Samuraj 93r.

20 Lut 2010, 12:36

3 :wink:


1 ze skrzyni do reduktora
2 do przedniego mostu
3 do tylnego mostu :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Lut 2010, 21:34

Do liftu 2" ja bym sobie głowy nie zawracał dystansami, wały wyrobią spokojnie toć to nie jest jednolity kawał rury zakończony krzyżakami.
@ Pocieszny z rewolwerami ma rację, jak ktoś nie che iść w wysokość a mieć lepszy wykrzyż.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2010, 16:28

Potrzebuję wymienić oryginalne resory na coś bardziej komfortowego (Oczywiście pisze o samim) mogą być od innego auta ale tak by nic nie spawać ciąć i przerabiać w grę wchodzi tylko dorobienie wieszaków (Stronę Daniela przeczytałem).Co polecacie, ja celuję w coś takiego:
[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]

Auto do terenu średniego w tym ok 30% jazda po czarnym. Plany na przyszłość to możliwie duże koła tak by podnieść gruchy i pytanie: gzie leży kompromis pomiędzy max dużymi kołami a trwałością podzespołów napędowych czyli jakie wytrzyma tak by się nie sypał???
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

21 Lut 2010, 19:35

1 znane resory od pana na M :mrgreen:
2 firma robiąca resory i spręzyny między innymi dla znanej bielskiej firmy tjunigowej Extrem4x4 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2010, 19:39

Popatrz na allegro a odpowiedzi sobie sam udzielisz :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Lut 2010, 21:11

HUBI napisał(a):Potrzebuję wymienić oryginalne resory na coś bardziej komfortowego (Oczywiście pisze o samim) mogą być od innego auta ale tak by nic nie spawać ciąć i przerabiać w grę wchodzi tylko dorobienie wieszaków (Stronę Daniela przeczytałem).Co polecacie, ja celuję w coś takiego:
[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]


To w końcu chcesz zrobić lift czy wsadzić bardziej miękkie resory? Resory do liftu wcale nie będą miększe.
Jak chcesz aby zawieszeni poprawiło swoją pracę pod względem komfortu to możesz wsadzić tyle resory na przód są dłuższe i trochę będzie bardziej cywilizowanie. Jeśli nie planujesz ciężkiego stalowego zderzaka ani wyciągarki to resory +75 kg sprawią że auto będzie jeszcze twardsze a nie miękkie.

HUBI napisał(a):Auto do terenu średniego w tym ok 30% jazda po czarnym. Plany na przyszłość to możliwie duże koła tak by podnieść gruchy i pytanie: gzie leży kompromis pomiędzy max dużymi kołami a trwałością podzespołów napędowych czyli jakie wytrzyma tak by się nie sypał???

Jak masz pecha to na 195R15 pólosie poukręcasz :mrgreen: Wszystko zależy jaki masz albo będziesz mieć silnik, przełożenia itp. Seryjny samurai z godnością przyjmuje 30-31 cali jeśli chodzi o mosty itp. gorzej z dynamiką jednostki napędowej. A jak myślisz o zwiększeniu prześwitu pod mostami to nie lepiej wsadzić afgany? była o tym nie dawno mowa.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nitro, chłodnice i komputer - samochód do driftu
    Wybór odpowiedniego motoru to nie wszystko. By uzyskać mocny i odporny silnik, potrzebny jest też odpowiedni osprzęt. Driftingowe auto Pawła Treli w zależności od włączonej mapy doładowania wytwarza 640 lub nawet 860 ...

21 Lut 2010, 21:15

Jogi4x4 napisał(a):A jak myślisz o zwiększeniu prześwitu pod mostami to nie lepiej wsadzić afgany? była o tym nie dawno mowa.
a po co zwiekszać prześwit nad mostami?? prześwit to prześwit :mrgreen:
a afgany są drogie i ciężkie :wink: samuraj na 30 i mocnym bieżniku do zabawy w zupełności wystarcza, nawet do startów w jakiejś lżejszej klasie (typu adwenczer :mrgreen: ) i radzi sobie wyśmieniccie, jedna ważna sprawa stan techniczny musi byc przynajmniej przyzwoity :evil:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2010, 21:48

Ja napisałem pod a nie nad :mrgreen: Pod czyli rozumiem odległość od mostu w kierunku podłoża. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2010, 22:03

Jogi4x4 napisał(a):Ja napisałem pod a nie nad :mrgreen: Pod czyli rozumiem odległość od mostu w kierunku podłoża. :mrgreen:
wlasnie o tym mówie :mrgreen: nie ma sensu pisac nad czy pod :D prześwit to prześwit :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lut 2010, 08:39

No doba, chciałem lepiej zobrazować :mrgreen: , a co do prześwitu nad mostami to ostatnio taki zapalony myśliwy stwierdził że Samurai na podobnych kołach ( ten sam bieżnik na wzór Fedima Extrem, Samurai 235/75 a Vitka 225/70) jedzie lepiej w śniegu niż Vitara gdyż ma to związek z tym iż Samurai ma sztywny most i więcej prześwitu nad (a nie pod) mostem dzięki temu śnieg się łatwiej przesypuje a Vitara niestety nie. Pozostawiłem to bez komentarza :mrgreen: no bo to chyba logiczne że na takich kołach też by sobie dawała radę w śniegu pod warunkiem że nie była by płaskim bulwarem wieszającym się wszędzie na ramie i takie porównanie z liftowanym Samuraiem to trochę nie na miejscu ale teoria z mostem zajefajna :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2010, 09:09

IFS ma lepszy prześwit niż sztywny most :mrgreen:
porównywanie aut ma sens, pod warunkiem, że jadą na tych samych kołach.
vitara ma schrzanioną ramę - w części środkowej zbyt nisko schodzi w dół, przez co wiesza się na brzuszku.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

22 Lut 2010, 09:50

o jak się pieszczotliwie zrobiło :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

22 Lut 2010, 22:27

Tak w ogóle to ja jestem BARDZO początkujący w tej materii. Dzięki Wam sporo mi się wyjaśnia :lol:

Jogi4x4 napisał(a):Jeśli nie planujesz ciężkiego stalowego zderzaka ani wyciągarki to


W dalszej perspektywie tak tylko nie wiadomo w jak dalszej - kasa :mrgreen:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

23 Lut 2010, 16:10

Karson napisał(a):IFS ma lepszy prześwit niż sztywny most :mrgreen:
porównywanie aut ma sens, pod warunkiem, że jadą na tych samych kołach.
vitara ma schrzanioną ramę - w części środkowej zbyt nisko schodzi w dół, przez co wiesza się na brzuszku.

No dobrze wiem o tym ale Vitka ma mniej wolnego miejsca między mostem a ramą czyli prześwit nad mostem :mrgreen: i o to myśliwemu chodziło. Choć z tym brzuchem w Vitce to fakt.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2010, 08:48

a co ma "prześwit nad mostem" do trakcji? :mrgreen: aaaaaa..... lepiej auto na trawersach się zachowuje! :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce