Samochód do LPG 14-15 tys zł.

18 Mar 2015, 01:21

Witam. Tak jak w temacie - poszukuję samochodu z dobrą jednostką benzynową, która toleruje LPG. Auto będzie użytkowane 60% miasto, 40% trasa. Komfort jazdy na dobrym poziomie, nie chciałbym się przesiadać z A4 B6 do samochodu typu Panda.
Rocznie pokonuję 25-30 tys km. Zależy mi bardzo na bezawaryjności.
Skrzynia koniecznie manualna.

Budżet 14-15k zł. Dobrą sekwencję mam zamiar założyć na własną rękę i to już poza budżetem.

Biorę pod uwagę kilka egzemplarzy:
-BMW e46 (wiem, że z reguły polecacie R6, ale ja skupiałbym się bardziej na 4-cylindrowcu) - miałem niedawno 320d 136KM - zrobiłem nią 20 tys km bezawaryjnie, miło wspominam ten samochód, mimo, że do igiełek to on nie należał.

-Mazda 6 - ładne, japońskie auto. Wiem, że ma problemy z korozją.

-Corolla e12 - to już inny segment, niż powyższe, ale wiem, że to bezawaryjny samochód (miałem e11 1.4 VVT-i i złego słowa nie powiem), ale nie wiem, jak z gazem u nich

- brałem pod uwagę Saaba 9-3 II (trochę bym musiał dołożyć), ale podobno nie tolerują LPG

-Opel Vectra C - podobno tolerują gaz znakomicie i części nie niszczą budżetu


Co powiecie na wymienione przeze mnie samochody? Najbardziej kierowałbym się chyba ku BMW, ale wiem jak trudno o zadbany egzemplarz. Przebywam dość sporo czasu w roku w Monachium, może tam bym coś znalazł z niemieckich rąk.

Diesla raczej odrzucam, mimo sporych rocznych przebiegów. Myślę, że LPG będzie najlepszym rozwiązaniem.
irmax
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 05 01 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Mar 2015, 07:06

Szukam czegoś podobnego, bo robię 40tyś rocznie. To dopiero początki poszukiwań. Póki co rozwarzam astre 1.8. Ople mają tanie części i ponoć dobrze znoszą gaz, ale nie wszystkie. Przy takich przebiegach na gazie dla mnie istotne sprawy to, 1. Aby nie było to auto w którym wypalają się łatwo gniazda, lubryfikacja to ponoć nic nie warta ściema. 2. Swiece i kable powinny być tanie, bo wymiana co 2-3 miesiące się należy. 3. Hydrauliczna regulacja zaworów, a nie jakieś szklanki, bo co roku bedziesz musiał na to wybulić.
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N

18 Mar 2015, 10:50

zwaresq napisał(a): 2. Swiece i kable powinny być tanie, bo wymiana co 2-3 miesiące się należy.

Weźcie mu admini w końcu bana dajcie bo tych pierdów jego czytać nie można już :oops: Trzeba być totalnym idiotą żeby co 2 miesc. kable i świece wymieniać.
zwaresq napisał(a): Hydrauliczna regulacja zaworów, a nie jakieś szklanki, bo co roku bedziesz musiał na to wybulić.

Raz do roku 100zł na regulacje zaworów to nie majątek, wliczam w to jeszcze wymianę uszczelki :mrgreen:
A też prawda jest taka, że regulacje luzów zaworowych przeprowadzi samodzielnie nawet średnio inteligentny szympans :mrgreen:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

18 Mar 2015, 11:11

Ban to chyba tobie się należy.
Jeśli nie wiesz że po 10 tyś musisz wymienić świece, przy LPG. Kable można rzadziej, ale też co 20 tyś wypada.
Regulacja zaworów nie zawsze wygląda tak jak u ciebie. W japońcach to koszt co najmniej 500 zł, a są i gorsze wynalazki. A przy LPG wypada ją robić co 30-40 tyś. Zobacz ile on jeździ rocznie.
Nic dziwnego że potem są opinie w stylu "LPG niszczy silniki", jeśli taka jest wiedza użytkowników instalacji.
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N

18 Mar 2015, 11:38

kirin88 napisał(a):A też prawda jest taka, że regulacje luzów zaworowych przeprowadzi samodzielnie nawet średnio inteligentny szympans :mrgreen:


