Samochód do 30 tys.

27 Lut 2012, 18:36

Aha jeszcze takie pytanie odnośnie chiptuningu. Zadam je tutaj.
Czy to prawda, że po chiptuningu dźwięk silnika brzmi głośniej i ładniej, gdy auto jest na wyższych obrotach ?

+ czekam na odpowiedzi na powyższe pytania :)
Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001

29 Lut 2012, 00:33

Odświeżam post.......
Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001

01 Mar 2012, 14:02

Haaaaloooooo ? :>
Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001

08 Mar 2012, 18:04

A co byście powiedzieli na Audi A3 od 2003r. ?

Jak go porównacie do Audi A4 B6 i Volvo S40 2004+ ?

I jaki silnik w tym Audi A3 byście polecili ? 2.0 TDI 140KM, czy 2.0 FSI 150KM. Który z tych w silników będzie tańszy w eksploatacji (o ile się nie mylę to ten pierwszy spala średnio 6l ropy, a ten drugi 7l benzyny, ale diesel jest droższy), i który będzie miał ładniejszy dźwięk ?
Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001

09 Mar 2012, 15:32

2,0 TDI to chyba najgorszy silnik w hostori tego koncernu więc mimo niższego spalania będzie droższy w utrzymaniu z powodu drogich napraw. 2,0FSI nie przerobisz na LPG z korzyściami.
Benzyna zawsze będzie miała lepszy dżwięk od klekoczącego ropniaka.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Mar 2012, 01:02

2,0FSI nie przerobisz na LPG z korzyściami.

Nie mam zamiaru montować LPG ;o :P
Benzyna zawsze będzie miała lepszy dżwięk od klekoczącego ropniaka.

Nawet jeśli benzyna to zwykłe 16v, a diesel ma turbo ?

Wracając. Ładniejszy odgłos silnika będzie miał 2.0FSI 150KM, czy 1.8TFSI 160KM ? I z tego co czytałem ten drugi jest dynamiczniejszy, a zarazem mniej spala.

I kolejne pytanie. Ładniejszy głos silnika będzie miał 2.0FSI/1.8TFSI u Audi czy 2.0 16V w Maździe 6 ?


I teraz najważniejsze. Przy dzisiejszych cenach paliw taniej w eksploatacji wyjdzie kupno diesla, palącego 6,5l ropy, czy benzyniaka, palącego 8,5l benzyny ?
Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Mar 2012, 02:02

Jeździłem sporo audi a4 b6 i autko jest bardzo fajne, ale moim zdaniem zbyt drogie na to co oferuje, do największych zalet zaliczam: świetne zawieszenie pod kątem prowadzenia, świetny silnik 1.9tdi, oraz solidne wnętrze( oprócz wycierających się przycisków od klimy). Tak jak wcześniej wspomniałem auto świetnie sie prowadzi( aczkolwiek mocno " szoruje ryjem " przy ostrzejszym wchodzeniu w zakręty) ale jest bardzo twarde co znacznie obniża komfort jazdy, czuć każdy dołek( jeżdziłem wersją s-line z obniżoną zawiechą.
kosior899
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2007

10 Mar 2012, 02:04

No dobrze, ale o co innego teraz pytam :D
Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Mar 2012, 10:44

Moim zdaniem z tym silnikiem 2.0TDI 140KM to bzdura że on sie psuje. Znam 2 osoby które mają te silniki w swoich samochodach i to jeden z nich od nowości i nic się nie psuje.
maciek1203
Aktywny
 
Posty: 466
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Tarnobrzeg
Auto: Hyundai Pony
Silnik: 1.5 83KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

10 Mar 2012, 12:48

Przeglądając neta spostrzegłem w tej cenie Saaba 9-3. Podobnie jak w Volvo S60 podoba mi się jego wnętrze, a dokładnie deska rozdzielcza - taka klasyczna ;>

