Samochód osobowy 11-13 tysięcy

23 Paź 2010, 18:45

Witam
Rozpocząłem nowy temat ponieważ przeglądając kolejne strony tego działu nie znalazłem odpowiedniego tematu, a mam trochę wątpliwości w wyborze samochodu. Z góry zaznaczam, że jestem laikiem jeśli chodzi o motoryzację.

Samochód ma być osobowy, raczej rodzinny, 5-cio drzwiowy, może być sedan jak i hatchback, we wspomnianym przedziale 11-13tysięcy złotych, bez opłat rejestracyjnych. Może być benzyna jak i diesel, ręczna skrzynia biegów, mile widziana klimatyzacja. Ponad to niestety to auto ma to być nabytek wiele lat, dlatego priorytetem jest solidność, mała awaryjność i nie drogie części, nie powinien być bardzo drogi w utrzymaniu.

Moje pytania brzmią:
1. Które z poniższych modeli warto najbardziej rozważyć w kupnie samochodu w tym przedziale cenowym i dlaczego? (lub co ominąłem a warto się nad tym zastanowić)
2. Na co zwracać uwagę przy kupnie samochodu w tym przedziale cenowym?

Rozważam: (W odpowiednich rocznikach)
-VW Passat/Golf IV
-Audi A4
-Opel Vectra/Astra
-Skoda Octavia

Jeżeli nie podałem jakiś ważnych kryteriów to proszę pytać, mam nadzieję, że osoby będące w temacie pomogą mi zawężyć obszar poszukiwań do 1-3 modeli. Bardzo proszę o krótką argumentację polecanych samochodów.
klimas7
Nowicjusz

Miejscowość: Polska

23 Paź 2010, 19:36

Dwa pierwsze punkty bym odrzucił z marszu :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Paź 2010, 20:31

A mógłbyś napisać dlaczego? Z tego co miałem okazję zaobserwować VW ma tanie części, raczej się nie psuje, Audi to też porządna marka, dlaczego nie mam ich brać pod uwagę?
klimas7
Nowicjusz

23 Paź 2010, 20:34

Też sie zastanawiam, dlaczego kolega odradził Ci Audi i volksvagena. Może dlatego, że po prostu ciężko znaleźc dobry egzemplarz. Opel vectra będzie dobrym wyborem :smile:
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM