Samochód do 60 000 NOWY

20 Sty 2010, 17:31

MajkPZM napisał(a):Golf od zawsze był najlepszym samochodem w swojej klasie, nie bez przyczyny jezdzi taka ilosc tych samochodów.


Sądzisz że naprawdę nie ma lepszych kompaktów? Sam bym wymienił kilka moim zdaniem lepszych (w cenie Golfa i tej samej klasy) :razz: BMW serii 1 jest lepsze od Golfa, a też kompakt. Poza tym cena to również istotny czynnik, bo wiadomo że Lexus IS będzie lepszy od takiej, dajmy na to Pandy, ale nie można porównywać aut nie porównując ich ceny... A Golf wydaje się być trochę przepłacony, niezależnie czy nowy czy używany są ciekawsze propozycje na rynku

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 16:35 ]
A Golf sprzedaje się najlepiej, bo jest Niemiecki, a Niemcy popierają swoje i wolą dać 2tys. Euro więcej za Golfa rodzimej produkcji niż za inne auto oferujące to samo, w niższej cenie ale niepochodzące z Niemiec :wink:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

20 Sty 2010, 18:22

ACSznycel, co ciekawsze nie tak dawno jak wujek brał grande punto nowe to musiał się zapisać na listę oczekujących bo wszystko niemcy wykupowali... Mam ciotkę w Bonn to na drogach widać duuuużo małych samochodzików... sporo fiatów panda, punto, toyotek yaris co raz mnie widać Niemieckich samochodów typu właśnie VW... Co do testów to często w wakacje oglądałem TVN Turbo i porównywali punto do fabii... testującemu nie spodobała się funkcja City w wspomaganiu... mi się to akurat bardzo podoba... o kulturze pracy silnika nawet nie miał co porównywać do skody bo zarówno w środku jak i na zewnątrz było znacznie ciszej w fiacie... przestronność fiat na plus pojemność bagażnika również.... skoda wygrała tylko zawieszeniem.... Ja widzę po swoim nawet bravo że komfotrowiej podróżuje się moim padłem z kompletem osób niż golfem III rodziców gdzie tego miejsca jest znacznie mniej....
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

20 Sty 2010, 21:45

Najczęściej sprzedawanym autem w Niemczech jest VW Golf. Oczywiście małe samochody po wprowadzeniu dopłat stały się popularne, ale nadal nr 1 pod względem sprzedaży w Niemczech jest Golf, co rzutuje na całą Europę bo Niemcy mają największy rynek motoryzacyjny, no i potem po 10 latach można dużo Golfów sprzedać Polakom więc automatycznie staje się to popularny samochód również w Polsce:P

Ja olewam testy wszelkiej maści, tzn. cenne mogą być opinie i wrażenia z jazdy, ale punktacja, to które auto zajęło 1 miejsce, a które 2 a które ostatnie... Są bardzo sztuczne, bo dla kogoś ważny jest duży bagażnik, dla innego spalanie, dla innego niezawodność, jeszcze dla następnego wyposażenie, dla innych cena, albo wszystko po trochu lub dowolna kombinacja tych cech. A w testach na ogół stara się wszystko uśrednić, co nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości gdy np. duży bagażnik i niskie spalanie Octavii rekompensują jej inne wady, których jest pozbawiona dajmy na to Mazda 3 ale nie ma ona dużego bagażnika więc z automatu odpada, mimo że np. na punkty z Octavią by wygrała w teście.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

21 Sty 2010, 00:19

ACSznycel napisał(a):
MajkPZM napisał(a):Golf od zawsze był najlepszym samochodem w swojej klasie, nie bez przyczyny jezdzi taka ilosc tych samochodów.


Sądzisz że naprawdę nie ma lepszych kompaktów? Sam bym wymienił kilka moim zdaniem lepszych (w cenie Golfa i tej samej klasy) :razz: BMW serii 1 jest lepsze od Golfa, a też kompakt. Poza tym cena to również istotny czynnik, bo wiadomo że Lexus IS będzie lepszy od takiej, dajmy na to Pandy, ale nie można porównywać aut nie porównując ich ceny... A Golf wydaje się być trochę przepłacony, niezależnie czy nowy czy używany są ciekawsze propozycje na rynku

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 16:35 ]
A Golf sprzedaje się najlepiej, bo jest Niemiecki, a Niemcy popierają swoje i wolą dać 2tys. Euro więcej za Golfa rodzimej produkcji niż za inne auto oferujące to samo, w niższej cenie ale niepochodzące z Niemiec :wink:

BMW 1 w cenie golfa? Nie rozsmieszaj mnie... to auto jest duzo droższe niz pasat a Ty go chcesz go porownywac do golfa... Golf na podstawie to koszt około 55tyś, a seria 1 na podstawie to koszt minimum 90tyś. Pozatym bmw 1 to klasa premimum a golf to ta sama klasa co bravo.

