[80k] Samochód rodzinno użytkowy - 2 + 1 + pies

07 Lut 2023, 17:54

Cześć, kiedyś prosiłem Was o pomoc:
segment-c-d-do-80-tys-uzywane-automat-benzyna-vt117759.htm
Ostatecznie kupiłem Civica X 1.5 w sedanie i automacie. Ogólnie samochód cudny, ale powiększyła mi się rodzina, plus dodatkowo zaczynam budowę domu. Nie mam problemu z wsadzaniem fotelika, ale dość mocno irytuje mnie bagażnik - przez wąski otwór nie jestem w stanie przewozić przydanych rzeczy. Wózek z gondolą jak wejdą, to już nie zostaje dużo miejsca na cokolwiek innego.

Budżet jakim dysponuję to pieniądze ze sprzedaży obecnego samochodu, czyli pewnie ~80k, chociaż jeśli da się mniej, to raczej mniej. Przy małym dziecku i okazjonalnym przewozie brudniejszych rzeczy szkoda mi niszczyć drogi samochód :)

Wymagania:
- Benzyna, moc nie jest mi jakoś potrzebna - jeżdzę dość przepisowo, obecnie mam 182 konie i nigdy ich w pełni nie wykorzystałem
- Automat. Jeżdzę CVT i jest ok, każdy inny automat też będzie ok. Najważniejsze by w miarę bezawaryjny, dlatego nie wiem co myśleć o DSG
- Dzielona tylna kanapa / przebicie do bagażnika. Chciałbym przewozić narty biegowe, a przy foteliku na jednym miejscu i psie na drugim, nie mam jak tego zrobić.
- Praktyczny, ustawny bagażnik. Mój ma teoretycznie 516 litrów, ale co z tego, jak nie jestem w stanie nawet roweru włożyć bez demontażu obydwu kół. Do octavii wszedł cały rower na miękko.
- Sensowny prześwit. Civic ma ~12cm i jest to dość irytujące. Nie potrzebuję SUVa, ale bezstresowe wjeżdzanie na krawężniki i gorsze drogi mile widziane
- Relingi dachowe / hak - możliwość zapakowania się z rowerami


Moje typy oraz wątpliwości:
- Skoda Octavia III DSG - są silniki od 1.4 do 2.0 RS. Które są godne polecenia, i jak z trwałością DSG? Rozrzut cen - 50-80k
- Audi A4 B8 1.8 TFSI 170 - to ponoć ten poprawiony :D Polifty chodzą po 45-60k
- VW Touran 1.4 TSI DSG - znowu dsg - duży rozstrzał co do rocznika, III gen to granice ~70k
- Mazda 6 kombi - co prawda bez turbo nie jedzie, ale chyba zestaw silnik + automat idiotoodporny - od 60k w górę
- Mercedes GLK 350 - nie sprawdzałem przebicia do bagażnika, ale cała reszta mi pasuje
- BMW F31 - w budżecie niestety raczej tylko 3 cylindrowy silnik (318i) - trochę wiocha.
- Outlander / CRV - wyglądają na strasznie toporne, ale raczej bezproblemowe. Też ~60k w moich wymaganiach.
- Toyota Prius+ - teoretycznie wszystko jest ok, ale nie wygląda.
- Ford Grand C-Max - świetna sprawa z przesuwnymi drzwiami, ale jaki silnik, i jakie są opinie o montowanych automatach? Na otomoto 65-70k.

Jak widać - rozstrzał jest ogromny, rozważam zarówno minivany, kombi i suvy. Najsensowniejsza wydaje mi się Octavia, w wersji RS to nawet wygląda, ale to już duży wydatek. Z drugiej strony za ~50k mogę mieć CRV w sensownym stanie, powinna mi te 3-5 lat do końca budowy wytrwać, dziecko wyrośnie z wózka i nie powinna stracić dużo na wartości - bardzo mocno trzymają ceny.
Nie chcę też pchać się w ryzykowne rozwiązania dlatego się obawiam DSG - jak to z nimi jest? Idealnie to lałbym paliwo i jechał, mogę przez to przepłacić (może dlatego Hondy i Toyoty świetnie trzymają ceny?)

