Samochód z salonu z LPG za ok. 60 tys.

19 Kwi 2018, 13:48

Dzień dobry,

Przymierzam się do zakupu nowego auta (fabrycznie nowe). Ze względu na długie dojazdy do pracy najkorzystniejszą opcją będzie benzyna+gaz.
Kilku producentów oferuje auta z fabryczną instalacją i o takie mi dokładnie chodzi.
Nie zależy mi na bardzo bogatym wyposażeniu bo za tę cenę i tak nie mogę się go spodziewać, ale oczywiście klimatyzacja powinna być na pokładzie.
Zastanawiam się między:
1. Opel Astra J, Sedan 1,4, 140 KM, 2017r.
2. Fiat Tipo II, 1,4, 95 KM, 2017r.
3. Ford Focus 1,6, 105 KM, 2017r.

Wszystkie oferowane są z instalacją LPG. W Astrze przekonuje mnie najmocniejszy silnik, ale mówiąc szczerze jestem laikiem jeżeli chodzi o samochody. Jak z awaryjnością każdego z nich? Na którym stracę najmniej przy sprzedaży za ok 5 lat? Który będzie najbardziej komfortowy do dojazdów do pracy 120km dziennie?

pozdrawiam
przemo1986
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 02 2005
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: BMW E91
Silnik: 318i
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Kwi 2018, 17:29

1. Chyba o astrę k chodzi.
2. Zasady przy kupnie nowego auta:
a) idziesz do salonu i jeździsz wszystkim co bierzesz pod uwagę.
b) kupujesz to, które spodobało Ci się najbardziej
3. Te auta to w miarę proste konstrukcje, nie ma się co psuć, żadnych spektakularnych wpadek nie odnotowano.
4. Jeśli miałbym wybierać spośród tych 3 to zdecydowanie astra ze względu na silnik, Silniki w tipo i focusie to imo za mało na jazdę w trasie (bo wątpię, że robisz te 120 po mieście) i nie chciałbym się męczyć za własne pieniądze.
5. Osobiście, do jeżdżenia takiego dystansu wolałbym kupić pewne, używane auto wyższej klasy, wygodniejsze, lepiej wyposażone i z mocniejszym silnikiem, chociażby z dieslem. oooo takie coś np
https://secure.ford.pl/Uzywane/Wyszukiwarka?eUsedCmd=vehicleDetail&vid=3611932&dealer=PG036&id=8
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Kwi 2018, 18:12

Te auta poza Astrą to porażka.
Mamy XXI wiek, już 18 lat temu Golf IV z 1,6 102 konie słabo jechał ale to inne czasy dzisiaj co drugie auto ma turbo a takie Tipo które ma 1300 kg 95 koni? to ciężko skuter będzie wyprzedzić.

Taki silnik to dobry do Punto.

także jak dla mnie też raczej tylko Asterka - da dużo większa przyjemność z jazdy niż dwa pozostałe.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2018, 19:17

Invi napisał(a):1. Chyba o astrę k chodzi.

Nie, w K nie ma fabrycznej instalacji. Astra J jest dalej produkowana, choć chyba tylko jako sedan.
A Tipo z fabrycznym gazem ma silnik 1,4t 120KM, wersja 1,4 95Km może być wyposażona w instalację tzw. dealerską(bez utraty gwarancji).
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3754
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2018, 19:57

Z fabrycznym LPG Tipo 1.4T będzie najlepszym wyborem.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Kwi 2018, 20:01

yeti65 napisał(a):Nie, w K nie ma fabrycznej instalacji. Astra J jest dalej produkowana, choć chyba tylko jako sedan.


No już teraz nie chciałbym żadnego z tych aut :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 200 od dzidy
    Moja skrzynka pęka w szwach od zapytań nt. mojego samochodu (ponad 300 wiadomości priv już), więc pomyślałem, że spróbuję przybliżyć to co mam i dokumentować jak się sprawuje (lysy30 mnie pilnuje w tym względzie :D). ...

