Samochód rodzinny dla osób na wózku

20 Wrz 2022, 12:54

Szukam auta dla rodziny 6 osobowej rodziny z 3 osobami poruszającymi się na wózkach inwalidzkich.
Obecnie korzystają z Ford Transit o mocy 115 KM 2008 rok.
Niestety auto się sypie i trzeba znaleźć coś nowszego i równie pakownego aby pomieściło wszystkich.
Może polecicie jakieś autko do 30 - 40 tys., nie musi być dostosowane, dostosują sami do swoich potrzeb.
Głównie rozglądam się za Transitem, ale patrzę również na Ducato, Boxera, Jumpera, Sprintera, Craftera, Mastera, NV400 (który z tych modeli jest najmniej awaryjny i części są dosyć dostępne, może tu ktoś, coś podpowie?).
BusDlaNiep32
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Wrz 2022, 13:08

Zostałbym przy Renault, Fiat.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Wrz 2022, 13:14

Dlaczego Fiat i Renault?
BusDlaNiep32
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Wrz 2022, 21:16

Bo to sprawdzone jednostki i w tym budżecie jesteś coś sensownego znaleźć. Ja bym jeszcze pomyślał o Oplu Vivaro.

Tu nawet duże vany odpadają bo o ile mjejsca dla 6 osób znajdą się wygodne o tyle na bagz już niewiele zostanie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10117
Zdjęcia: 35

21 Wrz 2022, 11:27

Ja widzę przy ośrodkach pomocy społecznej i caritasach, że mają głównie Fiaty chyba Ducato to są. Widziałem też, że te Fiaty mają opuszczane platformy, żeby te osoby na wózkach nie musiały wysiadać, nie trzeba było tych wózków składać, tylko normalnie wjeżdżają na wózkach na pakę. Jak wygląda to w środku to już nie wiem, bo nie widziałem. tylko że z tym budżetem to na coś nowszego nie bardzo możesz liczyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Wrz 2022, 12:51

W obecnym Fordzie jest zamontowana rampa i specjalne szyny do mocowania wózków. Jak w 3 osoby na wózkach wjadą to już miejsca brak na fotelach, przez to fotele są demontowane jak jedzie komplet.
Ja głównie widzę Fordy w okolicy na wszelkie warsztaty terapii itd.
Do ile trzeba by zwiększyć budżet aby kupić coś z sensem i w jakich rocznikach tego szukać?
BusDlaNiep32
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Design of the Year - nagroda dla SKODY Octavia
    "Nagroda "Design of the Year" to wielki zaszczyt dla SKODY i ogromne wyróżnienie dla całego naszego zespołu. Nowa Octavia jest klasą sama w sobie pod każdym względem. Jej doskonałe proporcje, czyste i ostre linie nadwozia ...
    Mazda 3 - kompaktowy hatchback do miasta
    Zainteresowani zakupem Mazdy 3 z automatyczną skrzynią biegów mają do wyboru jedną jednostkę – 120-konny silnik o pojemności dwóch litrów. Według danych producenta jego spalanie wynosi 5,6 l/100 ...

21 Wrz 2022, 15:29

Fordy też są popularne.
Wpisz auto które cię interesuje, wybierz ilość miejsc jaka cię interesuje i zobaczysz ceny. A te są różne w zależności od wyposażenia, rocznika i silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2022, 12:53

Nie chodzi o to, by kupić popularne auto. Tylko o to, które będzie mniej zawodne od obecnego i innych.
Jeżeli miałbyś sklasyfikować auta w tej klasie co Transit, to które byś wybrał i dlaczego (podaj proszę taką żelazną trójkę).
Wiem, że auto to urządzenia mechaniczne i mają prawo się psuć i może ktoś polecić dany model bo u niego sprawuje się dobrze, ale ktoś może mieć pecha i trafić felerny model.
Na co zwrócić uwagę? Może konkretne silniki w jakimś modelu? Szukam podpowiedzi po prostu.
BusDlaNiep32
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Wrz 2022, 13:23

BusDlaNiep32 napisał(a):Tylko o to, które będzie mniej zawodne od obecnego i innych.

Pogadaj z Kao on sporo busów obrabia.
Dla mnie im nowsze tym gorsze. Zaproponowałem Ci auta które wg mnie wypadają dosyć stabilnie przy serwisie a do tego jeszcze jest kwestia rdzy gdzie też wydają się w miarę ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Wrz 2022, 21:18

