Samochód do 45k - sedan/hatchback - LPG

01 Kwi 2024, 21:45

Cześć,
zastanawiam się nad zmianą mojego aktualnego samochodu
- Fiata Bravo 150 KM w LPG na coś nowszego z podobnymi osiągami. Codziennie jeżdżę 60 km a rocznie robię +20kk km. Trasę wykonuje w cyklu mieszanym 70 trasa do 30 miasto.
Niestety na tą chwilę nie umiem się jeszcze zdecydować czy iść w hatchback czy bardziej w sedana.

Moje minimalne wymagania:
:arrow: Spalanie jest dla mnie ważne bo chciałbym utrzymać spalanie na poziomie 8.5l/100km +-1l.
:arrow: Rocznik minimum 2013/14
:arrow: + 120KM

Teraz moje wstępne propozycje - kolejność losowa ( nie wiem czy wszystkie jednostki nadają się pod LPG):
:idea: Fiat Tipo 1.4 Tjet 120KM ( obawiam sie nad jego osiągami, i trochę nudnym środkiem, auto mi się nawet podoba)
:idea: Volvo S60 (bardzo mi się podoba, mało tego na rynku, nie mam pojęcia jakie silniki nadają się pod lpg)
:idea: Volvo V40 (podobnie jak wyżej)
:idea: Opel Astra K 1.4 140KM ( trochę boję się elektroniki, mój dobry kolega miał kiedyś Astrę J i naprawdę był dramat, ciągle też wychodziły jakieś pierdułki, ale jak najbardzej brałbym pod uwagę)
:idea: Alfa Romeo Giulietta

To tak wstępnie, oczywiście czekam na wasze propozycje( moje są bardzo różne od volvo aż po fiata tipo :D )
rysiusek
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 150 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007

01 Kwi 2024, 22:23

Ja zdecydowałem się na Tipo :D brałem pod uwagę Volvo S60 2,4 ale przegrało trochę jednak ciągotkami serwisowymi $$$ premium, większość aut z dużymi przebiegami to samo tyczy się S40. Do tego przy jeździe w mieście na 100% spali sporo więcej.
Opla nie brałem pod uwagę za drażniącą technikę.
AR Guiletta wersja 170km.wydaje się optymalną ale trochę martwiły mnie udziwnienia chociażby zawieszeniowe.
Może gdybym miał więcej styczności z tym autem to bym zaryzykował.

W Tipo zawias jest prosty, w max opcji środek wizualnie jest w miarę ok.
Na minus jest mikro turbo ale po programie daje 250nm ładnej jazdy.
Skrzynia jeszcze nie wiem jakie ma przełożenie ale gorzej niż w obecnym aucie nie powinno być :D

Dla mnie proste jest to auto do sprawnej jazdy. Może nie idealne technicznie ale bez fajerwerków $$$.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Kwi 2024, 22:42

Do v40 nie założysz lpg, do astry nie założysz lpg, w s60 lpg założysz do 3.0/304 i 2.5/254

* lpg w oplacalny sposób
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Kwi 2024, 22:51

najprostsze i najtańsze pod kątem eksploatacji w Twoich typów będzie Fiat Tipo.
Reszta to większe lub mniejsze zło :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

01 Kwi 2024, 23:00

franccc napisał(a):założysz lpg, w s60 lpg założysz do 3.0/304 i 2.5/254

Nie wiem czemu ale S60 skojarzyło mi się z rocznikami mającymi 2,4.
Te nowsze to już inna bajka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2024, 02:07

Też nie wiemy czemu, ale raczej jak ktoś patrzy na Tipo to nie spojrzy na S60 I gen. sprzed 25 lat.

Ogólnie Alfa najlepsza opcja, Tipo niby ujdzie ale bardziej opasłe auto i gorzej pojedzie niż Bravo.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

02 Kwi 2024, 20:01

Edquar napisał(a):Ogólnie Alfa najlepsza opcja, Tipo niby ujdzie ale bardziej opasłe auto i gorzej pojedzie niż Bravo.