Zdaję sobie sprawę z różności podanych pozycji, chętnie wysłucham propozycji - przeszukałem już chyba całe otomoto i mam spory mętlik ;)
dargenn
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Lut 2023, 00:38

dargenn napisał(a):- Mazda 6 kombi - co prawda bez turbo nie jedzie, ale chyba zestaw silnik + automat idiotoodporny - od 60k w górę
To chyba najlepsza opcja. Czy bez turbo nie jedzie hm... myślę że nie ma co przesadzać bo moim zdaniem jest całkiem nieźle, a biorąc pod uwagę trwałość jednostki napędowej wraz z automatem będzie ciężko znaleźć coś podobnego.

dargenn napisał(a):- Outlander / CRV - wyglądają na strasznie toporne, ale raczej bezproblemowe. Też ~60k w moich wymaganiach.
Ten pierwszy jak najbardziej ale jedzie słabiej od Mazdy :wink: tu jednak plusem jest wyższe zawieszenie.

dargenn napisał(a):Idealnie to lałbym paliwo i jechał, mogę przez to przepłacić (może dlatego Hondy i Toyoty świetnie trzymają ceny?)
No to patrząc na to podsumowanie nic Ci innego nie zostaje, no może jeszcze poza Priusem ale w Twoim przypadku nie wiem jednak czy nie postawiłbym go na trzecim miejscu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

08 Lut 2023, 11:11

Dzięki, tak myślałem. W alternatywach do mazdy 6 często występuje avensis, znalazłem taką aukcję:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Z opinii to zarówno CVT jak i silnik 2.0 są nie do zajechania - warty uwagi? Jak na dealera to też wydaje się być sensownie wyceniony, plus fajne wyposażenie.
dargenn
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Lut 2023, 12:20

dargenn napisał(a):Z opinii to zarówno CVT jak i silnik 2.0 są nie do zajechania
Silniki 1.8 i 2.0 jak najbardziej są wart uwagi i nadają się dobrze do LPG zresztą ten z ogłoszenia ma instalację. Co do skrzyni CVT to nie wiem czy jeździłeś i nie każdemu ona pasuje i musisz wiedzieć że to zupełnie inne rozwiązanie niż w hybrydach Toyoty gdzie siedzi eCVT i ta jest faktycznie bezobsługowa i uchodzi za niezniszczalną choć z tym bym nie przesadzał :wink: Wracając do CVT w Avensisie trzeba dbać o wymianę oleju bo tam ona jak będzie serwisowana to powinna długo bezawaryjnie posłużyć ale jak przyjdzie nam coś naprawiać to koszy mogą być spore. Plusem tej przekładni jest np. mniejsze spalanie w trasie niż z manualem 6-cio biegowym (liczy się też styl jazdy danego kierowcy).

Ogólnie Avensis to też bardzo ciekawa opcja i postawił bym ją na pierwszym miejscu z Mazdą.

dargenn napisał(a):Jak na dealera to też wydaje się być sensownie wyceniony, plus fajne wyposażenie.
Dobrze jest taki samochód również porządnie sprawdzić bo to że u Dealera nie znaczy że nie miał jakiś przygód :wink:

W Avensisie w 2015 roku był spory lifting i dużo lepiej wygląda to nowsze wnętrze choć jednostki napędowe zostały takie same to warto pomyśleć czy nie lepiej trochę dołożyć i poszukać wersji po 2015 roku.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10009
Zdjęcia: 35

10 Lut 2023, 17:08

Zamówiłem motocontrollera i... okazało się że samochód był po jakichś większych przygodach, miał nawalone szpachli przy dachu. Doradca od razu mi powiedział że w tych pieniądzach to zdecydowanie nie warto, czekam jeszcze na raport. A w międzyczasie ta oferta zniknęła z ich strony...

Będę nadal się rozglądał - póki co zawężam poszukiwania do Białegostoku i okolic, cobym nie tracił cały dzień na dojazd do potencjalnego trupa. Wiem, że samochód zupełnie inny niż podawane, ale zastanawiam się ile jeszcze potencjalnie pojeździ - plus opis jest chyba najbardziej dokładny jaki ostatnio widziałem :) W204 to chyba najbardziej solidne mercedesy w miare współczesnej historii, chociaż sam silnik 2.5 V6 dość rzadki.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
dargenn
Nowicjusz
 
Posty: 11

15 Lut 2023, 12:16

A co sądzicie o mondeo? Znalazłem coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

2.0 240 to nawet powinno się odpychać, i to chyba nie jest ten felerny Powershift? Akurat ciężko mi to znaleźć w internecie, ale w 5 gen te skrzynie były chyba tylko w dieslach.
dargenn
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Isolde Holderied - Alpejska Błyskawica z Toyoty
    Isolde Holderied to jedna z najbardziej utytułowanych zawodniczek rajdowych świata. Uznawano ją nawet za następczynię legendarnej Michele Mouton. Startowała samochodami wielu marek, jednak największe sukcesy w rajdach WRC ...

25 Lut 2023, 23:22

Ostatecznie kupiłem Mazdę 6 w świetnym stanie. Dla siebie robię jeszcze zabezpieczenie antykorozyjne - z pierwszych wrażeń - świetny samochód, nie żałuję wyboru, avensis przy niej wygląda jak z poprzedniej epoki.

Mazda 6 z 2013 roku, 2.5 192 KM w AT.
dargenn
Nowicjusz
 
Posty: 11