Samochód do 30 tyś

09 Lut 2019, 23:17

Witam planuję w lecie kupić samochód. Lecz nie wiem który wybrać. Jak na razie jeżdze Toyota Celica.

Czego oczekuję od samochodu

- Benzyna
- Pojemność 1.8+
- Minimum 140 konia
- Automat
- Czujnik parkowania (Minimum 1 na tył)
- Spalanie max 10l/100km
- Rocznik 2007 +
- Typy (Sedan,coupe,kompakt)

Miesięcznie robie jakieś 600km i przeważnie jeżdze z prędkością 90+

Moje dotychczasowe znaleziska to:

Renault Megane III 2.0 150km coupe 09rok
Volkswagen Scirocco 2.0 200km 09rok
Sanir
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Toyota Celica

10 Lut 2019, 09:25

Renault Megane III 2.0 150km coupe 09rok - diesel przy takich przebiegach jest bez sensu
Volkswagen Scirocco 2.0 200km 09rok - najbardziej badziewiasty silnik TFSI, w Scirocco godny polecenia z tamtych lat jest tylko 1.4 TSI 122KM

Popatrz na Megankę w benzynie (ale trochę mały masz budżet). Poza tym:
Honda Civic VIII 1.8
Opel Astra H 2.0T
VW Golf V GTI
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lut 2019, 11:09

Ossy napisał(a):Honda Civic VIII 1.8
Opel Astra H 2.0T
VW Golf V GTI


Honda ostatni pułap jak nie będzie co wybrać (Nie podoba mi się wyglądowo)

Opel Astra H nie ma automatu

Golf mógłby by być tylko czy skrzynia dsg za bardzo się nie psuje?

A co powiecie na Audi A4 b8?? kwota może przekroczyć trochę 30tys
Sanir
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Toyota Celica

10 Lut 2019, 17:20

Sanir napisał(a):A co powiecie na Audi A4 b8?
za mało kasy i badziewne benzyny przed FL
Sanir napisał(a):Opel Astra H nie ma automatu
a onomatopeja to brat rapera Peji :roll: [link wygasł]
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Lut 2019, 20:17

A no tak zwracam honor źle dałem wyszukiwanie.

Najbardziej przypadł mi do gustu Golf VI GTI Dsg 200km tylko nie wiem czy znajdę jakiś dobry egzemplarz w tej cenie mógłbym podnieść do 35k i pewnie poproszę sąsiada żeby się rozgladnal za jakiś egzemplarzem w Niemczech
Sanir
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Toyota Celica

11 Lut 2019, 13:06

Sanir napisał(a):Golf VI GTI Dsg
za 30k to raczej dobry V GTI, który ma paradoksalnie lepszy silnik niż VI. DSG to sprawa dyskusyjna, ale ja bym wolał szukać auta z manualem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody osobowe przekazane dla szkół samochodowych
    Renault Polska przekazało samochody szkołom samochodowym w Strzelcach Opolskich, Opolu i Gdańsku. Uczniowie będą korzystać z nich podczas zajęć praktycznych. Do Niepublicznej Szkoły Branżowej I Stopnia w Strzelcach Opolskich ...

11 Lut 2019, 15:47

No chyba będę musiał wybrać coś z manualem

Moje dotychczasowe typy:

Ford focus mk2 2.5 Duratec ST 225KM
Honda civic 2.0 i-VTEC 201KM
OPEL ASTRA H GTC 2.0 TURBO ECOTEC OPC 240KM
SEAT LEON II 2.0 TFSI 16V CUPRA 240KM
AUDI A3 8P 2.0 TFSI 200KM

Nie wiem który byłby najlepszym typem.
Sanir
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Toyota Celica

11 Lut 2019, 18:10

Jak dla mnie musisz wybierać drogą eliminacji na podstawie odczuć z jazdy, bo tak czy owak kupić taki wóz bez wkładu i bez zderzenia z pociągiem w przeszłości będzie ciężko.

