Santa fe 2.2 crdi problem z kontrolką oleju

18 Paź 2017, 20:14

samochód posiadam 5 lat żadnych problemów zrobiłem nim 100 tys bez problemu olej filtry wszystkie co 10 -12 tys wymieniane olej po kupnie wymieniłem 6 razy i wszystko zawsze ok przed ostatnia wymiana oleju i kontrolka zaczeła gasnąć po 3 -4 s pojeżdziłem 2 miesiące zrobiłem z 5 tys przyszła zima i mróz zaczeła gasnąć po 10 s zlałem olej i wlałem świeży ten sam i wymieniłem filtr kontrolka znów zaczeła gasnąć po 3-4s ale nie 10 s mimo mrozu w lipcu tego roku wymiana świeży olej też ten sam kontolka gaśnie cały czas po 4 s ze stanu zimnego w lato tak samo nie świeci nie mruga w wakacje 2 długie trasy jazda 140 - 180 km/godz i wszystko ok. Teraz fakty olej elf 5w40 evolison wcześniej nazywał się elf ldx 5w40 a teraz zastopiono go tym i właśnie po jego wlaniu tak się złożyło ze tak sie zaczeło dziać z tego co wiem to jest to olej hc czyli tworzony w technologi syntetycznej prawdziwy syntetyk to pao a ten jakiś przerobiony minerał na syntetyk niestety 80 procent olejów syntetycznych tak są robione żeby było taniej nastepna sprawa ze jak samochód stoi przechilony na krawężniku na prawo to kontrolka gaśnie odrazu wraz zapaleniem nawet w mróz jakby szybciej łapał ciśnienie 'kontrolka świeci dłużej tylko ze stanu zimnego pózniej gaśnie normalnie ale jak postoi dłużęj przez 2 godz znów gaśnie po chwili czyli jakby olej spływał wymieniałem tako gumkę w filtrze która służy jako zawór zwrotny nic nie pomogło ale jak stoi pochilony to może stać cały dzień i zgaśnie odrazu czyżby coś ze smokiem jak wymieniałem olej wchodzi 5.9 l wlałem 5.5 l i był max zrobiłem 20 km zgasiłem po godzinie sprawdziłem było w połowie podziałki a rano znów max czyli jakby olej spłynoł przecież powino wejść jeszcze 0.4 l do max i tak jest cały czas jakby olej utrzymywał sie tylko godzinę a pózniej spływał.I WŁAŚNIE czemu jak przechilony gaśnie odrazu i ten olej też mnie niepokoji muszę przejść na inny tylko jaki teraz jak było chłodniej to zapaleniu silnik jakby chwile głośniej pracował jak jest ciepło niema takiego objawu tylko jak temp spada poniżej 10 stopni a może ten olej jest bardzej mineralny niż syntetyczny i odczuwa niskie remperatury staje sie mniej płyny
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Paź 2017, 19:10

Proponuję zdemontować miske oleju i zobaczyć w jakim stanie jest smok i ewentualnie go wyczyścić. Podczas zlewania oleju zwracałeś uwagę na ewentualne opiłki na korku i w samym oleju?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Paź 2017, 19:58

jak zlewałem olej ostatnio trochę wcześniej bo po 8 tys to był czarny jak smoła wiem że w dizlu olej robi się wcześnie ciemny ale muszę zmienić olej niepodoba mi się on nie było żadnych opiłków ani w oleju ani na korku od misy ale też myślę na czyszczeniem smoka
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

27 Paź 2017, 18:15

problem rozwiązany :D szkoda ze na forum nikt mi nie pomógł sprawa banalna w moim samochodzie wymienia się wkład filtra oleju i tam mój fachowiec odwalił babola przy wymianie tego filtra ale teraz wszystko gra :ok:
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Lis 2017, 17:16

dziś wszedłem na forum i zobaczyłem ze mój problem ma ponad 110 otworzeń wiec postanowiłem napisać wrażenia po 2 tygodniach i podpowiedzieć użytkownikom santa fe.Kontrolka gaśnie teraz po 1s ze stanu zimnego czyli normalnie więc w santa fe 2.2 jesli ma ktoś wymieniany tylko wkład,,filtr'' to w środku na dnie jest uszczelka która służy jako zawór zwrotny trzeba ją wymieniać co jakiś czas cenna 10 zł dostepna tylko w serwisie jak jej niema olej będzie spływał i kontrolka będzie z stanu zimnego długo świeciła umnie w obudowie filtra brakowało jednego koszyczka w który wchodzi wkład i natyka się tą gumke był tylko górny w obudowie mój mechanik zapomniał go pózniej zamontować kupiłem cało obudowe cena 68 zł i jest ok teraz niby taka prosta czynośc ale z tego co wiem przeważnie nie wymieniają tej gumki bo jest na dnie leko w oleju a po pewnym czasie ulega ona zniszczenie przez przegrzany olej oraz odkształceniu przez kilkakrotne przykrecanie filrta a jest ona bardzo ważna.No i olej włałem valivone[niewiem czy dobrze napisałem] 5w 40 i silnik chodzi 60 procent ciszej w środku nic nie słychać jakby nie było silnika można pociągnąć do 4 tys i tylko szum powietrza po zapaleniu również pracuje odrazu cicho a na elfie po zimnym rozruchu chwile chodził głośniej jest ogromna różnica jednak olej a olej jest różnica
tomaszjed
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 10 10 2004
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: hiundai santa fe
Silnik: 2.2 crdi
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus RX L 450h - test spalania
    Ten bogato wyposażony, luksusowy SUV imponuje niskim zużyciem paliwa. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że testom poddano największego SUV-a w gamie japońskiej marki na europejskim rynku – do tego w dłuższej i wyższej ...