Samochód nowy do 80 tyś. Kia Ceed SW, Mazda 3 ?

15 Sie 2014, 18:56

Witam, chciałbym zakupić samochód nowy do 80 tyś.
Samochodem pokonuję do 35 tyś rocznie, jest to trasa 70% i miasto 30%.
Autem będą jeździć 2 osoby ale kto wie kiedyś może pojawić się dziecko i chciałbym żeby
było na tyle miejsca w samochodzie aby móc spakować się w trasę ( mamy dużą rodzinę ).

Zakup będzie na firmę, w grudniu - styczniu.

Byłem już w wielu salonach i na jazdach próbnych, na tą chwilę zainteresowany jestem ;

- Mazda 3 sedan 2.0 benzyna
- Kia Ceed SW 1,6 TDI
- Hyundai i30 Wagon 1,6 TDI

Rozważałem jeszcze inne modele ;

Skoda Octavia, Suzuki S-cross, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi ASX, Toyota Auris, Honda Civic,
samochody francuski odpuściłem sobie w ogóle..
Z samochodów w/w raczej zrezygnowałem ( chyba że ktoś mnie przekona ;) gdyż jakość wykonania, prowadzenie, spalanie i doświadczenia moje i innych nie była za ciekawe.

Na tą chwilę myślę o Mazdzie ale czy to dobry wybór ?
Mogę prosić o Waszą opinie ? Może jeszcze inne propozycje zakupowe ?

Dzięki.
bziup
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 27 04 1985
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Astra G
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

15 Sie 2014, 19:58

Przejedz się Honda Civic Tourer bardzo fajne auto. Mazda w benzynie 2.0 niestety troche benzynki spali. Ogólnie diesel dla Ciebie bedzie rozsądnym wyborem.
Jeszcze zerknij na Opla Merive.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2014, 20:05

Czemu odpusciłeś Francuzy? Nie są wcale awaryjne. W Octavii nievma silników godnych polecenia więc odpuść. Z w.w jestem za Aurisem, Civem ew Kia. Mazda to ładne auto ale swoje spali. Od siebie mimo wszystko Polsce francuzy np Pug 308 ( jeśli nie przeszkadza ci futurystyczne wnętrze), lub bardzo komfortowego Citroëna C5
Ostatnio edytowany przez mike, 15 Sie 2014, 21:46, edytowano w sumie 1 raz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14210
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2014, 20:26

Hondą Civic jeździłem, z przodu mało miejsca, za dużo plastików, efekt troszkę klaustrofobiczny, skrzynia biegów dziwnie działa, plus to bagażnik i tylne siedzenia ( składanie ), przy niższych prędkościach ok, wyższe ok 140 głośno. Wygląd Civica jak najbardziej mi się podoba. Co do spalania benzyna spaliła mi wg. komputera 7,5 l, przy dynamicznej jeździe.

Mazda 3 2.0 165 spaliła 7 litrów przy dynamicznej jeździe, przy niskich prędkościach głośniej niż w Civicu a przy 140-150 ciszej. Minus to bagażnik. Z tyłu miejsce wg. mnie dla 2 osób.
Plastiki, prowadzenia, fajnie. Denerwuje trochę ekran 7 calowy.

Wydaje mi się że Mazda nie spala tak dużo względem konkurentów. Podobno 5,5 litra na autostradzie jest do osiągnięcia.

Co do francuzów to spotykam ostatnio ludzi którzy jeżdżą Peugeotem i Cytryną i mają same problemy, branie oleju, usterki silnika, turbiny, problemy z lakierem. I dlatego mam obawy.
Sam osobiście nie miałem do czynienia z francuskimi samochodami.

C5 bardzo ładny ale chyba przekroczy mój budżet.
308 wygląd ok, cena już w moim pułapie, troszkę może być kłopotliwe klikanie poprzez panel dotykowy..

Co do Aurisa to mało miejsca w środku, benzynę kupię poniżej 80 tyś ale chyba więcej pali niż Mazda i Honda. Disel to już ponad 80 tyś.
bziup
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 27 04 1985
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Astra G
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

15 Sie 2014, 21:51

bziup napisał(a):Co do francuzów to spotykam ostatnio ludzi którzy jeżdżą Peugeotem i Cytryną i mają same problemy, branie oleju, usterki silnika, turbiny, problemy z lakierem. I dlatego mam obawy.
Sam osobiście nie miałem do czynienia z francuskimi samochodami.
Zasadniczo to bolączki wszystkich nowych samochodów :ok: Przez ostatnie 10 lat jakość poleciała na łeb na szyję
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14210
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2014, 22:33

A może Bravo JTD lub Astra IV?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Duster - historia
    Duster odniósł prawdziwy sukces, zdobywając serca 400 tysięcy klientów w ciągu niewiele ponad 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 roku uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających ...

