Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

08 Lut 2015, 19:27

Barol napisał(a):Avensis z linku już nieaktualny ale po jednym zdjęciu które zostało w ogłoszeniu wygląda bardzo ciekawie.


Samochód nadal do sprzedania, ale sprzedający zapomniał przedłużyć ogłoszenie.
Jutro teść będzie w Warszawie i jak się wyrobi czasowo, to podjedzie i obejrzy samochód :D
towerone
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 6

08 Lut 2015, 22:34

Tylko mnie zastanawia kto sprzedaje auto czy właściciel czy komis bo na samym końcu opisu jest podany adres jednego komisu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

09 Lut 2015, 10:58

Barol napisał(a):Tylko mnie zastanawia kto sprzedaje auto czy właściciel czy komis bo na samym końcu opisu jest podany adres jednego komisu.


Samochód sprzedaje właściciel. Rozmawiałem z nim, samochód wstawił do komisu znajomego, bo on nie bardzo ma czas umawiać się z ludźmi na oględziny.

Link do aktywnego ogłoszenia [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dostrzegacie coś niepokojącego? :sly:

Po oględzinach Avensis tej przyrosowanej gdzie były na niej liczne ogniska rdzy zaczynam się zastanawiać czy aby na pewno szukać Avensis. Oglądałem też Astrę i Octavię i w nich blacha wyglądało o niebo lepiej.
Czy to tylko trafił się taki bardziej zaniedbany egzemplarz? Czy po prostu Avensis tak mają?
Ta zielona z ogłoszenia, ma ponoć lekkie oznaki rdzy tylko gdzieś przy przedniej szybie, a podwozie było zabezpieczane.
towerone
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 6

09 Lut 2015, 11:31

Zaniedbane/powypadkowe Astry i Octavie też rdzewieją :wink: Nie ma reguły, te auta już mają swoje lata. Toyki mają najlepsze blachy ze wszystkich japońców, no ale mimo wszystko to japońce :wink: Jeśli chcesz uniknąć problemów z korozją musiałbyś rozejrzeć się za Audi 80 albo jakimś Citroenem.
Avensis z linku według mnie bardzo ładna (świetny kolor :ok: ), kuzyn ma Ave z tym silnikiem od wielu lat (poprzednim właścicielem był wujek) i jest z niej bardzo zadowolony. Na pewno ma bardzo wytrzymałe zawieszenie - kuzyn mieszka we Wrocławiu w okolicach Ronda przy Placu Powstańców Śląskich (kostka brukowa, potworne dziury w drodze) od 1,5 roku i nic nie musiał robić przy zawiasie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

09 Lut 2015, 13:25

Peugeoty 406 mają bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Poza tym, tak jak łysy napisał, jak ktoś parkował samochodem w błocie, mył raz na pół roku i w porę nie zabezpieczał obcierek i innych nieprzyjemności to na każdym wyjdzie ci rdza.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

10 Lut 2015, 00:31

towerone napisał(a):Po oględzinach Avensis tej przyrosowanej gdzie były na niej liczne ogniska rdzy zaczynam się zastanawiać czy aby na pewno szukać Avensis. Oglądałem też Astrę i Octavię i w nich blacha wyglądało o niebo lepiej.
Czy to tylko trafił się taki bardziej zaniedbany egzemplarz? Czy po prostu Avensis tak mają?
Ta zielona z ogłoszenia, ma ponoć lekkie oznaki rdzy tylko gdzieś przy przedniej szybie, a podwozie było zabezpieczane.


Kupowanie 15letniego auta to nie jest wycieczka do salonu... zobaczyłeś jednego Avena i się zraziłeś... :lol:

Tak naprawdę to troszkę musisz inaczej podejść do tematu:

Jak widzisz drobne rdzewki to nie obrażaj się na auto tylko wytykaj i targuj ponieważ to nie jest rdza taka jak w pozostałych JDMach i często te rdzewki będą rdzewkami jeszcze przez dłuuugi czas więc nie będą nic kosztować a margines bezpieczeństwa będzie większy.