19 Kwi 2018, 20:18

Dokładnie - niestety jedyna dostępna Astra z instalacją gazową to wersja nadal K i tylko w wersji sedan. Z wyglądu trąci już myszką.
Mimo to silnik najbardziej mnie przekonuje. Nie chcę też wydawać już więcej i zależy mi na nowym aucie - przede wszystkim zależy mi na spokoju i bezawaryjności nauczony doświadczeniem z BMW E91, który więcej czasu spędził w warsztatach niż na ulicach.
przemo1986
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 02 2005
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: BMW E91
Silnik: 318i
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Kwi 2018, 20:25

Akurat nowe auto gwarancją braku problemów nie jest. Ludzie którzy kupili wadliwe TSI doskonale o tym wiedzą, co z tego że nowe, jak do gwarancji nie dojeżdżały. Do tego możesz trafić na wadliwy model i np. po miesiącu wysiądzie silnik, ile to było takich akcji, mnóstwo.

Ale tak, masz większy spokój niż przy używanym (chociaż E90 to akurat dobrym przykładem nie jest, bo wiadomo iż trapią go awarie i jak ludzie te auta traktują).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Kwi 2018, 21:04

przemo1986 napisał(a):Który będzie najbardziej komfortowy do dojazdów do pracy 120km dziennie?


A te dojazdy to ile w mieście/drogach krajowych/autostradach (%)?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Kwi 2018, 21:19

80% ekspresowka, 20% bardzo zakorkowane miasto.
przemo1986
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 02 2005
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: BMW E91
Silnik: 318i
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Kwi 2018, 23:44

przemo1986 napisał(a):80% ekspresowka, 20% bardzo zakorkowane miasto.

To może jakiś diesel :?:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3754
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2018, 08:44

yeti65 napisał(a):To może jakiś diesel
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... 0e54208f43


Przy takiej jeździe ten diesel spali 4,5-5l max. :ok:
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Kwi 2018, 09:52

Zastanawiałem się też nad dieslem. Ten 308 podoba mi się, chociaż bardziej wizualnie bardziej przypadł mi do gustu Renault Megane IV, można kupić w podobnej cenie diesel 1.6, 110KM.
Jednak jak liczę nawet spalanie na poziomie 5l/100 km to przy min 3000 km miesięcznie (a często będzie więcej) wychodzi ok 700zł na paliwo miesięcznie. Astrą przy spalaniu 9 litrów gazu to max 550zł. Niby 150zł to nie jakaś astronomiczna kwota, ale przez 5 lat różnica wyniesie ok 10 tys. zł (oczywiście przy założeniu obecnych cen paliw).
przemo1986
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 02 2005
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: BMW E91
Silnik: 318i
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

20 Kwi 2018, 10:46

Jeśli nie przekraczasz 120km/h to raczej licz 4,5l w tym 308 (ten silnik w wersji 100KM pali naprawdę bardzo mało).
Astra J jest ciężka i nie licz raczej na mniej niż 10l LPG + 0,5l benzyny na rozruch.
Przy takich założeniach wychodzi 21zł za 100km w Peugocie i 22,5zł w Astrze za 100km.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Kwi 2018, 12:22

Własnie, liczyłeś benzynę? Bo sam LPG tak, jeździ za 50%, ale rozruch, przeglądy, filtry, serwisy itp. W zimę musisz te 3km liczyć na rozgrzanie, zanim sie przełączy. Dziennie to 6km przy DWÓCH rozruchach na zimnym. Miesięcznie daje to już 100 zł pewnie na benzynę i z róznicy 150zł robi się 50 zł ;)

Osobiśćie... Przy nowym aucie i jeździe w trasach brałbym diesla. 3000 km miesięcznie to już spora wartość i nie wyobrażam sobie irytacji tankując co chwilę LPG. Będziesz miał zasięg 300-400 km, ponad 10 tankowań w miesiącu.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007