Samochód między 50 a 80 tyś

11 Lut 2020, 02:42

Cześć
Jako że na samochodach raczej się nie znam, wiem tyle ile przeczytałem, proszę was o pomoc. Szukam samochodu nowego lub w miarę nowego, którym będę robił lekko ponad 20 tyś km rocznie, codziennie jakieś 40 km w jedną stronę z czego połowa autostradą. Chciałbym tym samochodem pojeździć jakieś 7 do 10 lat, nie musi to być rakieta, ale jakaś dynamika by się przydała. Celuję w jakiegoś kompakta i wstępnie wybrałem:
Seat Leon ST 1.6 TDI 2017, 75 tyś km przebiegu, po leasingu, (wolałbym 2.0 TDI :D )
Opel Astra K 1.4 T biorę pod uwagę tylko te przed liftingiem,
Kia Ceed 1.4 T-GDi wcale nie taka tania jak sądziłem
Seat wyszedłby mnie jakieś 15 - 20 tyś taniej, jednak ma najsłabszy silnik, ale pewnie i najoszczędniejszy, Ceeda i Astrę raczej brałbym nowe, chociaż brakuje mi w nich chociażby świateł full LED, które ma Leon. W ceedzie brakuje mi też czujników parkowania z przodu i ogólnie jestem trochę zdziwiony że za nowego trzeba płacić tyle ile w cenniku o jakimkolwiek rabacie nie ma mowy.
Boję się trochę kupować używane, bo nie mam znajomego mechanika ani kogoś kto dobrze się zna, a jednak chcę wydać całkiem nie mało pieniędzy. Niby mógłbym wykupić raport na jakimś autotesto czy coś, ale czy można temu w 100% zaufać. Co byście zrobili na moim miejscu ?
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11

11 Lut 2020, 06:26

Z takim budżetem to raczej nowe, ale na jakiś wypas(full led) w kompakcie bym nie liczył. Ostatnio nówki poszły ostro do góry. Jeszcze ze 2 lata temu kupiłbyś 200KM Astrę z wyprzedaży rocznika i z niezłym wyposażeniem.
Jak to nie ma rabatów :?: W większości marek kupujesz auto z większym lub mniejszym rabatem, od 10 do 20%, a czasem i więcej.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lut 2020, 22:03

Seata Leona w wersji Full LED czy nawet FR z 1.5 TSI można dostać za te 80 tyś. Ogólnie przed jego zakupem powstrzymuje mnie tylko właśnie silnik TSI, który ma swoje problemy jak wiadomo.
Co do rabatów to właśnie też jestem zdziwiony, ale byłem w salonie Kii i poza rabatem na określone grupy zawodowe na które niestety raczej się nie łapię nic nie szło urwać z ceny katalogowej albo po prostu jestem tak słabym negocjatorem.
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11

11 Lut 2020, 22:06

MatiP napisał(a):Co do rabatów to właśnie też jestem zdziwiony, ale byłem w salonie Kii i poza rabatem na określone grupy zawodowe na które niestety raczej się nie łapię nic nie szło urwać z ceny katalogowej albo po prostu jestem tak słabym negocjatorem.


Bo w przypadku niektórych marek, patrz np, koncern vag auta są po prostu wycenione "z górką" i te wszystkie rabaty są wyrównaniem ceny do poziomu jaki powinna mieć na starcie :mrgreen: Nikt nie traci na sprzedaży aut, te kilka/kilkanaście tys to po prostu mniejsza marża salonu
Idź do salonu mazdy, zapytaj o rabat, dostaniesz gumowe dywaniki gratis
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Lut 2020, 22:44

Ogólnie się z tym zgadzam jednak Kia uznawana jest jak widać niesłusznie za tańsza markę, a tak naprawdę zważywszy na fakt że nowy Leon będzie wchodził do salonów i starego trzeba wyprzedać to można go dostać dość dobrze wyposażonego w tej samej cenie co chyba minimalnie słabiej wyposażonego Ceeda.
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11

11 Lut 2020, 23:03

To co i z jakim wyposażeniem będzie zależy już od konfiguracji, która została na placu.

BTW jeśli chodzi o ceny. Masz "starą" generację leona i "nowego" ceed'a. Kompakty rosną i drożeją (jak zresztą wszystko). Poprzednia generacja mazdy 3 (do 2018) zaczynała się chyba od 76k, obecna od 92, golfa VII można wyrwać za niewiele ponad 70k, VIII startuje od 92. Leon po prostu jest tą starszą generacją i dlatego jest stosunkowo tańszy, pojawiający się model również będzie się zaczynał od ok 85-90, podobnie jak astra, która ma się pojawić w przyszłym roku (a obecna zaczyna się od 76).
Jeśli chcesz kupić tanio w miarę dobrze wyposażonego kompakta to w sumie jest "ostatni dzwonek", zostają modele, które będą schodzić z rynku, leon, astra, civic
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept X1 2008
    W przypadku BMW Concept X1 projektanci zawarli klasyczne cechy i język stylistyczny modeli BMW X w pojeździe nowej klasy. Wyrafinowanie, zwinność, wszechstronność i jakość premium – wszystko to zostało odzwierciedlone ...