To zdecyduje autor tematu. Poznał z grubsza jakieś zagadnienia które może sobie rozwinąć w necie i zdecydować się.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2024, 23:08

Czytałem chwilę na temat programu w Tipo i po zabiegu Tipo wygląda na całkiem znośnie - oczywiście na papierze sam muszę się przejechać żeby stwierdzić czy warto. Sprawdzę jeszcze jak wygląda temat z Alfą 170KM. Dużym problemem jak pisaliście jest dostępność volvo s60 jak ich przebieg więc to odpada. Czy macie jeszcze jakieś inne propozycje samochodów? Smutne jest to że te konie w nowych samochodach uciekają i mamy takie małe te silniczki.
rysiusek
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 150 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007

02 Kwi 2024, 23:12

rysiusek napisał(a):Sprawdzę jeszcze jak wygląda temat z Alfą 170KM

szału nie ma, miałem to , chwilę jeździłem , mam teraz diesla 2.0 180KM, i powiem Ci że alfa 1.4to w porównaniu do tego diesla jakby była zepsuta :lol:
niestety mała pojemność to i ta moc jest tam gdzieś daaaaalekkkoo dalekkooo
pozatym jak kręcę do czerwonego pola te małolitrażowe silniki to mam wrażenie że korba zaraz wyjdzie bokiem :lol:
a kiedyś miałem fajne stare volvo 2.4 benzyna 170KM to tam dawałem w palnik i to pięknie brzmiało i widzać było taki zdrowy starej daty silnik który robi po 600 czy 700 tys km a miał dopiero 289 000km :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

03 Kwi 2024, 09:08

rysiusek napisał(a):Czytałem chwilę na temat programu w Tipo i po zabiegu Tipo wygląda na całkiem znośnie - oczywiście na papierze sam muszę się przejechać żeby stwierdzić czy warto. Sprawdzę jeszcze jak wygląda temat z Alfą 170KM.

Ja do tego podchodzę dosyć spokojnie bo moje wymagania skupiają się na stałych trasach gdzie wiem jak jeżdżę i potrzebuje sprawności jazdy bez efektu łoł :mrgreen: Miałem Megane 2,0 tce zrobione na 280/400 i byłoby ok.gdyby nie byłoby mi jej szkoda no i coupe mało wygodne.
Alfa ma seryjnie więcej pary ale i tak jest to 1,4 więc względem niuta wyżej tyłka nie podskoczy. Zawsze to będzie seria 200nm do 300nm po modach (trochę ambitniejszych) niestety z charakterystyką mikrusa i tu czy 150km czy 170km niut jest podobny
toyman40 napisał(a):niestety mała pojemność to i ta moc jest tam gdzieś daaaaalekkkoo dalekkooo

Pisz ten niut :ok:

rysiusek napisał(a):Czy macie jeszcze jakieś inne propozycje samochodów?

Niestety ja się nie wypowiem bo nie chodzę utartym ścieżkami a to co Ty szukałeś opisując w pierwszym poście trochę zbiegło się z moimi typami.
Do tego inne mam trochę wymagania. Mi auto ma się w miarę toczyć bo jak potrzebuje szybkiej trasy to zawsze coś mam pod ręką z pałerem i prawilnym niutem :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2024, 09:19

Jeśli chcesz mieć lpg i niskie spalanie to oprócz wymienionych jest też auris 1.6 choć dynamika dvpy nie urwie w porównaniu do tjeta
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2666
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2024, 19:22

Cześć Panowie, jako że jeszcze nic nie udało mi się zakupić i w zasadzie pozostał na tą chwilę ze mną 1 typ czyli fiat tipo ale zastanawiam się jeszcze nad silnikami diesla.
Wiem nie miło z mojej strony że nadal ciągnę temat a już dawno powinienem coś zadziałać ale w dzisiejszych czasach to ciężko o wybór dobrego egzemplarzu.

Licząc sobie wszystko jeśli bym miał patrzeć na koszty paliwa + instalacji (dla porównania - bravo spalanie 8.5gazu + 1.1 benzyny na 100km) to przy spalaniu na poziomie 5.5l ropy to wyszło mi że taka instalacja by się spłaciła po 4 latach (przy 20kk na rok).
Patrząc na nie aż taką dużą różnice faktycznie zastanawiam się nad kulturą pracy oraz większą frajdą względem gazu.
Oczywiście jakbym kupił od razu z instalacją gazową to oszczędności wyglądałyby inaczej. Mam z tyłu głowy że naprawa diesla w razie awarii jest o wiele kosztowniejsza niż w przypadku silnika benzynowego.

Co powiecie na temat seata leona 3 2.0 TDI 150KM?
rysiusek
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 150 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007