Samochód na trasy i miasto, dynamiczny, bez dużych kosztów utrzymania

31 Sie 2021, 18:46

Cześć wszystkim, dopiero założyłem konto, ale od razu moim celem było zapytanie się o potencjalne polecenia. Od razu mówię, że mam 20 lat, nie jestem mistrzem kierownicy, ale radzę sobie nieźle.

Moje wymagania to:
  • BUDŻET - 20 000 zł na wszystko, zakup, serwis, potencjalny montaż LPG
  • REJON - małopolskie, śląskie, świętokrzyskie, podkarpackie, mazowieckie. Głównie preferuję Małopolskę i Śląsk
  • Auto będzie wyjeżdżało 50-100 km dziennie na trasie (autostrada, ekspresówka), kilkanaście km w jeździe miejskiej. Szacuję, że z 25-30 tys. rocznie będę jeździł łącznie
A teraz preferencje:
  • Moc itp. - 110-140 km/h z huczącą kabiną to dla mnie masakra, a tak właśnie większość czasu spędzam za kierownicą, lubię elastyczność i przyspieszenie takie, żebym mógł bez trudu wyprzedzać inne samochody i przyspieszać np. z 90 do 140 w miarę sensownym czasie. I od razu mówię - to jest dla mnie warunek jakiejkolwiek dyskusji, bo jazda suzuki swiftem 1.3 ~90KM to dla mnie jakaś parodia, zwłaszcza w porównaniu nawet z Clio 1.2 TCe 120KM, Dacią Spring, Aurisem 136KM czy Stelvio 2.0 200KM
  • Minimum 4 drzwi i 5 miejsc, must have
  • Celuję raczej w segment C, ale może to być zarówno sedan jak i hatchback
  • Wolałbym skrzynię biegów automatyczną, ale w takim budżecie to raczej ciężko. Nie jest to dla mnie warunek konieczny
  • Podłokietnik by się przydał w standardowym wyposażeniu :D
  • Preferuję samochód z tempomatem
  • Koszty napraw na poziomie, moja kieszeń nie jest z gumy :(
  • Spalanie przy normalnym użytkowaniu (tj. tak jak opisałem powyżej), w miarę możliwości, najniższe jak się da. Przeczytałem wątek "czy stać cię na diesla" i mimo wszystko osobiście wolę jednak silniki wysokoprężne, ale benzyną z gazem też nie pogardzę. Problem polega niestety na czarnych scenariuszach dot. znacznego podrożenia cen gazu i problemów z terminami do gazowników. Jeszcze kilka dni temu byłem mniej niechętny i stawiałem Pb+LPG ponad ON, ale po tych informacjach wybierałbym diesla. Jeżeli miałby być gaz, to byłby dokładany na 90% samodzielnie (chyba że sprzedawca będzie uczciwy a butla montowana niedawno)
  • Samochód docelowo ma posłużyć 2-4 lata, raczej nie więcej

Siłą rzeczy patrzyłem na samochody takie jak Renault Scenic i Megane 2.0 16v, Mazda 3 2.0 (raczej nie do LPG), Ford Focus Mk2 1.8, Bravo 1.4 T-Jet, Octavia/Audi A4 1.8 i 1.8 z turbo. W kwestii diesli patrzyłem przede wszystkim na octavie i golfa 1.9 TDI 130KM oraz na bravo 1.9 JTD 120/150KM i 1.6 MultiJet 120KM.

Bardzo proszę o potencjalnie inne polecenia czy też porady. Pozdrawiam :)
Gefrendos9
Obserwowany
 
Posty: 1

31 Sie 2021, 20:27

Jako użytkownik Bravo 1.9 powiem tak, oprócz automatu spełnia wymagania, co do bezawaryjności to jest różnie, dużo zależy od poprzedniego właściciela.
Najbardziej irytujące/typowe usterki to aktywatory w automatycznej klimie, zapiekające się tylne zaciski, koło pasowe, klapy w kolektorze ssącym. Warto wspomnieć o skrzyni m32 w silnikach benzynowych. Poza tym części do silnika/zawieszenia tanie.
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Współczesne sportowe Toyoty
    Celica, MR2, Supra czy Corolla AE86 – te samochody znają wszyscy. Ich następca, tylnonapędowe coupe GT86, to jeden z ulubionych samochodów współczesnych drifterów. Jego pojawienie się w salonach ...