Samochodem elektrycznym 800KM na jednym ładowaniu

04 Lip 2013, 16:18

Jeśli uważasz, że pokonanie samochodem elektrycznym trasy z Paryża na południe Francji na jednym ładowaniu jest niemożliwe, to będziesz musiał zmienić zdanie.

Dzięki współpracy pomiędzy Nissanem a francuskimi kolejami państwowymi SNCF, właściciele Nissana LEAF mogą wybrać się swoimi samochodami na wakacje bez martwienia się o zasięg akumulatora, opłaty drogowe lub stresującą długą podroż po zatłoczonych drogach w czasie wakacji.

Samochodem elektrycznym 800KM na jednym ładowaniu

Dzięki specjalnemu programowi współpracy obejmującego usługę Auto-Train SNCF kierowca może dojechać swoim Nissanem LEAF do stacji kolejowej Bercy w Paryżu, na której może naładować samochód za pomocą zainstalowanej tam przez Nissana ładowarki Quick Charger. Następnie samochód zostanie załadowany tam na pociąg, który przewiezie go na południe.

Dyrektor zarządzający Nissan Francja Pierre Boutin: "Usługa Auto-Train to bezstresowy sposób na podroż po Francji i wielu innych krajach europejskich. Umożliwia nie tylko uniknięcie opłat drogowych i wakacyjnych korków, ale pozwala również cieszyć się komfortem szybkiej podroży koleją TGV. Nasza współpraca z SNCF umożliwia pasażerom zabranie Nissana LEAF na wakacje, ale może również zasadniczo zmienić sposób wakacyjnego podróżowania w przyszłości. Dzięki ogólnoeuropejskiej sieci stacji ładujących Quick Charger, umożliwiających bezpłatne ładowanie przed podrożą, możliwości ekologicznego spędzenia wakacji są praktycznie nieograniczone."

Właścicielom Nissana LEAF korzystającym z usługi SNCF Auto-Train przysługuje jedna całkowicie bezpłatna podroż w obie strony oraz 30% rabatu na wszystkie inne przejazdy pociągami SNCF. Użytkownicy usługi mogą również korzystać z dodatkowego doładowania akumulatora. Zapewnione przez Nissana stacje szybkiego ładowania wchodzą w skład sieci 40 ładowarek Quick Charger we Francji oraz 400 punktów na terenie pozostałych krajów europejskich.

POLECAMY Szybkie ładowarki CHAdeMO

Przejazd pociągiem TGV dla czteroosobowej rodziny w obie strony pomiędzy Paryżem i Niceą kosztuje około 235 EUR (z uwzględnieniem rabatu), natomiast samochód przewożony jest bezpłatnie. Podroż trwa około sześciu godzin w jedną stronę.

Dla porównania - podroż autostradą w obie strony konwencjonalnym rodzinnym samochodem z silnikiem wysokoprężnym kosztowałaby około 350 EUR: 200 EUR na paliwo i 150 EUR na opłaty drogowe (źródło: Via Michelin) i zajęłaby około dziewięciu godzin w jedną stronę. Podroż koleją oznacza zatem, że kierowcy Nissana LEAF oszczędzają podwójnie – na czasie przejazdu oraz na kosztach podroży (mają do dyspozycji dodatkowe 115 EUR, które mogą wydać na wakacjach).

Po dotarciu do krainy słońca właściciel samochodu może na miejscu wsiąść do swojego Nissana LEAF i zacząć zwiedzanie Riwiery Francuskiej przy zerowej emisji spalin.

Ładowanie Nissana LEAF na południu jest równie bezstresowe, jak przed rozpoczęciem podroży. W regionie zainstalowanych jest bowiem już 10 stacji Quick Charger – u dealerow Nissana lub w miastach takich jak Saint Remy de Provence czy Avignon. Natomiast kierowcy podróżujący szosą mogą ładować samochody elektryczne na każdej stacji benzynowej AVIA znajdującej się przy autostradzie A8.

POLECAMY Nowy Nissan LEAF

Usługa Auto-Train łączy Paryż z wieloma miejscami w Europie, w tym z Niceą, Genewą, Avignon, Biarritz, Marsylią, Tarbes, Narbonne, Saint-Raphael, Toulon i Tuluzą. Inne miejsca docelowe podroży koleją w Europie obejmują Aleksandrię i Livorno we Włoszech, Dusseldorf w Niemczech oraz s-Hertogenbosch w Holandii.

źrodło: Nissan
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3803
Zdjęcia: 13105
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota FJ Cruiser w stylu retro
    Wśród fanów aut terenowych jest grupa, która jednocześnie darzy sentymentem klasyki gatunku i ceni komfort nowoczesnej motoryzacji. Do tych kierowców adresowane są modele w stylu retro, takie jak ...
    Czy przekraczasz dozwoloną prędkość?
    Każdy z nas wie jakie mamy drogi i ograniczenia. Znaki ograniczające prędkość które często stoją w miejscach bezzasadnych (bo np. drogowcy zapomnieli zabrać po jakiejś naprawie drogi), są to bardzo częste przypadki ...