Samochód za 25-30k, Małopolska

15 Cze 2014, 20:30

No wiesz pod względem kultury pracy i elastyczności oczywiście że V będzie przyjemniejsze niż 1.8 z turbo. Tylko czy koszty ubezpieczenia, ewentualnego sprowadzenia 18 % akcyzy nie generują dodatkowego kosztu w przypadku silnika powyżej 2000 ?
O gustach się nie dyskutuje ale ja osobiście wybrał bym zdecydowanie A4 B7 z tych trzech auta z kilku powodów ale w pełni szanuje Twój wybór i Twoją opinię odnośnie wyboru wśród tych aut :ok:
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

15 Cze 2014, 20:42

Ja też bym brał Rovera, mniej przereklamowany.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Cze 2014, 20:45

Dokładnie tak. Twierdzę, że wskazane przeze mnie auta będą lepsze od twojego Audi. Przede wszystkim to sprawdzone, proste i trwałe konstrukcje bez żadnych udziwnień, w założonym budżecie będą to egzemplarze od pasjonatów w bardzo dobrym stanie, a w przypadku Audi płacimy kupę pieniędzy za znaczek. Nie mam żadnych uprzedzeń co do koncernu, przeciwnie, uważam, że VAG wyprodukował wiele wspaniałych aut, jak VW Phaeton, Touareg czy Audi A8 I, ale wartość tych marek skończyła się w pod koniec XX wieku, kiedy to zaczęto wprowadzać wiele udziwnień niepotrzebnych, skomplikowanych rozwiązań podnoszących jedynie zysk dla firmy za serwisowanie auta, typu FSI i DSG czy takie niewypały jak 2.5 TDI, 2.0 TDI, praktycznie wszystkie silniki z rodziny TSI. Ponadto (choć jest to już subiektywna opinia) Saab i Rover pozwalają się wyróżnić spośród tłumu szarych, nudnych populasów i za ich kierownicą człowiek po prostu czuje się lepiej.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Cze 2014, 21:11

Ok szanuje ,,twoje,, zdanie. No z takim podejściem to może wróćmy do prostych rozwiązań - jakieś dwusuwy itp. :)
VW Pehetona czy Tuarega ze swoim sinikiem 2.5 TDI nazywasz dobrymi autami ? :) odwracasz mój światopogląd odnośnie aut. Jakbyś powiedział że szanujesz VW za passata B5 ze swoim silnikiem 1.9 lub właśnie 1.8T to jestem w stanie podzielić Twoją opinie. Jaki silnik poleciłbyś w A8 ?
Czyli twierdzisz że A4 B7 jest skomplikowaną konstrukcją ze skomplikowanym silnikiem 1.8 T ? :shock:
O TSI i DSG nie będę się wypowiadał w tym wątku bo w Audi o którym pisał autor DSG i TSI nie występowało :) ale masz racje to były wpadki koncernu VW. Chyba czas wyróżniania się autem w Polsce na szczęście zaczyna przemijać - żadne auto już wrażenia nie robi... i dobrze bo to tylko samochód.
Nie chcę wprowadzać zamętu itp. ale marki klasy premium nie są w żaden sposób zagrożone widać to po cenach aut używanych. Ludzie lubią te samochody dlatego tak dobrze trzymają cenę.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

15 Cze 2014, 21:18

W Phaetonie nie montowali 2.5 TDI, w Touaregu było, ale w wersji R5, czyli mało dynamicznej, ale bardzo trwałej, pisząc o wpadkach koncernu myślałem oczywiście o V6 TDI, znanym m.in. z A6 B5.
Ja nie piszę o powrocie do rozwiązań archaicznych, ale o zaletach tych w miarę prostych i tradycyjnych. Jaką przewagę ma np. wielowahaczowe zawieszenie nad klasycznym ? Nie pisz mi o komforcie jazdy i prowadzeniu, mam Volvo S80 2.9 R6 z tradycyjnym zawiasem i nikt mi nie wmówi, że jakiś Golfik 1.6 lepiej wybiera nierówności od mojej limuzyny.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Cze 2014, 21:29

Całkowicie zgadzam się z kolegą Geniodekt , posiadam saaba 9-3 już dwa lata i w życiu nie zamieniłbym go na żadne audi.Mojej żony kolega z pracy jeżdzi audi z 2010 r. i ma go już serdecznie dosyć. Któregoś razu podwoziłem Go z pracy do domu (jego audi było w warsztacie po raz któryś z rzędu), po przejażdżce moim saabikiem stwierdził iż jest to jego ostatnie audi . A był zagorzałym miłośnikiem tej marki.Także ze swojej strony polecam saaba , jest to solidne i trwałe oraz bardzo wygodne auto.
jarasgd
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 19 09 1978
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: saab 9-3
Silnik: 1.9 tid
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW ActiveHybrid 3
    Podwyższona sprawność, której towarzyszy lepsza dynamika samochodu BMW ActiveHybrid 3, to wynik połączenia cenionego i nagradzanego silnika spalinowego z innowacyjnym napędem elektrycznym. Technologia BMW TwinPower ...