Ja kupiłem Avena za 4k z uszkodzonym tyłem... jest zdarty lakier już drugą zimę i dopiero zaczyna coś tam łapać ruda. Lekkie uszkodzenie było dla mnie zbawieniem ponieważ cena zjechała o 40% ja zrobiłem starter za 2,5k (oleje, rozrząd, świece itp.) a auto sprzedam po zrobieniu 60tyś.km. za 5,5k nic przy nim nie robiąc oprócz techniki związanej z serwisem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryczna jazda bez ładowania z gniazdka
    Brytyjski oddział jednej z wiodących marek zaprosił swoich klientów do przeprowadzenia szeroko zakrojonego testu samochodów hybrydowych. Okazało się, że samochody hybrydowe poruszały się na samym silniku elektrycznym ...

10 Lut 2015, 08:38

łysy30 napisał(a):Avensis z linku według mnie bardzo ładna (świetny kolor :ok: ), kuzyn ma Ave z tym silnikiem od wielu lat (poprzednim właścicielem był wujek) i jest z niej bardzo zadowolony. Na pewno ma bardzo wytrzymałe zawieszenie - kuzyn mieszka we Wrocławiu w okolicach Ronda przy Placu Powstańców Śląskich (kostka brukowa, potworne dziury w drodze) od 1,5 roku i nic nie musiał robić przy zawiasie.


Dobrze wiedzieć :) Zaczynam się do niej przekonywać.

łysy30 napisał(a):eśli chcesz uniknąć problemów z korozją musiałbyś rozejrzeć się za Audi 80


Teraz takiego mam :D Rocznik 88 i niestety lecą nadkola dlatego też jestem tak przeczulony na rdzę :/

szybki napisał(a):Kupowanie 15letniego auta to nie jest wycieczka do salonu... zobaczyłeś jednego Avena i się zraziłeś... :lol:


Być może masz i rację.
Teść był w okolice tej zielonej Avensis. Widział ją na żywo i mówi, że nieźle wygląda. Ma ognisko rdzy przy przedniej szybie, foto poniżej. Czy to jest coś poważnego? Czy wystarczy mała zaprawka u lakiernika?
Poza tym ma małe wgniecenie z tyłu, w sumie nic wielkiego.

Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

Samochód do 8000zł - kombi tanie w eksploatacji

Wydaje mi się, że wygląda ładnie. Co myślicie?
towerone
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 6

10 Lut 2015, 10:31

Moim zdaniem wygląda tak, jak powinno wyglądać 16-letnie auto (zresztą ta Toyka w benzynie też nie wygląda według mnie najgorzej- rysy, wgniotki to normalne ślady użytkowania, nie da się tego całkowicie uniknąć, osobiście wolę coś takiego od wypucowanej igły od handlarza). Osobiście wolałbym pewnie tego benzyniaka, bo 90KM przy tej masie to mogłoby być dla mnie trochę za mało (przejedź się i sam oceń), poza tym myślę, że jednak da się trochę z tej ceny zejść (koleś łatwo jej z tym przebiegiem nie sprzeda, to przecież Polska :) ). Trwałość pewnie w obu przypadkach podobna, bo 2.0TD to stary, solidny diesel na pompie wtryskowej. Oczywiście oczekiwanie całkowitej bezawaryjności w przypadku tak wiekowego auta byłoby naiwnością, bo zawsze trzeba być przygotowanym na to, że coś padnie po zakupie, ale mimo wszystko Aven I na pewno wśród równolatków jest w czołówce pod względem "niezawodności".
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Lut 2015, 10:54

Ogólnie ze zdjęć wolę nie oceniać aut ... ale nie wygląda na zjechaną.
Co do samego samochodu to silnik 2,0 td jest już jednym z ostatnich które można nazwać wiecznym zresztą ma swoje początki w 1983r. i praktycznie nie zmieniony był produkowany do 1998r. Sądzę ze buda się rozleci a silnik będzie dalej jechał. :D
Zresztą w np: UK za sam silnik z tego avena przełożony na paletę weźniesz więcej niż Ty zapłacisz za całe auto w PL. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lut 2015, 21:26

Nie wygląda żle,ja bym sie bliżej przyjrzał tzn wziął na stacje i dokładnie sprawdził,jak będzie ok to tylko brać :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Lut 2015, 10:10

szybki napisał(a):Ogólnie ze zdjęć wolę nie oceniać aut ... ale nie wygląda na zjechaną.


