Samochód po uderzeniu w tylne koło

26 Kwi 2018, 14:54

Witam, mam dosyć poważny problem z samochodem. Opiszę całą sytuacje po kolei. Miałem pewną przygodę a dokładnie, w mój samochód uderzył samochód. Lewy tył, uderzenie było w koło, zderzak(pęknięty) i jest delikatny ślad na karoserii. Po tym incydencie, zaczęło ściągać mi samochód, czułem jakby "d..a" mnie wyprzedzała. Wymieniłem tylną belkę, pojechałem na zbieżność, sprawdziłem amortyzatory (76% każdy), ale nadal pływa mi tył samochodu. W dodatku jak jechałem za moim samochodem to zauważyłem, że tylne koła nie są prosto względem przednich, a dokładnie jadąc za samochodem widzę lewy bok samochodu. Na zdjęciu pokaże jak widzę moja tylne koła za samochodem. Co może być przyczyną? Uderzenie nie było bardzo silne, koło jest proste, ale po uderzeniu kierownica nie była prosto. Proszę o pomoc. Czy trzeba jechać na ramę? Z tego co słyszałem to jest dosyć drogi zabieg. Ps. Belka wymieniona na używaną. Ps2. Po wymianie belki mechanik, ustawił odległość kół od siebie, książkowo.
Samochód po uderzeniu w tylne koło
To zdjęcie nie jest wykresem z mojego samochodu, tylko poglądowe jak wygląda rozstaw kół względem przednich. Zdjęcie z internetu, nie zwracajcie uwagi na pomiary
Ostatnio edytowany przez Ftorek, 26 Kwi 2018, 16:05, edytowano w sumie 1 raz
Ftorek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Zdjęcia: 1
Auto: Audi a3 8l
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • 26 Kwi 2018, 15:30

    Ftorek napisał(a):Czy trzeba jechać na ramę?
    A byłeś na sprawdzeniu zbieżności wszystkich kół? Tam od razu będziesz miał informację gdzie jest problem. Jeżeli tylna belka dostała uderzenie w bok od strony koła może chodzi o mocowania? Skoro belkę wymieniłeś i dalej to samo.

    Felga koła nie została uszkodzona, czy ją wymieniłeś?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    26 Kwi 2018, 16:03

    Na zbieżności powiedzieli ze ustawia się tylko z przodu, bo z tyłu są kąty stałe. Całe kolo jest proste, pojechałem na zmianę opon i mi sprawdzili, tuleje na belce są okej.
    Ftorek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Zdjęcia: 1
    Auto: Audi a3 8l
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    26 Kwi 2018, 17:42

    Ftorek napisał(a):Na zbieżności
    To robiłes tylko zbieznośc czy pomiar i ustawienie geometrii calego pojazdu... :?: Czy masz wydruk z tej zbiezności...
    Ftorek napisał(a): Ps. Belka wymieniona na używaną.
    Jaka masz pewnośc ze jest prosta... :?:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    26 Kwi 2018, 18:31

    Zacznijmy od tego co to za auto, druga sprawa jakby auto było skoszone to były by problemy z zamontowaniem drugiej belki.
    Belka była kpl ze zwrotnicami?
    Koszt postawienia auta na ramę to ok 300-400 zł dalej to już liczą się godziny pracy.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16722
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    26 Kwi 2018, 22:47

    Przed zbieżnością, po wymianie belki zmierzono mi odległość przednich kół od tylnych. Później pojechałem na zbieżność i ją ustawili. Nie mam 100% pewności że była prosta, tego na oko chyba nie da się sprawdzić. Na geometrii powiedzieli że na "tyle" nic się nie ustawia bo są kąty stałe. Nie mam wydruku ze zbieżności.

    Samochód to Audi a3 8l 2001r, z tego co wiem to zwrotnice zostały.
    Ftorek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Zdjęcia: 1
    Auto: Audi a3 8l
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW Z4: roadster przyszłości
      Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że na salonie NAIAS 2013 w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie ...
      Jak bezpiecznie jeździć w trudnym terenie?
      Poruszanie się po trudnym terenie dla jednych jest przyjemnością, dla innych koniecznością. Dobrze, jeśli w naszych podróżach towarzyszy nam samochód napędzany na 4 koła, przygotowany na pokonywanie bezdroży. ...