Scania - automat szwankuje

30 Gru 2007, 12:55

czy znajdzie sie ktoś kto mi odpowie na pytanie co jest grane z automatem w kilkuletniej Scanii?typ to bodajże P280.podczas mocniejszego hamowania skrzynia redukuje biegi i jesli redukuje o jeden to jest ok ale jak redukuje o dwa w dół to słychać zgrzyt tak jakby sprzęgło nie wciskało sie do końca.skrzynia jest 12 biegów w przód i chyba dwa wsteczne,jest tez opcja manualnej zmiany biegów.w serwisie wprost powiedzieli że oni nie wiedza co jest grane.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

30 Gru 2007, 19:33

Nie znam się na tym aż tak bardzo,ale wydaje mi się,że problemem jest to,ze skrzynia redukuje po 2 biegi naraz.Kazdy bieg jest zmieniany czy to w dół czy w górę przy określonych obrotach.Tak więc chyba nie powinno być tak,że podczas hamowania,nawet gwałtownego,dwa biegi sa przerzucane np. przy 3 tyś/obr.min.Być może to coś ze sterownikiem?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2008, 12:28

zapytałem z ciekawości bo kumpel jezdzi taką i tak sie mu dzieje.ale to jak sie schrzani do końca to już nie nasza działka.szef zachciał w automacie to ma.a ostrzegali go żeby nie brał ale nie słuchał.dzieki za pomoc.pozdrawiam
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

07 Sty 2008, 16:07

Jak będzie coś wiadomo,co jej było,to pisz.Zawsze się przyda dla potomnych.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2008, 17:06

napisze ale zapewne bedzie tak jezdzić aż dojdzie do poważniejszej awarii bo jak serwis nic nie wie to nie bedzie naprawiał a w końcu skrzynia poleci i bedzie po ptokach
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554

09 Sty 2008, 17:23

jeżeli chodzi o automat to najprawdopodobniej przyczyna leży w przewodach sterujących podciśnieniem.Tam wszystko jest sterowane powietrzem a tym bardziej ze jeżeli hamujesz to spada ciśnienie na układzie to zaworka nie domyka i redukuje biegi. wiazka tych przewodów jest pod joystickiem od biegów.
maverick
Nowicjusz
 
Posty: 38
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla TE27 (1972–1974)
    To właśnie od niej zaczyna się wielka przygoda Corolli ze sportem. Pod maską lekkiego, ważącego zaledwie 855 kg nadwozia coupe ówczesnej Corolli TE27 zamontowano 115-konny silnik DOHC z Celiki. Ta wersja trafiła do ...