
Do 2020 roku Toyota zamierza wyposażać w funkcje komunikacyjne niemal wszystkie nowe samochody sprzedawane w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Obecnie roczna sprzedaż Toyoty w tych krajach wynosi około 4 milionów aut.

W Japonii wybrane modele Toyoty i Lexusa już są wyposażane przez KDDI w funkcje telekomunikacyjne. Japoński telekom zacznie dostarczać karty SIM do samochodów Toyoty w 2019 roku. Będzie można nimi zarządzać zdalnie bez względu na odległość.
W 2016 roku Toyota i KDDI podjęły współpracę, aby stworzyć globalną platformę komunikacyjną, która przyspieszy rozwój łączności między samochodami z wykorzystaniem sieci komórkowych, bez korzystania z roamingu. Platforma umożliwi szeroko zakrojone korzystanie kierowcy z internetu i innych usług komunikacyjnych oraz komunikację samochodu z innymi pojazdami za pośrednictwem chmury, bez ponoszenia dodatkowych kosztów po przekroczeniu granicy.
Toyota dąży do tego, aby samochody mogły na całym świecie korzystać z szerokich możliwości, jakie daje internet, sieci telekomunikacyjne oraz technologia chmury. Aby można było zrealizować tę wizję, potrzebna jest uniwersalna platforma telekomunikacyjna oraz komercjalizacja prototypowego modułu DCM. Moduł ten współpracuje m.in. z nawigacją i systemem multimedialnym zainstalowanymi w samochodzie, zwiększając dostęp do internetu, aplikacji, produktów i usług oraz transmisji danych z pokładu samochodu.
źródło: asia.nikkei.com, Toyota