Volkswagen jest w tym momencie jedyną korporacją, która nie ma problemów finansowych, wszyscy inni toną w długach kiedy to własnie Volkswagen jest cały czas na plusie.


Cytat z Top Gearu, którego własnie mam przed oczami " Kolejne generacje golfa nie wnosiły nic w stylizacji i dlatego Jarosław Horodecki nie przepada za tym kompaktem. Przyznaje jednak, że to najlepsze auto w tej klasie"

" Jesli jestes konserwatystą, będziesz zachwycony golfem. Wyjąwszy nudny wygląd, trudno mu coś zarzućic"

W top gearze rzeczy typu wielkosc bagaznika czy spalanie nie są brane pod uwage. Moim zdaniem to jedyna sensowna gazeta, która mozna czytać w tym momencie.

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 23:22 ]
Luke16 napisał(a):ACSznycel, co ciekawsze nie tak dawno jak wujek brał grande punto nowe to musiał się zapisać na listę oczekujących bo wszystko niemcy wykupowali... Mam ciotkę w Bonn to na drogach widać duuuużo małych samochodzików... sporo fiatów panda, punto, toyotek yaris co raz mnie widać Niemieckich samochodów typu właśnie VW... Co do testów to często w wakacje oglądałem TVN Turbo i porównywali punto do fabii... testującemu nie spodobała się funkcja City w wspomaganiu... mi się to akurat bardzo podoba... o kulturze pracy silnika nawet nie miał co porównywać do skody bo zarówno w środku jak i na zewnątrz było znacznie ciszej w fiacie... przestronność fiat na plus pojemność bagażnika również.... skoda wygrała tylko zawieszeniem.... Ja widzę po swoim nawet bravo że komfotrowiej podróżuje się moim padłem z kompletem osób niż golfem III rodziców gdzie tego miejsca jest znacznie mniej....

Takie samochody w niemczech jezdzą jako flotówki, są tanie, bardzo tanie...
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

21 Sty 2010, 00:37

MajkPZM napisał(a):
ACSznycel napisał(a):Golf na podstawie to koszt około 55tyś, a seria 1 na podstawie to koszt minimum 90tyś. Pozatym bmw 1 to klasa premimum a golf to ta sama klasa co bravo


No to zdecyduj się czy porównujesz do określonej kwoty - wtedy Golf nie ma szans na żadną wygraną, bo Golf za 55tys. ma jakiś śmieszny silnik i śmieszne wyposażenie i w zasadzie większość innych kompaktów w tej cenie no może oprócz Hondy Civic czy Subaru Imprezy będzie lepsza.

A, skoro w Top Gear napisali że Golf jest najlepszy w swojej klasie, to znaczy że nie jest :lol: To taka śmieszna gazetka gdzie pseudoznawcy wypowiadają się o samochodach, całe szczęście robią to w fajnym stylu i śmiesznie, przez co można to czasopismo czytać, ale czysto rozrywkowo, a nie informacyjnie. Np. mieli żal do jakiegoś tam amerykańskiego Mustanga że ma prawie jedną piątą koni mniej niż w katalogu, ale "znawcy" pojechali nim na zwykłą hamownię, nie wiedząc że w USA są inne normy i moc silnika do broszur mierzy się za oceanem bez osprzętu. Normalnie odjazd, brak elementarnej wiedzy z branży. Więc jak coś piszą w TopGearze to nie warto tego traktować serio, szczególnie jeśli jest się fachowcą z Polskiego Związku Motorowego :razz:
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

21 Sty 2010, 01:22

Akurat goscie z TG znają się na rzeczy dość dobrze, wiem bo pare osob z nich regularnie smiga z nami (4TURBO ) w kielcach na torze, nie dosc ze paru z nich jest na prawde świetnymi kierowcami, co nie jednokrotnie pokazali na torze to paru z nich spokojnie mogło by servisowac samochody, znają się na tym i podchodzą do tematu dosc konkretnie. Na pewno top gear nie jest gazetą dla zwykłego kowalskiego, którego interesują tylko dane, cyferki i cena.


Co do tej hamowni amerykanskiej nie mam bladego pojęcia o czym piszesz. Do 4turbo przyjezdzają i Imprezy i Evo robione na rynek USA i moc zawsze pokrywa się z tym co bylo w broszurkach.

szczególnie jeśli jest się fachowcą z Polskiego Związku Motorowego

Najpierw poznaj strukture tego związku a potem mozemy dyskutowac na temat tego kto jest znawcą a kto nie, bo narazie to tylko znasz rozwinięcie skrótu PZM.


