Samochód do 30 tys.

20 Sty 2011, 23:50

Witam serdecznie ,

Pierwszy mój post na tym forum .

Chciałbym zasięgnąć opini forumowiczów na temat zakupu samochodu do kwoty 30 tys. PLN. Samochód jest dla osoby młodej ( 25 lat ) . Będzie użytkowany głównie jako samochód do pracy, ponad 60 km w dwie strony. Samochód musi być bezawaryjny , wygodny , cichy , ekonomiczny i zarazem dynamiczny :)
Troche już poszukałem sam. Oto moje propozycje:
-Skoda Octavia II
-Opel Vectra C
-Opel Astra III coupe

Zastanawiam sie nad silnikiem. Czy warto kupić diesla w przypadku Octavi 1,9 TDI , 105 km , a w przypadku Oplów 2,2 dtci 120 km. Nie wiem czy warto kupić benzyne i wrzucić w niego gaz , ale teraz przy wzroście cen za gaz , nie wiem czy jest to opłacalne biorąc pod uwagę koszty ekspoatacji samochodu z gazem. Czy może warto wybrać jakiś inny model. Myślałem jeszcze o Fordzie Mondeo II.

Prosiłbym o jakąś rade , pomoc itp.

Pozdrawiam
kamykunio
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: warka

20 Sty 2011, 23:55

Z tych to ja bym wybrał Vectrę.
Przy takim przebiegu juz można się pokusić o diesla tylko pamiętaj o kosztach jak by cos się działo z silnikiem. Jak dla młodej osoby to może jakis większy silnik benzynowy, dwie rury wydechowe, skórka, szyberdach i seryjne auto a fajnie wygląda, może wersja OPC i do tego oczywiście LPG.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

21 Sty 2011, 10:00

Brałbym Vectre C albo Octavie.
fiko7 napisał(a):może wersja OPC
chodzi ci oczywiście o pakiet stylizacyjny OPC?
Bo za zdrową OPC trzeba dać drugie tyle.
Warto kupić bene i wrzucić gaz. Cena gazu wzrośnie, ale nie o tyle żeby nie opłacało się go założyć.
Gabriel520i
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Poznań

21 Sty 2011, 19:18

Jak pisałem wcześniej to ma być oszczędny samochód , Vectra OPC do takich nie należy . Octavia była by z silnikiem 1,9 Tdi 105 km , a Vectra z silnikiem 2,2 Dtci 125 km , pakiet GTS .
Można trafić jeszcze Oplca Vectre w dobrym stanie za 30 tys. ? Jak wygladą ekspoatacja tego samochodu ? Co sie najcześciej psuje ? Jak trzyma sie turbina i zawieszenie ?

Moze ktoś sie szerzej wypowiedzieć ?
kamykunio
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: warka

21 Sty 2011, 20:24

kamykunio napisał(a):2,2 Dtci 125 km

Nie ma tam takiego motoru. Jest 2.2 DTI :wink:
kamykunio napisał(a):Jak wygladą ekspoatacja tego samochodu ? Co sie najcześciej psuje ? Jak trzyma sie turbina i zawieszenie ?

Zawieszenie, cóż w Vectrze C jest ono dosyć trwałe. Oczywiście można je wytłuc przejeżdżając 20 000km, a można je wytłuc jeżdżąc 100 000km. Wszystko zależy od dróg po których się poruszamy i od poprzedniego właściciela, bo nie wiadomo gdzie on jeździł tym samochodem. Dlatego też warto podjechać na przeglądzik i sprawdzić stan zawieszenia, bo zawsze to jakiś argument do zbicia ceny :wink: .
Eksploatacja normalna, wymieniasz na czas olej, filtry, płyny, robisz rozrząd i jeździsz. Jak co sie zepsuje to nie lekceważysz usterki tylko naprawiasz ją od razu.
Turbina generalnie sama się nie psuje. Dlatego wiadomo, trzeba o nią dbać, a będzie służyła długo.
Samo auto w sobie jest okej. Materiały i ich spasowanie jest na prawdę dobre, po za tym Vectra C ma dobre blachy nie to co poprzednie generacje A i B. Auto prowadzi się na prawdę dobrze, ładnie się zbiera i ma duży bagażnik. Ten samochód jest na prawdę warty polecenia.
Do 30 000zł można znaleźć ładną Vectre C tylko trzeba szukać cierpliwie.
No i myśleć racjonalnie tzn. nie jarać się małym przebiegiem, a patrzeć na stan samochodu.
Gabriel520i
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Poznań

21 Sty 2011, 21:23

Niestety kupując używanego jakiegokolwiek diesla nie masz pewności jak turbina była traktowana i czy szybko nie padnie, dlatego uważam że używanego lepiej PB+LPG
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Warsaw Extremizer Motor Cup / relacja
    10 Rocznica Imprez SSS – I RUNDA już za nami! Od 10 lat Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego organizuje imprezy motoryzacyjne. Zaczęło się od propagowania ¼ mili w Polsce. Obecnie SSS to nie tylko ćwiartka, a ...

22 Sty 2011, 23:36

Właśnie taką opcje benzyna + LPG brałem tez pod uwagę . Tylko martwią mnie dwie rzeczy tzn. wzrost ceny gazu , teraz kosztuje 2,70 a co bedzie za 3 - 4 lata ? Wydaje mi sie że cena napewno nie spadnie , a raczej bedzie rosła i wkońcu jeżdzenie w gazie stanie sie nieopłacalne . Po drugie , miałem już kiedyś samochód na gaz , Lanosa , przejechałem nim 240 , w tym 140 tys. na gazie no i co tu ukrywać , pada sie robiła z tego samochodu po założeniu gazu . Wiecznie był jakiś problem z tym gazem . Może dlatego że to była najprostrza instalacja , a do takiej Vectry zakładał bym sekwencje.

A może ktoś ma pomysł na jakiś inny samochód do 30 tys. , podobny gabarytami do Vectry albo Octavi ? Oprócz Passata i tanich BMW.
kamykunio
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: warka

22 Sty 2011, 23:45

Niestety po starych instalacjach wielu ludzi nie chce gazu, a z nowymi instalacjami jest zupełnie inaczej, tylko musi być tez dobry gazownik. Cena teraz poszła do góry bo zawsze zima gaz drożeje, więc latem pewnie spadnie i gaz nigdy raczej nie będzie kosztował cen zbliżonych do benzyny.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok