Samochód z mocniejszym silnikiem do 20 tyś.

06 Sie 2020, 20:59

Witajcie, po 3 latach jeżdżenia Clio II 1.2 16V zdecydowałem, że czas na nowy samochód. Budżet jaki zamierzam na niego przeznaczyć to okolice 20 tysięcy złotych, najlepiej benzyna(bez LPG), chciałbym żeby siedział tam jakiś mocniejszy silnik(min. 150KM), bo obecny samochód to jest dramat, czasami jeżdżę Astrą K 1.4 Turbo 125KM, ale tam również wydaje mi się, że tej mocy jest za mało. Nadwozie najlepiej hatchback, coupe, jakiś kompakt też będzie okej. Nie chcę sedanów, ani kombi. Przez pewien czas chciałem kupić Clio Sport, samochód ten był moim marzeniem od pewnego czasu, ale ciężko trafić na zadbany egzemplarz. Jeszcze patrzyłem po Golfach V 2.0 TSI z myślą, żeby trochę dozbierać, ale auta te są drogie w utrzymaniu. Co byście mi proponowali?
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

06 Sie 2020, 22:00

Żadne mocne auto nie bedzie tanie w utrzymaniu, Golf 5 czy Leon 2 z silnikiem 2.0 TSi o mocy 200 koni to nie jest zly wybor ale blizej 30 tys, utrzymanie moze nie jest tanie dla przecietnego kowalskiego ale jak spojrzysz na to z perspektywy osiagow, mozliwosci silnika to nie jest zle, kupisz auto, wydasz 4 tys na rozrzad, oleje, filtry, swiece i kilka innych dupereli i o ile nie kupisz jakiegos gruza to na tych wydatkach sie skonczy, pozniej tylko olej co 8tys, filtry co rok i czyszczenie nagaru co 80tys
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2020, 07:25

* i lanie pb98
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Sie 2020, 07:49

Raziel11 napisał(a):pozniej tylko olej co 8tys, filtry co rok i czyszczenie nagaru co 80tys

Jak czyta się te złote myśli to ręce opadają. Rozumiem że trafisz opcje #jużpoprawione ale przestań z tych aut robić stare Mercedesy beczki bo nimi nie są. Są to przeciętniaki i to raczej z tej dolnej półki trwałości. I proszę Cię nie dyskutuj czy coś lubie czy nie tylko nie pisz takich głupot bo potem ludzie są zaskakiwani...
I żeby nie było ostatnio pomagałem w zakupie kilku vw/audi tsi ale ich przyszli właściciele znali zagrożenia i dalecy byli od stwierdzeń że tylko będzie wymieniany olej i zbierany nagar.

P.s.

Aco mają powiedzieć właściciele aut ktore biją ma głowę trwałością te golfy ? Że ich auta same się naprawiają tylko beny trzeba nalać :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sie 2020, 09:44

szybki napisał(a):Rozumiem że trafisz opcje #jużpoprawione ale przestań z tych aut robić stare Mercedesy beczki bo nimi nie są.

Skoro na tym forum ecoboosty traktowane są jak silniki z merców-beczek przejeżdzające miliony km to dlaczego tsi tak nie traktować bo inny koncern? Bezsensu
Jak zadbane auto z małym nalotem to i tsi może być, ale jak styrane i 500 tys na blacie to i wynoszony na ołtarze na forach super silniki nie pomoże :)

A odnośnie potrzeb autora to może Fiat Bravo 1,4t-jet 150 konny?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2020, 09:54

demirbiras napisał(a):Skoro na tym forum ecoboosty traktowane są jak silniki z merców-beczek przejeżdzające miliony km to dlaczego tsi tak nie traktować bo inny koncern?


dawaj cytaty
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Sie 2020, 09:59

demirbiras napisał(a):Skoro na tym forum ecoboosty traktowane są jak silniki z merców-beczek przejeżdzające miliony km to dlaczego tsi tak nie traktować bo inny koncern? Bezsensu
Jak zadbane auto z małym nalotem to i tsi może być, ale jak styrane i 500 tys na blacie to i wynoszony na ołtarze na forach super silniki nie pomoże


Ale chyba coś żle przeczytałeś bo może ktoś napisał iż wada została poprawiona ale jakoś nie widziałem wpisów że po usunięciu wady tylko wymiana oleju.
A do tego zwracałem uwagę na śmietniki pt 1,0 Ecoboost gdzie tak samo jak w tsi co 3ecie ogłoszenie to "motor kaput" albo "neu motor" to poczytaj sobie jak reagowali miłośnicy marki od zakrzywiania czasoprzestrzeni :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sie 2020, 11:16

Tak pisał kolega Mike w temacie porównania Golfa 1,4/160 i Focusa 1,5/150
że była akcja serwisowa itd.
Nie wiem czy w ecoboostach tylko wymiana oleju ale porównanie do Mercedesa-beczki które wykonał wspomniany kolega trochę chyba przesadzone.
Więc nie do mnie te pytania, ja tylko zwracam uwagę, że czemu tsi ma nie być jak stare mercedesy skoro inne jednorazówki tak są traktowane?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2020, 11:29

Kolejny pionuś się znalazł
Daj w końcu jakiś cytat, gdzie eb jest chwalone i uznawane za bezawaryjne/wieczne
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Sie 2020, 12:08

Wspomnialem autorowi tematu o dosc drogim pakiecie startowym wiec nie wiem po co drazyc dalej temat
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2020, 12:28

Invi napisał(a):Kolejny pionuś się znalazł
Daj w końcu jakiś cytat, gdzie eb jest chwalone i uznawane za bezawaryjne/wieczne

Nie wiem o czym mówisz ale tak było chwalone ale jak nie kojarzysz tematu to nie zabieraj głosu bo sam odradzałeś audi z tfsi z przebiegiem praktycznie żadnym i pisałeś że byś wolał styrane auto z dużo większym przebiegiem bo ma super motor pod maska także aha...super doradztwo :cry:
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2020, 12:37

Skoro uważasz, że "było chwalone" to to udowodnij. Już kilka lat na tym forum zaglądam i "chwalenie" EB jest raczej niespotykane (chyba, że je porównujesz z tfsi)
Oczywiście pamiętamy, że silnik z wadą fabryczną układu korbowo-tłokowego jest świetnym wyborem i nie ma żadnego znaczenia, że do niektórych egzemplarzy trzeba było dolewać olej jeszcze przed pierwszą wymianą.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Sie 2020, 13:19

demirbiras napisał(a):Nie wiem czy w ecoboostach tylko wymiana oleju ale porównanie do Mercedesa-beczki które wykonał wspomniany kolega trochę chyba przesadzone

Jeżeli masz stare auto z turbo i po starterze za 4k wystarczy wymieniać olej i usuwać nagar to z jakim autem Ci się ten rodzaj bezawaryjności kojarzy ?
Mi osobiście z żadnym nowoczesnym nawet uznawanym za "bezawaryjny".
demirbiras napisał(a):Nie wiem o czym mówisz ale tak było chwalone ale jak nie kojarzysz tematu to nie zabieraj głosu bo sam odradzałeś audi z tfsi z przebiegiem praktycznie żadnym i pisałeś że byś wolał styrane auto z dużo większym przebiegiem bo ma super motor pod maska także aha...super doradztwo :cry:


Ale Ty czytałeś co było wcześniej pisane???
Powiedz mi kto toczył batalie? Jeden napisał że eb od którgoś roku były ok.ja napisałem że nie były ok i już.
Batalie i rozkładanie wszystkiego na czynniki pierwsze pt.rocznik, rodzaj poprawek i wiele innych prowadzili psychofani marki... i co ciekawe wszędzie widzieli spisek 'tsi".

Więc poczytaj sobie jak ja niby to taki miłośnik 'lexa" opisywałem jego wady i możliwe usterki podsumowując je a zobacz jak były opisywane wady aut gr.vw.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Sie 2020, 14:13

szybki napisał(a):Jeżeli masz stare auto z turbo i po starterze za 4k wystarczy wymieniać olej i usuwać nagar to z jakim autem Ci się ten rodzaj bezawaryjności kojarzy ?

Ja zarowno w jednym jak i drugim przypadku po starterze nie robilem nic wiecej z tymi silnkami, a oprocz mnie troche jeszcze tych aut znam, najwiecej do powiedzenia na forach i grupach fb maja ludzie ktorzy te auta widzieli na zdjeciach, jakos na forach leona, golfa czy fp nie ma co drugiego tematu z awariami, w zadnym wypadku nie oznacza to ze sa to auta bezawaryjne bo takich nie ma, ale ile mozna rozdmuchiwac ta mityczna awaryjnosc tsi...

a od psychofanow jeszcze gorsi sa antyfani danej marki.

ostatni odcinek zachara z mazda rx8 2 remonty silnika w ciagu 10 tys km, wlasciciel wozi beczke oleju w bagazniku i nie ma problemu

za to w odcinku z audi r8 była lawina negatywnych komentarzy gdy sie okazalo ze silnik nie trzyma serii z powodu nagaru i tez olej bierze.

Ja zawsze staram sie obiektywnie przedstawic sytuacje, jak wspomnialem idealnych silnikow nie ma, ale tez tsi z 1 generacji sa dalekie od bycia takimi jakimi je przedstawiacie
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sie 2020, 14:38

Przecież w silniku wankla masz "system" spalający olej więc czemu się dziwić? Zresztą, kurfa, chcesz w tych samych kategoriach oceniać mazdę za 20 tysięcy i ałdi za 300?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km