Samochód do 25 tysi

31 Sty 2013, 20:01

dzida napisał(a):APewniak głupoty gada bo ten 1,9TDI/105KM nie jest już taki trwały jak stare diesle stosowane w Golfie IV w wersjach 90,110 i 130KM. Wspolna jest tylko pojemność, a psuje się jak każdy inny ropniak.


Proszę czytać uważnie co piszę, a potem zabierać głos. Napisałem:
"Najbardziej trwałe są silniki 1.9 TDI - 90km. Cechuje je ekonomiczne spalanie i niska awaryjność."

Precyzując:
1. Najmniej podatne na awarie diesel, to te zasilane pompą rozdzielaczową - w tym właśnie wersja 90KM oraz 110KM.

2. W wersji 130KM podobie jak i 105KM występują już pompowtryskiwacze. Mimo to "dzida" zalicza wersję 130KM do tak samo mało usterkowych jak 90/110KM. Każdy, kto ma na co dzień do czynienia w warsztacie z tego typu silnikami zgodzić się nie może.

3. Pisanie, iż diesle 105KM psują się tak samo jak inne diesle to kompletna bzdura. Poziom awaryjności tych silników nie jest wcale duży. Z racji swojej popularności są tanie w naprawie. To jedne z lepszych silników, które są obecnie na rynku.

Może lepszy jest 2.0/140 KM z pękającymi głowicami albo 2.0 D-4D z common rail Denso, gdzie komplet nowych wtryskiwaczy kosztuje co najmniej 8tyś?

pozdrawiam
APewniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001

31 Sty 2013, 20:26

klinsmann napisał(a):A co byś kolego polecił do 30 tys. zł w benzynie?


Moje typy:
1. Toyota Yaris II - 1.0/69KM (mało pali, bezawaryjny) lub 1.3/87KM
2. Toyota Auris - 1.6/124KM

Inne:
3. Skoda Fabia II - 1.2/60-70KM (mało awaryjne, TSI mogą sprawiać droższe problemy)
4. Hyundai i30 - 1.6/122KM
5. Astra III - 1.6 (częste awarie klimy)
6. Skoda Octavia II - 1.6/105 KM
7. Golf V 1.6 FSI 102KM

W/w auta to propozycje pod kontem niskiego spalania i małej awaryjności.
Demony prędkości to na pewno nie są :D

pozdrawiam,
Ostatnio edytowany przez APewniak, 01 Lut 2013, 11:17, edytowano w sumie 1 raz
APewniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001

31 Sty 2013, 20:34

mi chodziło, że w tej cenie z 1,9TDI to już będą wersje 105KM, bądź 131KM która zastąpiła wersję 130KM. One maja taki poziom awaryjności jak włoskie JTD, HDi francuzów czy CRDi koreańców. Tedeiki wcale nie są lepsze od nich a nawet gorsze, bo strasznie klekoczą. Udane silniki ale naprawa swoje robi w portfelu. I fakt wersja 130KM była droższa w naprawie w porównaniu do 90 i 110 ale tańsza niż następca.
2,0TDI to nieporozumienie totalne... taki wielki koncern i nie potrafi w ostatnim czasie zaprojektować porządnego silnika ;/

Golfa 1,4TSI na pewno bym nie brał z racji rozciągającego się rozrządu i wadliwego napinacza.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sty 2013, 22:12

APewniak napisał(a):7. Golf V 1.4 TSI


Od jednego takiego fachowca słyszałem, że Golfy i Polo w wersjach benzynowych są awaryjne i ten Waść dla siebie takiego by nie kupił. Jest coś w tym prawdy?
Jako najlepsze autka benzynowe polecił mi właśnie Toyoty, jednak Golf bardziej mi się podoba.
klinsmann
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1,9 TDI 131 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

01 Lut 2013, 02:37

To co wypisują niektóre osoby to się w głowie nie mieści... Ja od siebie polecę zainteresowanemu, aby wszystkie sugestie dobrze sprawdził korzystając z rzetelnego źródła. Pozdrawiam i życzę powoedzenia
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39

01 Lut 2013, 11:43

klinsmann napisał(a):Od jednego takiego fachowca słyszałem, że Golfy i Polo w wersjach benzynowych są awaryjne i ten Waść dla siebie takiego by nie kupił


Powiem tak - jeśli ja szukałbym benzyniaka do miasta i kierował się wyznacznikiem bezawaryjności brałbym Toyotę.
PS. Z tym golfem to myślałem oczywiście 1.6 FSI/102KM (tylko nie z początku lat produkcji). Sam dziś byłem zdziwiony jak mogłem napisać TSI:(

Pewnym wyznacznikiem bezawaryjności jest ranking TUV.

Powodzenia!
APewniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Testy czterech Audi R18 e-tron quattro
    Audi przeprowadzi testy czterech Audi R18 e-tron. Są one bezpośrednio związane z przygotowaniem do dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans. Obok wytypowanych do wyścigu pojazdów z numerami startowymi 1, 2 i 3, ...

01 Lut 2013, 12:20

1,6/102KM był MPI - super do LPG
1,6 FSI miał wtrysk bezpośredni i zbierał się nagar na zaworach. Teoretycznie nie da się przerobić na LPG (czyli da się ale będzie palił i tak benzynę w stosunku 40/60 Pb/LPG)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Lut 2013, 13:42

Kanonier90 napisał(a):To co wypisują niektóre osoby to się w głowie nie mieści... Ja od siebie polecę zainteresowanemu, aby wszystkie sugestie dobrze sprawdził korzystając z rzetelnego źródła. Pozdrawiam i życzę powoedzenia


Drogi kolego Kanonier90...jeśli chodzi właśnie o sprawdzanie sugestii i jakichś problemów to forum jest na to najlepszym miejscem, bo mi chodzi o wiedzę i doświadczenia użytkowników. Jeden powie, że dany model to cudo, a drugi, że to szrot. Wyobraź sobie kolego, zapewne ku Twojemu zdziwieniu, że producent nie napisze na swojej stronie, że model golfa w wersji benzynowej jest awaryjny ( w odróżnieniu od diesla ) i żeby broń boże go nie kupować :) Będzie tylko zachwalał swój model, żeby go jak najwięcej sprzedać. A jeśli coś tam w nim nie gra to przecież tego nie będzie rozpowszechniał. Właśnie od tego są fora, żeby dowiedzieć się tego, czego nie powie producent. Tutaj dowiadujemy się praktycznej wiedzy o danym modelu. Dla mnie właśnie forum jest rzetelnym źródłem wiedzy. A dla Ciebie? Widzę, że jesteś skarbnicą wiedzy, więc daj jakiś link to chętnie poczytam :) Podziel się wiedzą, a nie wymądrzaj, że Ty wiesz a drugi błądzi i chce się czegoś dowiedzieć.
A jeśli nie, to nie pozostaje mi nic innego niż ponowienie zarówno mojej wcześniejszej wypowiedzi, jak i innych osób...jeśli nie chcesz pomagać to nie wypowiadaj się na forum. Nikt Cie do tego nie zmusza. Forum jest dla chętnych. Miłego dnia życzę :)
klinsmann
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A4
Silnik: 1,9 TDI 131 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Lut 2013, 01:08

klinsman. Masz bardzo zdrowe podejście, ale nie o to mi chodziło. Forum właśnie służy konfrontacji różnych opinii. Osobiście zawsze bardziej interesują mnie posty gdy ktoś ma inne zdanie niż ja, lub proponuje inny punkt widzenia. Ci, którzy się z tobą zgadzają niczego Cię nie nauczą :) Nie chce się bawić w wytykanie bo to może rozpętać wojnę, a nie o to tu chodzi:) Chodziło mi bardziej o błędy merytoryczne.
To czy dana grupa silników jest awaryjna czy nie to tak na prawdę ciężko zmierzyć. Ty znajdziesz dziesięciu niezadowolonych użytkowników, a ja dziesięciu entuzjastów :)Pozdrawiam
Kanonier90
Początkujący
 
Posty: 71
Auto: BMW e39