Samochód terenowy do 50 tys

08 Gru 2009, 19:56

Jestem tu nowy i chciałbym się przywitać !!

Szukam samochodu o wartości około 40 - 50 tys który chcę wziąć w leasing i waham się między terrano II , Pajero III a pajero Sport
O terano juz troszkę poczytałem i wybrałbym 2,7 diesla, natomiast nie wiem nic o pajero i o faktycznych różnicach między tymi samochodami.
Czy jest zasadnicza różnica jeśli chodzi o koszty części do w/w samochodów ?
Z jakim silnikiem szukać pajero i ile mniej więcej pali na 100 km w mieście ?
Wiem że Pajero III ma SS a Pajero Sport ES – co to znaczy i jakie są faktyczne różnice w użytkowaniu ??
Będę wdzięczny za każdą pomoc - jestem laikiem jeśli chodzi o samochody i szukam POMOCY
Samochód będzie w 80 % użytkowany na drogach a 20 % w lekkim terenie ( drogi leśne, jazda na podmokłym teranie - dojazd do zbiorników wędkarskich ).
Czekam również na Wasze propozycje sprawdzonych modeli samochodów - samochód ma być również rodziny - ja, żonka i dwójka dzieciaków. Wiem że nie ma samochodu idealnego ale szukam czegoś czym będę mógł wyjechać pod górkę której nachylenie będzie miało 30 stopni będzie gliniane i mokre lub spokojnie przejadę przez płytką rzeczkę.
Z góry dzięki za pomoc !!
laikkk
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kraków

08 Gru 2009, 20:37

ES - skrzynia z dołączanym przednim napędem
SS- stały napęd na 4 koła

dla Ciebie najlepsze auto to takie, które będzie miało stały napęd 4x4.
tak napędzane są LR Discovery, Pajero II i III, Land Cruiser J9 - biorąc pod uwagę kasę jaką chcesz wydać na samochód.
osobiście polecałbym Ci pajero III.
spalanie 12-14l, awaryjność niska.
części dostępne jak do każdej terenówki, ceny podobnie.

pomyśl też nad Subaru Foresterem - świetny napęd, bardzo niska awaryjność, szybkie na szosie, w leciutkim terenie też pojedzie.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

08 Gru 2009, 23:23

Karson napisał(a):dla Ciebie najlepsze auto to takie, które będzie miało stały napęd 4x4.

a to dla czego?? ja tam uważam że wręcz odwrotnie, na śliskim i tak może zapiąć 4x4 a na suchym spalanie mniejsze, nie daje to złudnego poczucia bezpieczeństwa prowadzenia w zakrętach
Karson napisał(a):pomyśl też nad Subaru Foresterem - świetny napęd, bardzo niska awaryjność, szybkie na szosie, w leciutkim terenie też pojedzie.
to ma być auto rodzinne na wakacje :mrgreen: ostatnio jeździłem forkiem i powiem jedno NIGDY WIĘCEJ :!: :mrgreen: prowadzi się jak wieloryb z małym silnikiem (diesel) poprostu nie jedzie z dużym pali jak smok :mrgreen: (porównywalnie do pojarki V6 :mrgreen: )
teraz druga sprawa zamiast P III kup Pajero Sport, po pierwsze jest rama po 2 sprawdzone trwałe silniki ( a nie powalony DID z kołem 2 masowym za 10kpln) moim zdaniem ładniejsze od P III,
Terrano2 w zasadzie bardzo podobne do Pajero Sport ( w założeniach) rama, solidny silnik (TD27Ti) porządne zawieszenie, troche wyższe od P Sport, i troszkę węższe, aczkolwiek mam dziwne wrażenie że bardziej pakowne od pojarki :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Gru 2009, 09:23

pocieszny napisał(a):a to dla czego?? ja tam uważam że wręcz odwrotnie, na śliskim i tak może zapiąć 4x4 a na suchym spalanie mniejsze, nie daje to złudnego poczucia bezpieczeństwa prowadzenia w zakrętach

ale mi oszczędność! 1l/100km. a bezpieczeństwo co by nie mówić, dużo większe.
pocieszny napisał(a):to ma być auto rodzinne na wakacje :mrgreen: ostatnio jeździłem forkiem i powiem jedno NIGDY WIĘCEJ :!: :mrgreen: prowadzi się jak wieloryb z małym silnikiem (diesel) poprostu nie jedzie z dużym pali jak smok :mrgreen: (porównywalnie do pojarki V6 :mrgreen: )
teraz druga sprawa zamiast P III kup Pajero Sport, po pierwsze jest rama po 2 sprawdzone trwałe silniki ( a nie powalony DID z kołem 2 masowym za 10kpln) moim zdaniem ładniejsze od P III,
Terrano2 w zasadzie bardzo podobne do Pajero Sport ( w założeniach) rama, solidny silnik (TD27Ti) porządne zawieszenie, troche wyższe od P Sport, i troszkę węższe, aczkolwiek mam dziwne wrażenie że bardziej pakowne od pojarki :wink:

jeśli forester to tylko benzyna 2.0 z turbiną - spalanie do przyjęcia (w końcu to boxer), napęd chyba najlepszy na świecie. takie uterenowione kombi dla rodziny bez zacięcia terenowego jest OK.
Pajero III w automacie nie ma koła dwumasowego, a i manuala można przerobić, więc nie demonizuj :mrgreen:
terrano II jest fajne, solidne i pojemne. ale mnie się nie podoba - stosunek wysokości do szerokości jest zachwiany :lol:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

09 Gru 2009, 09:33

Karson napisał(a):Pajero III w automacie nie ma koła dwumasowego, a i manuala można przerobić, więc nie demonizuj :mrgreen:
ale Kolega chce jeździć nie przerabiać :mrgreen: a przeróbka to i tak koszt nie mały
Karson napisał(a):terrano II jest fajne, solidne i pojemne. ale mnie się nie podoba - stosunek wysokości do szerokości jest zachwiany :lol:
chyba tylko wizualny bo w prowarzeniu jest bardzo przyjemne ;) ale i tak musi sie przymierzyć do każdego i przejechać kawałek to sam będzie wiedział co mu pasuje :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Gru 2009, 11:20

Zacznę właśnie od oglądniecia i przejechaniu sie kilkunastu kilometrów terrano i pajero, to mi napewno coś juz powie :) .Do terrano jest ponoc duzo zamienników jeśli chodzi o częsci a jak jest z pajero ? Możliwe ze dla was sa to głupie pytania ale ja musze wziąść pod uwagę również koszty utrzymania, ewentualnych napraw - jeśli wybieram miedzy terrano II, Pajero III a Pajero sport to jak wygląda sprawa kosztów części, awaryjności i spalania.
Z góry dzięki za pomoc !!!!!

Terrano II DAKAR - kilka opini i różnic miedzy nim a terrano II 7-osobowym ??
laikkk
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe I generacji
    Jest to najstarszy i zarazem najprostszy typ instalacji LPG, z powodzeniem stosowany w samochodach z silnikami o zasilaniu gaźnikowym, nieposiadającymi katalizatora i sondy lambda. Instalacja gazowa I generacji pozbawiona ...

09 Gru 2009, 17:01

koszty utrzymania dość podobne, części w zamiennikach w JC kupisz, do wszystkiego
z drogich rzeczy w PIII wspomniana już 2 masa :wink: a terszta w miare podobnie terrano może troche więcej palić ale jest większe :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)