15 Sie 2014, 22:49

Ja bym wybrał demo-cara. Jest po największym spadku wartośći. A nowe auto po wyjeździe z salonu traci bardzo dużo na wartości
Wiktor44
Początkujący
 
Posty: 154
Prawo jazdy: 12 08 2014
Auto: Citroen C5 I
Silnik: 2.0 Benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Sie 2014, 23:26

bziup napisał(a):- Kia Ceed SW 1,6 TDI
- Hyundai i30 Wagon 1,6 TDI

znaczek TDI znacząco umniejsza tym silnikom, bo CRDI jest o wiele lepsze

za 80tys. można już szukać czegoś klasy średniej np. i40 z wyprzedaży ale fajną opcją jest full wersja i30 lub Cee'da jeśli idziemy Twoim tropem
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sie 2014, 08:45

Samochody Demo nie są takie tanie w stosunku do nowych, sprzedawcy na tą chwilę oferują kiepskie warunki wykupu wersji demo. Dodatkowo większość samochodów było poobijana.

Błąd z opisem, oczywiście miałem na myśli CRDI.

Nie wiem jak kształtując się ceny w stycznie. Jeśli i40 aż tak zejdzie z ceną to będzie to ciekawa propozycja.

Ale patrząc na moje wymagania to teraz i40 to koszt ok 110 tyś.. Więc chyba raczej nie możliwe aby zeszli z ceny aż 30 tyś.

Co do Fiata to widzę że tylko jest w sprzedaży Punto.

Oglądaliśmy jeszcze Auris Hybrid , fajne spalanie ale obawiam się silnika elektrycznego a dokładniej akumulatorów, wymiana to koszt ok 7 tyś. Gwarancja na cały samochód to do 100 tyś km. A w moim przypadku to 3 lata jazdy.
Dodatkowo czy jest sens zakupu hybrydy gdy jeżdżę 70% trasa a 30% miasto ?
bziup
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 27 04 1985
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Astra G
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sie 2014, 09:53

Demo Car jest o wiele tańszy niż nowe auto.
Wiktor44
Początkujący
 
Posty: 154
Prawo jazdy: 12 08 2014
Auto: Citroen C5 I
Silnik: 2.0 Benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Sie 2014, 09:56

Hybryda to głównie do miasta inaczej się średnio opłaca. Patrzyłem cennik C5 w podstawce 1.6HDI kosztuje 78tys zł...
Zobacz sobie tą porównywarkę może coś umknęło Twojej uwadze.
http://www.samar.pl/nowe-samochody/wyszukiwanie
Demo car jest tanszy o ok 5-8tys.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Sie 2014, 09:58

No ale zawsze zaoszczędzi się te 8 000zł. A jak autor kupi auto bezpośrednio z salonu to po wyjeździe straci te 8000zł na wartości
Wiktor44
Początkujący
 
Posty: 154
Prawo jazdy: 12 08 2014
Auto: Citroen C5 I
Silnik: 2.0 Benzyna
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Sie 2014, 11:29

Mam jeszcze inną alternatywę..
Za 2 miesiące będzie do sprzedania Focus w kombi 2010r 2.0 145KM.
Przebieg 90 000.

Samochodem jeździ znajomy znajomego, jest to auto na firmę. Po 3 latach zmienia samochód.

Minusem jest to że jeden bok był malowany ( wjechał w jakieś krzaki ) a tak to auto pewne.

Może patrząc na utratę wartości warto zastanowić się na w/w modelem.

Rozrząd jest na łańcuchu, mogę założyć instalację gazową.
Mój aktualny gazownik chwali ten silnik.

Nie wiem jak jest z fordami, zastanawia mnie zawieszenie sportowe ( ten model ma jakiś pakiet i w skład wchodzi min zawieszenie sport ).

Demo sprzedawcy sprzedawali o 5 tyś taniej niż nowy. Przebieg był od 3-10 tyś.

Patrząc na nowy to chyba największy spadek wartości będą miały hyundai, kia, francuzy?, mniejszy mazda,honda czy toyota..

Ogólnie mam straszny mętlik w głowie, czym więcej odwiedzam salonów tym gorzej..
bziup
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 27 04 1985
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Astra G
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Sie 2014, 14:25

Focus z tym silnikiem to fajna opcja, co do gazu to warunowo podejdzie ale cudów nie ma.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra