, ale że chce coś mocniejszego to niestety...

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, czekam na kolejne :piwo:
Mathek2017
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: 1.6 MPI 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Peugeot 508
    Peugeot pokazał swoje najnowsze dziecko - 508. Po bezpłciowym poprzedniku w końcu mamy dawkę zadziorności. Nie wiem jak Wam ale mi bardzo podoba się kokpit mimo, że nie jestem fanem dotykowych ekranów oraz piękny tył. ...

23 Lis 2017, 21:27

Mathek2017 napisał(a):Tak szczerze mówiąc, zawsze marzyło mi się Volvo, ale kompletnie nie znam tych samochodów. Jak wygląda eksploatacja ? Nie ma jakiś niepotrzebnych udziwnień, jakiś rzadkich i drogich części ? Toleruje dobrze LPG ?


C30/S40/V50 to w połowie Fokus, dużo zamienników. Trwały i bezpieczny samochód, nie ma żadnego problemu z częściami (jest tego pełno w Drakken, Autoscan i inne). Polecam ale nie będzie łatwo znaleźć zadbanej benzyny. Realne są raczej roczniki 2005-2006 w tym budżecie, na polifty nawet nie patrz.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Lis 2017, 21:36

Rom33 napisał(a):C30/S40/V50 to w połowie Fokus, dużo zamienników. Trwały i bezpieczny samochód, nie ma żadnego problemu z częściami


Ok, ale przejrzałem trochę internetu, poczytałem jakieś raporty i przypomnę, że mówimy o silniku 2.4, który (nie wiedziałem) jest 5 cylindrowy i nie najtańszy w eksploatacji ogólnej, więc finalnie zostało by max 2.0, a to się już minimalnie kłóci z tym tematem
Mathek2017
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: 1.6 MPI 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Lis 2017, 21:48

No to własnie jest jeden z lepszych silników ale internety mówią co mówią. Gdybym miał wierzyć we wszystko co piszą to pewnie nie kupiłbym swojego auta z którego jestem bardzo zadowolony. Popytaj najlepiej na Volvoforum.pl o silniki benzynowe ja jeżdżę dieslem.
Gdybym dla siebie szukał brałbym 2.4 170KM i to jest silnik Volvo.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Lis 2017, 08:23

2.4 R5 pali tyle samo co 2.0, jest bardziej elastyczny, ma przyjemniejszy dźwięk, a koszty utrzymania będą trochę wyższe, bo ma 5 cylindrów, a nie 4. Za to bardzo dobrze znosi LPG.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lis 2017, 16:24

Rom33 napisał(a):Realne są raczej roczniki 2005-2006 w tym budżecie, na polifty nawet nie patrz.


A jest duża różnica w przed i po liftowym ?


Ossy napisał(a):2.4 R5 pali tyle samo co 2.0, jest bardziej elastyczny, ma przyjemniejszy dźwięk, a koszty utrzymania będą trochę wyższe, bo ma 5 cylindrów, a nie 4.


Co masz na myśli pod hasłem "koszty utrzymania" ? Tzn, wchodzi więcej oleju, filtry są większe czy że trzeba kupować 1 świece więcej, czy ma jakieś swoje specyficzne i droższe części jak przy zwykłym R4 ?
Mathek2017
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: 1.6 MPI 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Lis 2017, 21:00

Mathek2017 napisał(a):Rom33 napisał(a):
Realne są raczej roczniki 2005-2006 w tym budżecie, na polifty nawet nie patrz.


A jest duża różnica w przed i po liftowym ?


zrobiono facefilting, zmieniono światła, wnętrze itp. Mechanicznie wszystko zostało prawie takie samo (w zależności od wersji silnika i wyposażenia)
Na zadbanego polifta w benzynie 2.4 to bliżej 28-30tys.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Gru 2017, 01:19

Czyli tak jak pisałem wcześniej, większe koszty utrzymania wersji 2.4 oznaczają tylko i wyłącznie to, że mamy silnik R5, czyli jedną świecę więcej, wchodzi więcej oleju, może droższe filtry (bo większe) i na tym się to kończy rozumiem ? :)

Bo jak na razie, to serio mnie chłopaki przekonaliście do Volvo, nawet jak by to miało być 2.0 to i tak bym wziął, a widzę po Otomoto że do danej kwoty znajdę coś spokojnie :naughty:
Mathek2017
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: 1.6 MPI 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Gru 2017, 12:23

W 2.4 jest drogie koło zmiennych faz rozrządu (coś koło 1000zł), ale wytrzymuje spokojnie ~200 tysięcy kilometrów. W 2.0 mogą pojawić się problemy np. z przepustnicą. Ale biorąc pod uwagę lepszą współpracę z LPG, podobne spalanie, lepsze osiągi warto szukać 2.4.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Gru 2017, 13:54

Jeżeli 2.4 to 140 czy 170 KM ? Chyba lepiej 170KM, bo wyczytałem, że 140KM pali więcej, a jest finalnie słabsze jak 2.0... swoją drogą w ogóle nie widzę 2.0 na Otomoto, są 1.8 w benzynie a jedyne 2.0 to Diesle.
Mathek2017
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: 1.6 MPI 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003