No to zdecyduj się czy porównujesz do określonej kwoty - wtedy Golf nie ma szans na żadną wygraną, bo Golf za 55tys. ma jakiś śmieszny silnik i śmieszne wyposażenie i w zasadzie większość innych kompaktów w tej cenie no może oprócz Hondy Civic czy Subaru Imprezy będzie lepsza

Ty chyba nie zrozumiałes, własnie nie porówwnuje do ceny tylko do konkretnego wyposażenia. Podstawowe BMW 90tyś, podstawowy Golf 55tys. a nie Golf Highline 90tyś, bmw podstawowe 90tyś. Jesli mam do wyboru dobrze wyposazone bravo za 55tyś i podstawowego golfa za 55 to wybieram bravo, ale jesli mam 75tyś to zdecydowanie bardziej skłaniam się ku golfowi.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...

21 Sty 2010, 09:18

Volkswagen jest w tym momencie jedyną korporacją, która nie ma problemów finansowych, wszyscy inni toną w długach kiedy to własnie Volkswagen jest cały czas na plusie.


Ja tam nie słyszałem nigdzie o tym żeby fiat miał długi nie tak dawno wykupił Zastave, Chryslera, Jeepa i Dodge :P

mało tego....apogeum mojego szczęścia jeśli chodzi o motoryzację osiągnę wtedy gdy któregoś pięknego dnia odpalę rano kompa i przeczytam.....

Fiat wykupił bankrutującego VW...... w planie ratowania firmy... zaprzestanie produkcji niesprzedającej się wersji Golf...... albo lepiej Fiat wprowadza nowe silniki do Golfa..... 1.3 JTd które zastąpią przestarzałe jednostki napędowe upadłej fabryki VW....


kiedy nadejdzie ten dzień.....a nadejdzie :P i Polacy będą jeździć Fiatem Gólf 1.3 JTd....powiem ...a nie mówiłem? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Właśnie fiat to jest jedna z najprężniej rozwijających marek na świecie fiat miał CR w dieslu w 1998 roku a VW to samo dziesięć lat później :D
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

21 Sty 2010, 12:44

FIAT również na długo przed VW wprowadził na rynek silnik TDI :P Ale pomijając to, bo historia jest nieważna (np. Ford ma długą a Mercedes zacną, ale co z tego jak obecnie nie są to marki "naj"), ciężko określić jaka jest najlepsza marka bo takiej nie ma, każda ma jakieś wady i zalety, a co najważniejsze - zmienia się. Dziś może być najlepsza Toyota, za 5 lat FIAT, potem VW, potem jakiś chiński Xiang a czemu by nie :wink: Polacy niestety nadal tkwią w erze w której najlepsze były auta japońskie i niemieckie, jakieś 15 lat temu - czyli tyle ile liczy sobie przeciętny samochód w PL, ale świat się zmienia, dziś marka nie ma już takiego znaczenia.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

21 Sty 2010, 13:51

Takie to jest dla was istotne, że to fiat pierwszy wprowadził CR i TDI? Idąc waszym tokiem rozumowania smiało możnaby stwierdzić, że fiat jest zdecydowanie bardziej rozwinięty od Porsche bo porsche dopiero w tym roku wprowadziło "TDI" co za tym idzie równiez CR. W moich oczach fiat to firma, która specjalizuje się w małych, prostych i do bólu tandetnych ale spełniających swoje głowne cele " Seicento, Palio, Doblo , Punto, Siena, Marea czy inne wynalazki. Zawsze te samochody były uważane za tanie i dostepne dla przeciętnego Kowalskiego, bo tak jest. Osobiscie wole troche bardziej konserwatywnego Golfa niż jakies Bravo, które tylko ładnie wygląda i nic po za tym ( mówie tutaj o nowych wersjach , jeden się będzie zachwycał jakimis kosmicznymi kształtami ( Bravo ) inny woli proste i dyskretne kształty, kwestia gustu.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

22 Sty 2010, 16:12

MajkPZM napisał(a):wole troche bardziej konserwatywnego Golfa niż jakies Bravo, które tylko ładnie wygląda i nic po za tym


A co Golf ma takiego, poza tym czego nie ma Bravo? :razz:

Sęk w tym że Bravo niczym nie ustępuje takiemu np. Golfowi, który jest równie tandetny, albo i nie, bo jest po prostu normalny - wiadomo nie jest to BMW albo Lexus jeśli chodzi o wyposażenie i materiały - podczas kupowania auta jeździłem Golfem kombi i oglądałem Fiacika w salonie... Wyglądem się różnią, ale tak to jak każdy inny nowy samochód klasy kompakt od dowolnej konkurencji - są po prostu poprawne, ani tandetne, ani wypasione.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

