Samochod z niemiec na jakich tablicach?

11 Lip 2008, 10:25

Chce kupic GolfaIV w Niemczech, wlasciwie to juz nawet tu jestem o mam autko wybrane, ale zanim dokonam tranzakcji muszę znaleść odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań.

Samochód ma ważny przegląd i jest zarejestrowany, właściwie dogadałem się z właścicielem, że mógłbym pojechać na jego tablicach do PL, więc nie musiał bym już kupować żółtych albo czerwonych tablic - teraz dochodzimy do pytań:
1. Z jakimi problemami może się to wiązać?
2. Z jakimi kosztami w tym przypadku muszę się liczyć?
3. Jak rozwiązać sprawę wyrejestrowania samochodu w niemczech skoro i ja i samochód będziemy w PL - a jak rozumiem do zarejestrowania samochodu w PL potrzebuję dokumentu o wyrejestrowaniu go w DE.
4. Czy muszę w jakiś szczegółny sposób sformułować umowę?

jeżeli nie opłaci się przywóz samochodu na niemieckich tablicach - proszę o rady co i w jakiej kolejności powinienem zrobić,

i jeszcze jedno, jaka jest różnica między żółtymi i czerwonymi tablicami rejestracyjnymi?

dziekie za pomoc
T82
t82
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Warszawa

12 Lip 2008, 10:58

t82 napisał(a):Chce kupic GolfaIV w Niemczech, wlasciwie to juz nawet tu jestem o mam autko wybrane, ale zanim dokonam tranzakcji muszę znaleść odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań.

Samochód ma ważny przegląd i jest zarejestrowany, właściwie dogadałem się z właścicielem, że mógłbym pojechać na jego tablicach do PL, więc nie musiał bym już kupować żółtych albo czerwonych tablic - teraz dochodzimy do pytań:
1. Z jakimi problemami może się to wiązać?
2. Z jakimi kosztami w tym przypadku muszę się liczyć?
3. Jak rozwiązać sprawę wyrejestrowania samochodu w niemczech skoro i ja i samochód będziemy w PL - a jak rozumiem do zarejestrowania samochodu w PL potrzebuję dokumentu o wyrejestrowaniu go w DE.
4. Czy muszę w jakiś szczegółny sposób sformułować umowę?

jeżeli nie opłaci się przywóz samochodu na niemieckich tablicach - proszę o rady co i w jakiej kolejności powinienem zrobić,

i jeszcze jedno, jaka jest różnica między żółtymi i czerwonymi tablicami rejestracyjnymi?

dziekie za pomoc


Jezeli pojedziesz na zwyklych niemieckich blachach, to po przyjezdzie do Polski musisz tablice i dokumenty odeslac poprzedniemu wlascicielowi, zeby mogl auto wymeldowac i przyslac ci spowrotem dokumenty, bez ktorych nic nie zalatwisz.

Moim skromnym zdaniem, jak auto ma wazny TÜV to lepiej zainwestowac te 130Eur i wykupic czerwone wyjazdowki na miesiac, wtedy po przyjezdzie do Polski mozesz spokojnie zalatwiac formalnosci, jest to rowniez lepsze rozwiazanie dla sprzedajacego.

Zolte tablice wykupujesz jak auto nie ma waznego przegladu, sa jednak wazne tylko 5 dni, wiec trzeba sie spieszyc, dodatkowo do tych tablic musisz miec zialona karte, wtedy masz wazne ubezpieczenie na cala Europe - teoretycznie, bo slyszalem ze polska policja sie doczepia do tych zoltych blach - ale moze sie to juz zmienilo.

Umowe najlepiej zrobic dwujezyczna - forma jest dowolna, wazne jest tylko zeby byly wszystkie dane sprzedajacego, kupujacego i pojazdu - oszczedzasz wtedy na tlumaczeniu.
thomas83
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Miejscowość: DE
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak samochody widzą nocą?
    Podróżując po zmroku, baczniej wytężamy wzrok. Szczególnie jazda poza miastem szybko staje się w takich warunkach męcząca. Stopniowo obniża się koncentracja kierowcy i pojawia się senność. Wspaniale, gdyby samochód ...