Schodzący podkład z felgi - amatorskie odnawianie felgi

26 Lut 2021, 14:39

Witam, mam problem otóż chciałem sobie amatorsko odnowić felgi aluminiowe. Zdarłem stary lakier trochę recznie a trochę maszyną, gdzieniegdzie do gołego aluminium ale w większości został stary podkład. Odtłuściłem i położyłem nowy podkład, zostawiłem na noc w piwnicy. Jest tam 10 stopni i trochę wilgotno. Następnego dnia chciałem go zmatowić 800 już na mokro, ale jak robię to z wodą podkład cały schodzi i robi się mulasty. Na sucho wydaje się że trzyma się solidnie. Jaka może być przyczyna? Za słabo przetarłem 320 przed podkładowaniem? Czy może za wilgotno w miejscu pracy?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

26 Lut 2021, 14:49

Może po prostu nie wyschło jeszcze dobrze. Warunki takie jak opisujesz nie są najlepsze i tu czas schnięcia na pewno będzie dwa razy dłuższy jak nie lepiej.

@Kao pewnie coś tu więcej podpowie bo to jego specjalność :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35

26 Lut 2021, 14:56

Z reguły w sprayu szybko schnie, nawet po 15 minutch już można delikatnie obrabiać.
Ja widzę tu 3 możliwości
-użyłeś niewłaściwego podkładu
- za słabo rozmieszałeś
-stary podkład
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lut 2021, 15:16

Podkład nie trzyma się nawet czystego aluminum (widać na zdjęciu) więc stary podkład raczej nie jest tu winny.
Nowego użyłem motipa, niestety na instrukcji pisze tylko żeby zmatowić powierzchnie, więc raczej można na sucho i na mokro.

Felga leżała całą noc w piwnicy więc nie ma opcji że za mało czasu jej dałem. Co prawda jest tam bardzo wilgotno ale czy od tego może tak słabo schnąć?
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

26 Lut 2021, 15:56

paciumek napisał(a):ale czy od tego może tak słabo schnąć?
nie. Przyczyna jest inna.
Daj zdjęcie jaki to konkretnie podkład? Może nie jest dostosowany do ponownej obróbki tylko tak zwany mokro na mokro
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lut 2021, 16:42

Może właśnie to wina podkładu? Trzymałem go godzinę przed w ciepłej wodzie
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Ekomobilność - podróżowanie wymyślone na nowo
    Pojęcie ekomobilności obejmuje nie tylko niskoemisyjne pojazdy, lecz także wszystko, co ułatwia korzystanie z nich, np. zróżnicowanie środków transportu i dostosowanie ich do potrzeb użytkowników, nowe ...

26 Lut 2021, 18:04

Nie znam dokładnie tego produktu, zresztą nawet nic nie ma napisane co to za podkład czyli poprostu zwykla taniocha na bramę. Ty musisz kupić podkład wypełniający czyli filler 1K
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lut 2021, 18:21

Możesz polecić jakiś podkład, żeby nie gryzł się z motipem bezbarwnym i bazą?
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

26 Lut 2021, 18:53

Zapodkładuje jeszcze raz felgę tym motipem i zostawię na cały weekend. Na instrukcji jest czas schnięcia do matowienia 2 godziny, ja dam mu ponad 48 godzin.
Dziwna sytuacja bo po 2 godzinach wydaje się że podkład wysechł jest twardy natomiast po zwilżeniu wodą robi się maź.

Edit:
Bez problemu zdjąłem podkład papierami ściernymi, zastanawiam się czy warto od nowa to robić jeżeli efekt nawet po 2 dniach będzie taki sam.
Ostatnio edytowany przez paciumek, 26 Lut 2021, 21:07, edytowano w sumie 1 raz
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

26 Lut 2021, 21:06

Ale jeżeli to jest podkład o którym myślę to możesz i go za miesiąc matować i to nic nie da. Pamiętaj że masz też papiery na sucho, nie musisz wody lać.
Ja bym to zrobił wszystko od nowa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lut 2021, 21:15

Dobra położę to jeszcze raz i zmatowię na sucho, ale coś nie jestem przekonany że baza będzie trzymać.
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

26 Lut 2021, 21:44

No to jak nie jesteś pewny to po co to kontynuować? Jeszcze jesteś w stanie to uratować bez problemu, będzie dużo gorzej jak położysz kolor i klar. Lepiej zapobiegać niż poprawiać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lut 2021, 21:54

Kupię jakiś solidniejszy podkład bo ten może się zważył albo ch...a wie co
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0

26 Lut 2021, 21:58

Zważyć to się dopiero może z bazą lub klarem.
Drzyj to do zera i od nowa.
A jeszcze pytanie ile warstw nałożyłeś?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lut 2021, 22:04

Nałożyłem 3 warstwy z odstępem około 20minut ze względu na niską temperaturę (10st)
paciumek
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 0