15 Cze 2014, 21:31

Ok tylko ja nie napisałem że w Phaetonie montowali 2.5 TDI :) napisałem o Touaregu i jego silniku 2.5 który jak wiesz nie cieszy się dobrą opinią co innego 3.0TDI.
Sukces rynkowy Phaetona widać po jego spadku cen - auto używane można kupić za stosunkowe ,,grosze,,. Wiadomo że ten segment traci najbardziej ale to auto chyba pobiło rekordy spadku cen.
Tak V6 TDI np. w Audi A6 C5 lub A4 B6 to nieporozumienie chociaż później jednostka ta została poprawiona. Tak samo wpadką koncernu jest skrzynia multitronic zapewniająca komfort jazdy przy tym bardzo kosztowna i awaryjna. (nie było audi A6 B5 - oznaczenie B było dla audi A4, dla audi A6 jest oznaczenie z literką C - tak w ramach sprostowania).
Nie porównuje tutaj swojego aut do twojej limuzyny bo volvo S80 to duże komfortowe auto. Muszę cie jednak zmartwić że nie możesz porównywać volvo S80 do golfa z wielowahaczowym zawieszeniem bo golf nie ma wielowahaczowego zawieszenia :o tak dla poszerzenia twojej wiedzy golf ma z przodu kolumny McPhersona a z tyłu belkę skrętną. :ok:
Swoim pierwszym audi jeździłem 6 lat i mogę w 10 punktach napisać co w nim wymieniłem z rzeczy które się popsuły. Wymiana oleju to chyba standardowa sprawa. Teraz mam również auto tej marki dużo nowocześniejsze niż A4 B7 i złego słowa nie mogę powiedzieć. Trzeba się tylko znać na tym co się kupuje i wiedzieć co jest polecane a co nie bo różnica między np. silnikami w poszczególnych modelach jest ogromna - jedne mają wady drugie ich nie mają wystarczy tylko trochę zaangażowania przed zakupem auta.
Jaki model i jaki silnik tego Audi że tak znajomy narzeka i zmienił swoje upodobania ?
Ostatnio edytowany przez motozakup, 15 Cze 2014, 21:38, edytowano w sumie 1 raz
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

15 Cze 2014, 21:37

Faktycznie, sprawdziłem, wielowahacz ma A3 :oops:
Fejton nie odniósł sukcesu, bo miał mało prestiżowy znaczek, a ze zmienionym nadwoziem jako Bentley był z kolei za drogi nawet jak na europejskie warunki. A wiadomo, Polak-cebulak chce zaszpanować przed supermarketem, a Volkswagen nie jest taki "cool" jak Mercedes czy Audi..
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Cze 2014, 21:55

W A3 - o którym modelu piszesz ?
Bo w rocznikach 2000-2002 zawieszenie jest mało skomplikowane a zarazem i średnio wygodne. Z przodu są kolumny Macphersona i pojedyncze dolne wahacze. Z tyłu belka wleczona. Często trzeba wymieniać tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora i drążki kierownicze, bo nie wyrabiają na naszych drogach.
Masz racje Phaeton nie odniósł sukcesu trochę przez znaczek trochę przez awaryjność i koszty utrzymania. Płytę podłogową miał z Bentleyem GT - ale Bentley sprzedał dużo aut w Rosji więc jakoś sobie radzi:) nowe Bentleye mają płytę podłogową z Porsche.
Nie ma już szpanu autem - a szpanują tylko mało ambitni tym bardziej nowymi autami typu Audi, Mercedes, BMW. Na mnie osobiście wrażenie może zrobić fajny zabytek a nowoczesne auta są tylko udogodnieniem w przemieszczaniu się z punktu A do B. :ok:
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

15 Cze 2014, 21:58

Geniodekt napisał(a):wielowahacz ma A3

Coś Ci się chyba walnęło, przecież A3 to golf w innej budzie :) ale sprawdzę dla pewności
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Cze 2014, 22:03

Wszystkim się może zdarzyć :) więc spokojnie.
Ważne żeby kolega który założył wątek mógł skorzystać z rad odnośnie zakupu i wybrał coś co sprosta jego oczekiwaniom.
Ja polecam A4 B7 1.8T w tym budżecie żadne 2.0 TFSI 200koni tylko poczciwe wiekowe już 1.8T. :ok:
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

15 Cze 2014, 22:10

To prawda, że kazdemu się może zdarzyć ale geniodekt myli się tak rzadko że zrobiło to na mnie takie wrażenie :D
motozakup napisał(a):Ja polecam A4 B7 1.8T

W każdym temacie polecasz Audi. Może to są dobre auta, nie wiem, nie znam się na nich ale pachnie od Ciebie fanatyzmem :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Cze 2014, 22:18

Może to sprawiać takie wrażenie, fakt lubię Audi za wykończenie tych aut i staranność wykonania ale VW/Audi zaliczyło bardzo bardzo dużo wpadek ! W sumie jakby tak dobrze popatrzeć to ma tylko garstkę silników bardzo dobrych. Po prostu między audi a audi jest ogromna różnica są wersje silnikowe tragiczne a są bardzo dobre nawet w tym samym modelu auta. Właśnie w A4 chyba te różnice są największe. Polecam to co jest dobre :) ostrzegam przed tym co złe w tym i wpadkami VW/Audi.
Jeżeli jest taka potrzeba mogę być krytyczny wobec tych aut - tylko wszystko musi mieć swoje podstawy :)
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

15 Cze 2014, 22:23

Pisałem o A3 II generacji (2003-2013) :ok:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Cze 2014, 22:32

Wiesz że w A3 8P czyli tym które podałeś system wielowahaczowy jest tylko z tyłu ? A z przodu kolumny resorujące ? :ok:
Ale masz racje komfortu A3 do S80 nie można w żaden sposób porównać.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam