REKLAMA
dzida napisał(a):APewniak głupoty gada bo ten 1,9TDI/105KM nie jest już taki trwały jak stare diesle stosowane w Golfie IV w wersjach 90,110 i 130KM. Wspolna jest tylko pojemność, a psuje się jak każdy inny ropniak.
Proszę czytać uważnie co piszę, a potem zabierać głos. Napisałem:
"Najbardziej trwałe są silniki 1.9 TDI - 90km. Cechuje je ekonomiczne spalanie i niska awaryjność."
Precyzując:
1. Najmniej podatne na awarie diesel, to te zasilane pompą rozdzielaczową - w tym właśnie wersja 90KM oraz 110KM.
2. W wersji 130KM podobie jak i 105KM występują już pompowtryskiwacze. Mimo to "dzida" zalicza wersję 130KM do tak samo mało usterkowych jak 90/110KM. Każdy, kto ma na co dzień do czynienia w warsztacie z tego typu silnikami zgodzić się nie może.
3. Pisanie, iż diesle 105KM psują się tak samo jak inne diesle to kompletna bzdura. Poziom awaryjności tych silników nie jest wcale duży. Z racji swojej popularności są tanie w naprawie. To jedne z lepszych silników, które są obecnie na rynku.
Może lepszy jest 2.0/140 KM z pękającymi głowicami albo 2.0 D-4D z common rail Denso, gdzie komplet nowych wtryskiwaczy kosztuje co najmniej 8tyś?
pozdrawiam