Samochód do 45k - sedan/hatchback - LPG

01 Kwi 2024, 20:45

Cześć,
zastanawiam się nad zmianą mojego aktualnego samochodu
- Fiata Bravo 150 KM w LPG na coś nowszego z podobnymi osiągami. Codziennie jeżdżę 60 km a rocznie robię +20kk km. Trasę wykonuje w cyklu mieszanym 70 trasa do 30 miasto.
Niestety na tą chwilę nie umiem się jeszcze zdecydować czy iść w hatchback czy bardziej w sedana.

Moje minimalne wymagania:
:arrow: Spalanie jest dla mnie ważne bo chciałbym utrzymać spalanie na poziomie 8.5l/100km +-1l.
:arrow: Rocznik minimum 2013/14
:arrow: + 120KM

Teraz moje wstępne propozycje - kolejność losowa ( nie wiem czy wszystkie jednostki nadają się pod LPG):
:idea: Fiat Tipo 1.4 Tjet 120KM ( obawiam sie nad jego osiągami, i trochę nudnym środkiem, auto mi się nawet podoba)
:idea: Volvo S60 (bardzo mi się podoba, mało tego na rynku, nie mam pojęcia jakie silniki nadają się pod lpg)
:idea: Volvo V40 (podobnie jak wyżej)
:idea: Opel Astra K 1.4 140KM ( trochę boję się elektroniki, mój dobry kolega miał kiedyś Astrę J i naprawdę był dramat, ciągle też wychodziły jakieś pierdułki, ale jak najbardzej brałbym pod uwagę)
:idea: Alfa Romeo Giulietta

To tak wstępnie, oczywiście czekam na wasze propozycje( moje są bardzo różne od volvo aż po fiata tipo :D )
rysiusek
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 150 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007

01 Kwi 2024, 21:23

Ja zdecydowałem się na Tipo :D brałem pod uwagę Volvo S60 2,4 ale przegrało trochę jednak ciągotkami serwisowymi $$$ premium, większość aut z dużymi przebiegami to samo tyczy się S40. Do tego przy jeździe w mieście na 100% spali sporo więcej.
Opla nie brałem pod uwagę za drażniącą technikę.
AR Guiletta wersja 170km.wydaje się optymalną ale trochę martwiły mnie udziwnienia chociażby zawieszeniowe.
Może gdybym miał więcej styczności z tym autem to bym zaryzykował.

W Tipo zawias jest prosty, w max opcji środek wizualnie jest w miarę ok.
Na minus jest mikro turbo ale po programie daje 250nm ładnej jazdy.
Skrzynia jeszcze nie wiem jakie ma przełożenie ale gorzej niż w obecnym aucie nie powinno być :D

Dla mnie proste jest to auto do sprawnej jazdy. Może nie idealne technicznie ale bez fajerwerków $$$.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Kwi 2024, 21:42

Do v40 nie założysz lpg, do astry nie założysz lpg, w s60 lpg założysz do 3.0/304 i 2.5/254

* lpg w oplacalny sposób
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Kwi 2024, 21:51

najprostsze i najtańsze pod kątem eksploatacji w Twoich typów będzie Fiat Tipo.
Reszta to większe lub mniejsze zło :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

01 Kwi 2024, 22:00

franccc napisał(a):założysz lpg, w s60 lpg założysz do 3.0/304 i 2.5/254

Nie wiem czemu ale S60 skojarzyło mi się z rocznikami mającymi 2,4.
Te nowsze to już inna bajka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2024, 01:07

Też nie wiemy czemu, ale raczej jak ktoś patrzy na Tipo to nie spojrzy na S60 I gen. sprzed 25 lat.

Ogólnie Alfa najlepsza opcja, Tipo niby ujdzie ale bardziej opasłe auto i gorzej pojedzie niż Bravo.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Droga hamowania vs droga zatrzymania
    Droga hamowania to odległość przebyta przez samochód od momentu uruchomienia hamulca do całkowitego zatrzymania auta. Natomiast aby poznać drogę zatrzymania, trzeba doliczyć odcinek, który przejedzie samochód ...
    Master Truck 2009 / relacja
    Już po raz piąty w Opolu odbył się Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowych Master Truck. Zlot Master Truck, czyli święto podrasowanych ciężarówek, to impreza znana w całej Europie. Rokrocznie pojawiają ...

02 Kwi 2024, 19:01

Edquar napisał(a):Ogólnie Alfa najlepsza opcja, Tipo niby ujdzie ale bardziej opasłe auto i gorzej pojedzie niż Bravo.