A więc teraz gra toczy się między Vovlo S40 a Saabem 9-3. Który z tych dwóch byście polecili i dlaczego ? Liczy się:
- dynamika
- wygoda
- wyposażenie
- odgłos silnika

I drugie pytanie. Czy można polepszyć odgłos silnika, żeby choć trochę mruczał albo wydawał jakiś przyjemny sportowy odgłos (ale nie jakiś wiejski głos, który można otrzymać po zdjęciu tłumika), nie tracąc przy tym na zużyciu paliwa ? Chodzi mi o sam odgłos silnika, nie o jego wydajność.
Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Mar 2012, 19:47

Ten Saab to vectra c w innym wydaniu, niektóre silniki turbo-benzyna są inne niż w vectrze a tak poza stylistyką to prawie to samo. A co myślisz o leksusie Is200? Dużo pali i jest trochę słaby, ale dźwięk silnika ma dużo lepszy niż konkurenci w tym temacie( 6 cylindrów w rzędzie ) a bezawaryjnościa po prostu bije ich na głowe. Marka leksus mówi sama za siebie.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
kosior899
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2007

10 Mar 2012, 20:16

No niestety zależy mi na niskim spalaniu, więc Lexus odpada ;/

A można ulepszyć ten głos silnika, bez zwiększania spalania ?
I czy przy dzisiejszych cenach paliw bardziej opłaca się brać silnik spalający 8,5l benzyny, czy 6,5l ropy ? Który będzie ogólnie tańszy w eksploatacji ?
Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Mar 2012, 22:21

Ładny głos silnika mają benzyny o dużej pojemności, chodzi o to żeby miały 6 albo 8 cylindrów( albo 5). Moim zdaniem taka zwykła 4 cylindrowa benzyna kiepsko brzmi, można uzyskać taki basowy dźwięk stosując markowe, powtarzam markowe wydechy ale jak mówi przysłowie z "gówna rzeźby nie ulepisz" Tak czy siak z 4 cylindruwek, najlepiej brzmią japońce np: wysoko obrotowe silniki hondy.
Co do diesel vs. benzyna, proponuję sprawdź sobie ile kosztuje np. w takim dieslu jak w volvo s40 2.0d( konstrukcji forda z psa) kosztuje:
- wymiana turbiny
-wtrysków
-sprzęgła z dwumasem
-pompy wysokiego ciś
(podpowiadam razem ok 10 tys. albo i więcej)
Następnie proponuję wejśc na alegro zobaczyć jakie przebiegi mają auta z dieslem tej klasy
- 3 letnie
-5 letnie
- 10 letnie
-15 letnie
( podpowiadam stan licznika zazwyczaj mają taki sam 150-200tys.)
Resztę pozostawiam twojej inteligencji
kosior899
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2007

10 Mar 2012, 23:53

Samochód ma służyć głównie do miasta, a słyszałem, że w mieście lepiej spisuje się benzyna, bo diesel na krótkich odcinkach też dużo spala (nie wiem czy tyle co benzyna, ale sporo).
Ładny głos silnika mają benzyny o dużej pojemności, chodzi o to żeby miały 6 albo 8 cylindrów( albo 5).

Tylko, że 'dodanie' tego 1 cylindra, zapewne znacznie zwiększyłoby zużycie paliwa, nie ? ;/
można uzyskać taki basowy dźwięk stosując markowe, powtarzam markowe wydechy

Właśnie takie zwykłe basy mnie nie kręcą. Chciałbym, żeby przy niskich obrotach auto było ciche, a przy wyższych wydobywało z siebie właśnie ten piękny dźwięk. Pod tym względem idealny jest Lexus IS250, ale to nie ta klasa... ;p
Np. coś takiego

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


tylko, żeby przy wyższych obrotach mruczał albo wydobywał jakiś inny ciekawy dźwięk, np.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Murawsky
Początkujący
 
Posty: 84
Prawo jazdy: 01 01 2001