Szczególnie w niektórych Subaru, kiedy podczas tej operacji trzeba wyciągać silnik :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

18 Mar 2015, 11:44

łysy30 napisał(a):Szczególnie w niektórych Subaru, kiedy podczas tej operacji trzeba wyciągać silnik

Ale nie ma tu co popadać w skrajności, mam na myśli samochody z normalnymi rozwiązaniami technicznymi gdzie tak trywialna czynność jak regulacja luzów zaworowych nie stwarza większych problemów :)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

18 Mar 2015, 12:12

Panowie, troszkę chyba odbiegacie od tematu.

Nadal czekam na cenne rady :)
irmax
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 05 01 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Mar 2015, 12:48

Pewnie zaraz mi znów ktoś banem będzie groził, no ale cóż.

Ja bym zrobił w tej kolejności. Pozbierał info na temat dobrych silników.
Na temat silników jest wiele źródeł np. można posłuchać tego:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


...najwięcej więcej wiedzy w komentarzach. Fora mechaników też pewnie będą dobrym źródłem informacji. Najgorsze to wiedza z gazet i powtarzane plotki.

Po uzbieraniu listy 10-20 czy iluś tam, interesujących jednostek, sprawdzić które nadają się do LPG. Najlepiej na forach lpg oraz na forach aut posiadających wybrane silniki. Potem dobrać do tego model auta.

Prostym silnikom starcza instalacja za 2000 zł, więc fajnie kupić zadbaną benzynę i gaz wstawić.
Jak padnie na silnik wymagający instalacji za 4500zł, przy twoim budżecie lepiej chyba polować na coś co ma taką instalację założoną, powiedzmy od roku.

To tylko takie luźne spostrzeżenia. Podejrzewam że tu, każdy będzie głównie polecał to, z czym miał styczność, więc mało to obiektywne. A przynajmniej przekrój aut mały. Ale może znajdą się i znawcy.
zwaresq
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 01 08 1999
Auto: I30, Ford Galaxy, Seicento N

18 Mar 2015, 14:03

irmax napisał(a):brałem pod uwagę Saaba 9-3 II (trochę bym musiał dołożyć), ale podobno nie tolerują LPG
nieprawda. 9-3 to technicznie Vectra (włącznie z silnikami). Najlepszy, podobnie jak w Vectrze jest 2.0t, który nadaje się do lpg bardzo dobrze
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Mar 2015, 19:17

a co powiecie na auta, które wymieniłem?
irmax
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 05 01 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Mar 2015, 19:21

Szukaj Mazdy 6 2.0 spokojnie znajdziesz taką do 15 tysięcy. Sprawdź dobrze pod kątem rdzy i co 2 lata rób zabezpieczenie podwozia i będziesz zadowolony. Ewentualnie możesz kupić jakieś E46 z 4-cylindrowym silnikiem, ale to nie będzie prawdziwe BMW. Vectra i Saab 9-3 z 1.8 nie będą zbyt dynamiczne.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Mar 2015, 22:35

A co powiecie na Volvo C70?
irmax
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 05 01 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Mar 2015, 16:30

jakieś rady, opinie?
irmax
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 05 01 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: Mitsubishi Colt CJ0
Silnik: 1.3 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Mar 2015, 18:42

C70 to trwałe i rzadko spotykane autko. Fajne silniki 5 cylindrowe, porządna blacha. Auto bazuje na Volvo 850 i S40, więc nie będzie problemu z częściami
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Mar 2015, 13:25

To trochę dziwne po co kupować samochod do gazowania?
rozumiem, że chcesz zamontować instalację i dzięki temu beðziesz mogł więcej oszczędzieć ale nie rozumiem po co szukasz subaru. Ja chcę zamontować lpg ale to juz mój wybór. ponieważ posiadama samochod już od kilku lat i niestety brakuje mi pieniedzy. I dlatego chcę zmienić pb na lpg. Dzięki czemu będę mógł więcej pieniędzy przeznaczyć na coś innego. Może lepiej by bylo abyś zobaczył genereację 6 i jakie tam samochody pasują. Nie wiem czy to nie było by lepsze.
Maciekko
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 02 1992
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Subaru Impreza
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000