12 Lut 2020, 00:12

MatiP napisał(a):Ogólnie przed jego zakupem powstrzymuje mnie tylko właśnie silnik TSI, który ma swoje problemy jak wiadomo.

Jakie ma problemy? To jest inna generacja silników niż te sprzed 12-13 lat.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 432
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

12 Lut 2020, 00:30

Chociażby efekt kangura.
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11

12 Lut 2020, 08:34

Wheel hop to problem w zasadzie wszystkich aut fwd na platformie mqb. Nie jest to przyjemne. Niektórzy próbują dawać wkładkę do poduszek silnika.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

12 Lut 2020, 11:58

Leon ma 5 lat gwarancji, więc ja bym rozważył. Ewentualnie Cee'd i i30, bo mają też długą gwarancję. Ewentualnie stara Astra, którą wyprzedają jeszcze z 4-cylindrowymi silnikami.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Lut 2020, 01:04

O ile się nie mylę to gwarancja w Kii po 3 roku ma sporo wyłączeń, na i30 chyba faktycznie jest 5 lat pełnej gwarancji, a co do Leona nie wiem trzeba poczytać warunki gwarancji. Astrę rozważam nawet z automatem pewnie dałoby się kupić w tych pieniądzach, jednak cały czas biję z myślami czy nie lepiej kupić coś lekko używanego za 50-60 tyś jednak boje się że trafię samochód po wypożyczalni czy coś takiego.
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11

13 Lut 2020, 21:32

Wczoraj jezdziłem Leonem 130 KM Xcellence, dziś Focusem St line....Obydwa samochody w okolicy 85K (kombi) Pozytywne wrażenia. Focus lepsze wrażenia z jazdy, Leon - ładniejsze wnętrze, porządek. Pozostaje na mojej liście jeszcze Golf,Octavia i Ceed.
kastalaw
Nowicjusz
 
Posty: 7

14 Lut 2020, 02:23

Jak będziesz wiedział co chcesz daj znać, mam zniżki dealerskie w wielu markach na roczniki 2019-2020 zarówno za gotówkę jak i przy finansowaniu. Ja osobiście wybrał bym Focusa albo Octavie. Koreańskie są wykonane z innych materiałów co niestety po czasie wychodzi. Seat to droższa przebrana Skoda to samo Golf, chociaż ten drugi już ma fajniejsze plastiki jak Skoda ale wszystko pozostałe jest takie same (jest to jedna i ta sama grupa kapitałowa Volkswagen, części wszystkie takie same, różnią się stylistyką i $$$).
Arivia
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 28tys. km
Paliwo: Diesel

14 Lut 2020, 08:02

Coraz bardziej się przekonuje do czegoś właśnie z grupy VAG szczególnie że będzie wchodzić nowa Octavia, Leon i Golf więc starszą generację trzeba wyprzedać. Nie mogę się na tą chwilę przekonać do silników TSI, bo jak pisałem zamierzam tym samochodem pojeździć dłużej, a nie tylko do końca gwarancji.
Focusowi muszę się przyjrzeć. Chętnie wziąłbym diesla 2.0, bo to chyba sprawdzona konstrukcja PSA, ale trochę nie mój budżet. Wie ktoś jak z usterkowością diesla 1.5 EcoBlue od Forda, bo jakoś nie mogę znaleźć za dużo informacji o nim ?
MatiP
Nowicjusz
 
Posty: 11

14 Lut 2020, 13:35

Ja patrząc pod siebie brałbym Octavie, jest nieco większa od Focusa, Golfa, Leona. Seat jak dla mnie jest trzymany przez Volkswagena na siłę jako marka. Golf jest fajnie wykonany ale to już zależy od ciebie czy chcesz mieć fajniejsze plastiki (nie jest to też głupie bo pomimo wyższej ceny mają też mniejszą utratę wartości jak Skoda). TSI jak TSI nigdy nie miały jakiś super opinii ale bez przesady nie są tak awaryjne (kiedyś było z nimi gorzej), wymieniaj olej co 15 tyś a nie tak jak producent mówi co 30 i będzie dobrze.
Jak będziesz miał ofertę od salonu na jakieś auto daj znać chętnie porównam czy mogę załatwić taniej :naughty:
Arivia
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 28tys. km
Paliwo: Diesel