A co ja tu mogę dopowiedzieć, chyba wszystko zostało powiedziane ogólnie to co bylo do 2015r już było takie se a to co potem to już w ogóle szkoda gadać. Z tego całego syfu można coś tam wybrać ale nie spodziawałbym się bezawaryjnej jazdy co by się nie kupiło za jak duże pieniądze.
Najlepiej będzie się plasował Master 2.3, jak było serwisowane na czas to i widziałem powekręcane nawet po 800 tyś, tylko wczoraj dla klienta wysłałem takiego co miał 470 i mechanicznie bez zarzutu. Trzeba pamiętać ze w Masterach słabym ogniwem jest skrzynia biegów a dokładnie łożysko. Części dość drogie jak na populasa
Dalej mamy Sprintera, silnik cierpiący na pękanie tłoków które nie wytrzymują temp, spalania gdy wtryski są już zmęczone, koszt jest kosmicznie drogi, ok 15 tyś, dodatkowo gdy widziamy w książce serwisowej wymiana oleju zalecana przez producenta co 60 tyś no to samemu można sobie odpowiedzieć czym to śmierdzi.
Z takich mniejszych to co Vivaro/Trafic ale nie wiem czy spełni wymagania a dodatkowo też trzeba wiedzieć z jakim silnikiem kupić zeby się nie wtopić, napewno wystrzegać się 2.0 dci.
Nowszego Transita to przemilczę :wink: powiem tyle, miałem chyba 7 szt w posiadaniu.
W skrócie podzieliłbym to tak, z takich większych Master/Movano 2.3 lub starczy master 2.5
Jumper/Boxer/Ducato 2.3 ( omijać z daleka 2.2 HDI, tak wiem ceny są atrakcyjne :wink: )
Z mniejszych Trafic/Vivaro 1.9 dci
Transporter T6 2.0 tdi (chodz wcale nie musi okazać się tanio).
Nv400 coś tam przez ręce mi się przewinęło ale nie na tyle zeby polecać czy odradzać.
Często mi się trafiają Transity typowo dla inwalidów z instytucji ale iść z Transita w Transita sensu nie ma, lepiej naprawić to co masz.
Prawda jest taka ze jakość już się skończyła teraz ma zarobić producent, leasing, konsument i na tym się kończy, czyli jakieś od 3 do 5 lat, dodatkowo wyśrubowane normy spalin zmuszają do kastrowania silników i duszenie ich filtrami i innymi bulbulatorami co skraca ich zywotność a jak doliczymy do tego wszystkiego dzisiejszą jakość wszystkiego co nas otacza to finał jest taki jaki jest.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16695
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2022, 13:18

Dzięki za obszerne wyjaśnienia.
Z tego co dowiedziałem się jeszcze, to to że fiaty mają słabą skrzynie. Mechanik polecał kupić Sprintera, bo części dostępną są, ale nie wiem czy warto bo ceny też fajne są.
Wiem i rozumiem, że nie ma ideału. Pisałem już wcześniej o tym.
Tu już leci wszystko więc trzeba zrobić ewakuację.
A może polecicie jeszcze gdzie szukać aut, bo ja głównie te najpopularniejsze znam: olx, otomoto, allegro. Jakieś zagraniczne strony?
BusDlaNiep32
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Wrz 2022, 14:27

Gdybym był mechanikiem, to polecałbym to na czym zarobię.
Ile taka skrzynia do fiata kosztuje? Tych busów się tyle rozbija, że części jest po sufit z nich.

Mogę Wam wrzucić przykładowe przebiegi z dwuletniej floty takich osobowych busów. Trzeba uważać, bo w wielu z nich liczniki się zapętlają i 280tys.km. to może być w rzeczywistości 1mln i 280tys.km. :) To ciężki temat, bo takie samochody są kupowane w celach zarobkowych i są eksploatowane na maksa. Przy tych przebiegach to może wysypać się wszystko. Kupcie to co ma najniższe koszty utrzymania i serwisowania.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

24 Wrz 2022, 15:48

OW05 napisał(a):Ile taka skrzynia do fiata kosztuje? Tych busów się tyle rozbija, że części jest po sufit z nich.

Ale Ty nie rozumiesz :mrgreen: ta skrzynią jest wadliwa zresztą one są wadliwie prawie we wszystkich powiązanych busikach. Koszt jej naprawy to 3500k.netto z gwarancją i zalaniem na start oliwy. Do tego trzeba policzyć robotę. I tu nie chodzi o to czy łożyska poleca tylko kiedy poleca bo zrobią to na 100%.
Używki nie wchodzą w grę bo zazwyczaj są do roboty i hurtowo skupują je firmy od regeneracji a potem je sprzedają w Pl albo na zachodzie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10991
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Wrz 2022, 17:38

szybki napisał(a):Ale Ty nie rozumiesz :mrgreen: ta skrzynią jest wadliwa zresztą one są wadliwie prawie we wszystkich powiązanych busikach. Koszt jej naprawy to 3500k.netto z gwarancją i zalaniem na start oliwy. Do tego trzeba policzyć robotę. I tu nie chodzi o to czy łożyska poleca tylko kiedy poleca bo zrobią to na 100%.
Używki nie wchodzą w grę bo zazwyczaj są do roboty i hurtowo skupują je firmy od regeneracji a potem je sprzedają w Pl albo na zachodzie.


Ja to w pełni rozumiem. Zakładam, jako pewnik, że taką skrzynię po prostu trzeba doliczyć do ceny zakupu. Ile tysięcy km one wytrzymują? Rodzina nie będzie tak katować busa, jak firma.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

24 Wrz 2022, 18:02

BusDlaNiep32 napisał(a):Mechanik polecał kupić Sprintera, bo części dostępną są
też mi argument :mrgreen: szczerze Ci powiem że części znajdziesz szybciej do Mastera niż do sprintera.
jak miałbym kupić sprintera to już wolałbym pozostać przy tym tranzicie.
BusDlaNiep32 napisał(a):A może polecicie jeszcze gdzie szukać aut,
u mnie można zamawiać ale czy wyjdzie taniej? nie wiem.... napisz mi na pw jakieś konkrety i wytyczne to jakieś oferty Ci podrzucę jak coś będzie ciekawego.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16695
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4