Też mi się tak wydaje. Martwi mnie natomiast rdza nad szybą. Czytałem na forum Avensis, że ten typ tak ma. Żeby to dobrze oczyścić od rdzy to trzeba zdemontować przednią szybą, a to wiąże się z ryzykiem jej uszkodzenia. Znowu jak się w porę tego nie ogarnie, to może dojść do pęknięcia przedniej szyby. Ludzie takie swoje przypadki opisywali :/

Auto fajne, ale można w niezłe koszta się wplątać przez tą rdzę nad szybą.
towerone
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 6

11 Lut 2015, 10:47

towerone napisał(a):Auto fajne, ale można w niezłe koszta się wplątać przez tą rdzę nad szybą.


Trochę mam obawy co do zakupu auta przez Ciebie bo kupujesz auto stare i martwisz się o purchel przy szybie??? Tym bardziej że często ten purchel nie jest oznaką wspawania ćwiartki...

Jesteś bardzo wymagający jak na stare auto więc i tak sądzę ze pozostają Ci tylko stare tojki bo przy markach EU mających tyle lat ślad korozji jest szczęściem :)

Weź sobie pod uwagę że kupujesz bazę która już nie traci na wartości więc jeżeli przytrzymasz to auto w należytym stanie to swoja kaskę odjeździsz i częściowo odzyskasz ze sprzedaży.
Na potwierdzenie zobacz ile kosztują cariny w normalnym stanie które są model starsze od avena.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lut 2015, 11:33

szybki napisał(a):Jesteś bardzo wymagający jak na stare auto więc i tak sądzę ze pozostają Ci tylko stare tojki bo przy markach EU mających tyle lat ślad korozji jest szczęściem :)


Innymi słowy za bardzo marudzę? :lol:

szybki napisał(a):bo przy markach EU mających tyle lat ślad korozji jest szczęściem :)


Znaczy się taka Astra G czy Octavia ma słabszą blachę niż Avensis?
towerone
Nowicjusz
 
Posty: 26
Zdjęcia: 6

11 Lut 2015, 12:14

No marudzisz :) Jeśli oczekujesz od auta za 8k stanu salonowego to obawiam się, że trochę się naszukasz. Astra G/Octavia I mają blachy na podobnym poziomie co Aven I - tzn. mając średnio 16 lat będą już lekko skorodowane, w naszym klimacie i przy naszych możliwościach garażowania/serwisowania aut to nieuniknione.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

11 Lut 2015, 12:24

Inaczej. Chcesz mieć auto w stanie bliskim ideału? Znajdź dobrą, zadbaną bazę a potem włóż drugie tyle w wymianę części, zabezpieczenie antykorozyjne, blacharza, lakiernika itd.

Uwierz mi - "igły" rozchodzą się wyłącznie w rodzinach. Znam przypadek sprzedaży Opla Astry H od dziadka, który autem jeździł dosłownie do kościoła i na ryby. Jak droga była pełna kałuż to potrafił na jedynce się toczyć, żeby mu podwozia nie pochlapały. A na widok błotnistych dróg zawracał... Wszystko robione w ASO (chociaż to nie zawsze na plus, bo takich tam ciemniaków można nieraz spotkać, że to szok).
Astrę sprzedał za 15 tys. zł właśnie po rodzinie. Do tego stopnia, że ci, którzy kupowali auto wzięli kredyt, byleby tylko mieć to autko. Dlaczego? Bo i tak im się to opłacało.
Nieraz na forum mówi się, żeby mieć starter 2 - 2,5 tys. zł i ludzie łapią się za głowę, że aż tyle. To jest tylko tyle. Może być nieraz za mało. Zakładając, że nie kupujesz amortyzatorów "Shock Absorber made in Germany" za 50 zł sztuka, paska rozrządu z gumy do żucia itd. to 2 tys. będzie na styk. A gdzie opony (bo stosunkowo rzadko widzę auta z gratisem w postaci jednosezonowych opon)? Gdzie zaprawki, poprawki, coś na korozję? Gdzie kasa na przetrzepanie auta w ASO? Każdemu się wydaje, że zna się na autach, że trupa widać na pierwszy rzut oka. A potem kupują bubla od handlarza po lekkim auto-detailingu myśląc, że złapali Pana Boga za nogi. A potem wchodzę na forum i czytam "kupiłem miesiąc temu auto i stukają popychacze, w dodatku falują obroty i w garażu jest plama po oleju". Tadam :mrgreen: Ale za to ładnie się błyszczy i nie ma (nie widać, bo ukryta) rdzy :mrgreen:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009