22 Sty 2010, 17:01

MajkPZM napisał(a): małych, prostych i do bólu tandetnych ale spełniających swoje głowne cele " Seicento, Palio, Doblo , Punto, Siena, Marea czy inne wynalazki. Zawsze te samochody były uważane za tanie i dostepne dla przeciętnego Kowalskiego, bo tak jest.
Dla mnie ten opis jak ulał pasuje właśnie do golfa. Mały, prosty, kanciasty, bez krzty polotu, o wykończeniu przeciętnej jakości, przeciętnie wyposażony, przeciętnie się prowadzący, przeciętnie komfortowy, o przeciętnym spalaniu, przeciętnej dynamice, przeciętnej awaryjności i przeciętnej lub w przypadku TDI poniżej przeciętnej kulturze pracy. Tak jak pisałeś dostępny dla przeciętnego Kowalskiego co widać choćby po tym ile ich jeździ po ulicach. Słowem samochód w przypadku którego poza kulturą pracy nie ma się do czego przyczepić ale też absolutnie niczym nie zachwyca. Wszystko co napisałem o golfie można powiedzieć także o polo czy lupo.
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

22 Sty 2010, 21:53

ACSznycel napisał(a):
MajkPZM napisał(a):wole troche bardziej konserwatywnego Golfa niż jakies Bravo, które tylko ładnie wygląda i nic po za tym


A co Golf ma takiego, poza tym czego nie ma Bravo? :razz:



Coś jednak ma. Skoro w zeszłym roku Golf był na 4 pozycji w sprzedaży, a Bravo nie znalazło się w pierwszej 20. Co prawda w podstawowy wyposażeniu nie ma w Golfie takich rzeczy jak DSG, ACC, DCC czy innych systemów, ale o ile nie mylę się w Bravo nawet w opcji takich rzeczy nie znajdzie się. Inna kwestia bezpieczeństwa. Jak na razie w testach EuroNCAPu Golf swojej klasie jest bezkonkurencyjny. Nowa Astra zbliżyła się do niego, ale jeszcze trochę brakuje.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

22 Sty 2010, 22:06

Nie wiem z jakiego kraju są to dane i skąd je masz ale jeśli mowa o Polsce to popyt na golfa bierze się z przesadzonej opinii Volkswagena w głowach Polaków nie z jego jakości. Ja z kolei na szybko w googlach znalazłem coś takiego: Fiat - 9,5% rynku VW-7% (mowa o samochodach nowych)
KaczorLSM
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 694
Miejscowość: Lublin

22 Sty 2010, 23:37

W polsce ludzi nie stac na to zeby za kompakta dać 80tys, więc nic dziwnego ze fiat ma przewage na rynku choc nie wielką ale ma. Bravo masz za 50tyś a za golfa trzeba liczyć 70-80.


Dla mnie ten opis jak ulał pasuje właśnie do golfa. Mały, prosty, kanciasty, bez krzty polotu, o wykończeniu przeciętnej jakości, przeciętnie wyposażony, przeciętnie się prowadzący, przeciętnie komfortowy, o przeciętnym spalaniu, przeciętnej dynamice, przeciętnej awaryjności i przeciętnej lub w przypadku TDI poniżej przeciętnej kulturze pracy. Tak jak pisałeś dostępny dla przeciętnego Kowalskiego co widać choćby po tym ile ich jeździ po ulicach. Słowem samochód w przypadku którego poza kulturą pracy nie ma się do czego przyczepić ale też absolutnie niczym nie zachwyca. Wszystko co napisałem o golfie można powiedzieć także o polo czy lupo.

Nowe 2.0TDI z CR ma taką samą kulture pracy jak fiatowskie JTD. Golfów i ogolnie VW jezdzi w polsce duzo ale przedewszystkim uzywanych i sprowadzanych, na nowego VW przecietny Kowalski sobie pozwolic nie moze, a nawet jesli może to wybierze fiata + 20tys na inne rzeczy. Wykonczenie w VW jest na najwyzszym poziomie ( być może myslisz pojęcia, ładne nie znaczy dobrze wykonczone )
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

22 Sty 2010, 23:51

No a ja stane po stronie VW...
Jezdzilem i najnowszym bravo, i lancerem i ceed'em ale to w golfie mozna poczuc sie jak w domu. Spelnia wszystkie oczekiwania czlowieka kupujacego auto za 50k ktore w praktyce ma byc kompromisem frajdy z jazdy, komfortu, bezp. i praktycznosci.
W golfie czy chocny mojej altei docenisz pozycje za kierownica(1 plaszczyzna w lancerze :roll: ), precyzje zmiany biegow(testowany przeze mnie ceed lezal pod tym wzgledem- moze kwestia egzemplarza), uklad kierowniczy(nieciekawe i w bravo i w ceedzie).

nie mozna odmowic zalet zarowno kii, mitsu jak i hyundaiowi. w rzeczywistosci auta staly sie na tyle dobre ze glownym czynnikiem decydujacym o wyborze moze smialo byc design. tyle ze zawsze mozna lepiej- a na to wplywaja detale- a tu wygrywa VAG
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