Ja z sentymentu poleciłbym Forda, ale są na forum pewne osoby, które od razu powiedzą, że beee, bo pękają tłoki, a polecą Cuprę/a3, bo "silniki są ok, musisz jedynie wymienić po zakupie v, x, y, z za X kasy i będzie ok" :ok: Honda imo taki trochę youngtimer alert i w porównaniu z resztą nie ma turbo, więc jazda inna. Opel ma niby problemy ze skręcaniem.

Gdybym miał ostatecznie wybierać, to jako daily byłaby batalia Ford vs Opel, Honda jako kolejne w domu, a VAG nie, bo po prostu nie lubię. Ew s3 3.2 do zagazowania i latania na co dzień
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Lut 2019, 17:33

A gaz w fordzie ? Bardzo to szkodzi silnikowi z taką pojemnośćią?
Sanir
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Toyota Celica

12 Lut 2019, 21:41

Akurat 2.5T (silnik Volvo) to najlepsza jednostka do LPG w Fordzie. No ale wiadomo, auto mocne z bdb osiągami, więc na podzespołach i strojeniu nie należy oszczędzać
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Lut 2019, 22:54

Sanir, tylko najpierw wsiądź do Forda i zobacz czy Ci stylistyka i prostota wnętrza pasuje bo jak dla mnie niestety dość mocno odstaje na tle konkurentów, wygląda jak taka Octavia z 2002 1,6
Już bym wolał chyba Volvo C30 T5
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lut 2019, 00:05

Pionek, stylistycznie wygląda w miarę ok nadrabia osiągami i dzwiękiem.
Na chwilę obecną mam Celice która jedyne co robi to wygląda( przynajmniej mi się podoba) bo to ani nie ma dobrych osiągów zaledwie 9s/100 pali około 10l oraz mój model zjada mi około litr oleju na 1000km czyli wlewam co jakieś 2 miesiące. Więc 10-11l paliwa na rzecz mocy jest dla mnie spoko lecz czytałem że focus pali nawet i 16l a ja mam ciężką nogę.

mike, gadałem dzisiaj z mechanikiem i mówił że Fordy nie za bardzo lubią gaz chyba że ten 2.5 akurat jest wyjątkiem. Mówił mi też że gaz załącza się przy prawidłowej konfiguracji przy nagrzaniu silnika do 60 stopni. Do roboty mam 13km zajmuje mi to około 11 min więc nie wiem czy na tak krótkim dystansie gaz załączy mi się dopiero jak już prawie będę w robocie. Dodam jeszcze że przez około 4-5 miesiecy w roku jezdze na motocyklu. Więc zimą jeszcze wolniej się nagrzewa samochód
Sanir
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Toyota Celica

13 Lut 2019, 07:15

Gaz Ci się przełączy po max 2-3 km, zwykle wcześniej. To nie diesel którym jedziesz w zimie 10km a wskazówka nawet nie drgnie.
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 292
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lut 2019, 10:37

Sanir napisał(a):gadałem dzisiaj z mechanikiem i mówił że Fordy nie za bardzo lubią gaz
zmień mechanika :mrgreen:
Nie wiem, czy powiedziałeś mu o jaki model forda chodzi, ale jeśli twierdzi, że Ford z 2.5t nie nadaje się do gazu (chyba dla zasady Niebieski Owal niegazowalny...), to jest za przeproszeniem ...., a nie mechanik. Z resztą silników też nie bardzo ma rację, bo na sekwencji pojedzie w sumie wszystko, trzeba tylko wysokiej jakości podzespołów i kumatego gazownika. Wszystko jest kwestią techniczną, do Fordów 1.6, tych nowszych (powiedzmy od czasów Focusa mk2) zalecają niby wtrysk w fazie ciekłej, ale też się da. W 2.0 kwestia kontroli luzów zaworowych i ew wymiany szklanki
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Lut 2019, 17:32

No to chyba w razie czego padnie na tego forda i go zagazować . Tu na stronie wyliczyło mi że koszt zwróci mi się po kokoło 17 miesiącach czyli 2 lata trzeba liczyc w załozeniu że instalacja bedzie kosztawac 5 tysiecy (Nie wiem ile może kosztować dobra instalacja)
Sanir
Nowicjusz
 
Posty: 37
Auto: Toyota Celica