To zdecyduje autor tematu. Poznał z grubsza jakieś zagadnienia które może sobie rozwinąć w necie i zdecydować się.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Kwi 2024, 22:08

Czytałem chwilę na temat programu w Tipo i po zabiegu Tipo wygląda na całkiem znośnie - oczywiście na papierze sam muszę się przejechać żeby stwierdzić czy warto. Sprawdzę jeszcze jak wygląda temat z Alfą 170KM. Dużym problemem jak pisaliście jest dostępność volvo s60 jak ich przebieg więc to odpada. Czy macie jeszcze jakieś inne propozycje samochodów? Smutne jest to że te konie w nowych samochodach uciekają i mamy takie małe te silniczki.
rysiusek
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 150 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007

02 Kwi 2024, 22:12

rysiusek napisał(a):Sprawdzę jeszcze jak wygląda temat z Alfą 170KM

szału nie ma, miałem to , chwilę jeździłem , mam teraz diesla 2.0 180KM, i powiem Ci że alfa 1.4to w porównaniu do tego diesla jakby była zepsuta :lol:
niestety mała pojemność to i ta moc jest tam gdzieś daaaaalekkkoo dalekkooo
pozatym jak kręcę do czerwonego pola te małolitrażowe silniki to mam wrażenie że korba zaraz wyjdzie bokiem :lol:
a kiedyś miałem fajne stare volvo 2.4 benzyna 170KM to tam dawałem w palnik i to pięknie brzmiało i widzać było taki zdrowy starej daty silnik który robi po 600 czy 700 tys km a miał dopiero 289 000km :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

03 Kwi 2024, 08:08

rysiusek napisał(a):Czytałem chwilę na temat programu w Tipo i po zabiegu Tipo wygląda na całkiem znośnie - oczywiście na papierze sam muszę się przejechać żeby stwierdzić czy warto. Sprawdzę jeszcze jak wygląda temat z Alfą 170KM.

Ja do tego podchodzę dosyć spokojnie bo moje wymagania skupiają się na stałych trasach gdzie wiem jak jeżdżę i potrzebuje sprawności jazdy bez efektu łoł :mrgreen: Miałem Megane 2,0 tce zrobione na 280/400 i byłoby ok.gdyby nie byłoby mi jej szkoda no i coupe mało wygodne.
Alfa ma seryjnie więcej pary ale i tak jest to 1,4 więc względem niuta wyżej tyłka nie podskoczy. Zawsze to będzie seria 200nm do 300nm po modach (trochę ambitniejszych) niestety z charakterystyką mikrusa i tu czy 150km czy 170km niut jest podobny
toyman40 napisał(a):niestety mała pojemność to i ta moc jest tam gdzieś daaaaalekkkoo dalekkooo

Pisz ten niut :ok:

rysiusek napisał(a):Czy macie jeszcze jakieś inne propozycje samochodów?

Niestety ja się nie wypowiem bo nie chodzę utartym ścieżkami a to co Ty szukałeś opisując w pierwszym poście trochę zbiegło się z moimi typami.
Do tego inne mam trochę wymagania. Mi auto ma się w miarę toczyć bo jak potrzebuje szybkiej trasy to zawsze coś mam pod ręką z pałerem i prawilnym niutem :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Kwi 2024, 08:19

Jeśli chcesz mieć lpg i niskie spalanie to oprócz wymienionych jest też auris 1.6 choć dynamika dvpy nie urwie w porównaniu do tjeta
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2764
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2024, 18:22

Cześć Panowie, jako że jeszcze nic nie udało mi się zakupić i w zasadzie pozostał na tą chwilę ze mną 1 typ czyli fiat tipo ale zastanawiam się jeszcze nad silnikami diesla.
Wiem nie miło z mojej strony że nadal ciągnę temat a już dawno powinienem coś zadziałać ale w dzisiejszych czasach to ciężko o wybór dobrego egzemplarzu.

Licząc sobie wszystko jeśli bym miał patrzeć na koszty paliwa + instalacji (dla porównania - bravo spalanie 8.5gazu + 1.1 benzyny na 100km) to przy spalaniu na poziomie 5.5l ropy to wyszło mi że taka instalacja by się spłaciła po 4 latach (przy 20kk na rok).
Patrząc na nie aż taką dużą różnice faktycznie zastanawiam się nad kulturą pracy oraz większą frajdą względem gazu.
Oczywiście jakbym kupił od razu z instalacją gazową to oszczędności wyglądałyby inaczej. Mam z tyłu głowy że naprawa diesla w razie awarii jest o wiele kosztowniejsza niż w przypadku silnika benzynowego.

Co powiecie na temat seata leona 3 2.0 TDI 150KM?
rysiusek
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 150 KM LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2007