Seat Alhambra - 'czkawka' i stukanie

08 Lut 2025, 23:54

Witam, posiadam samochód seat alhambra 2.0 tdi, silnik BRT, rocznik 2006.
Samochód pół roku temu miał wymienianą turbinę (na regenerowaną) oraz przy okazji przeczyszczony kolektor, przepustnicę, zawór EGR, wymienione wężyki itd. Po dwóch miesiącach pojawił się problem z zaworem EGR, auto łapało tzw czkawkę i w końcu zawór padł całkiem, wymieniono go na inny używany. I teraz znów problem, samochód sporadycznie przy trzecim biegu i wyższych obrotach (około 2200) łapał czkawkę, nie za każdym razem. Nie wyświetlało też żadnego błędu aż w pewnym momencie zaczęło coś charakterystycznie stukać jak by zawór EGR był cały czas otwarty. Teraz samochód stoi unieruchomiony, odpala od strzała, ale stukanie jest jeszcze głośniejsze. Zawór EGR cały zawalony, ale otwiera się i zamyka. Po zdjęciu węża dolotowego do przepustnicy stukanie jest o wiele głośniejsze (stukanie tępe, nie metaliczne). Ciśnienie na tłokach w porządku. Może trzeba jeszcze sprawdzić wtryski?
Check engine nie świeci, a komputer pokazał błąd klap gaszących kolektora / błąd kolektora. Gdzie szukać problemu? Wymieniać kolektor, przepustnicę czy szukać stukotu w głowicy silnika? Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Początkowo myśleliśmy że problem jest w samym zaworze EGR, ale wygląda na to że to nie tu leży problem.
Johndoe12
Obserwowany
 
Posty: 1
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czym tak naprawdę jest tuning samochodów?
      Zakup nowego samochodu to dla wielu osób bez wątpienia ważne wydarzenie. Dla każdego oznacza ono jednak co innego. O ile dla większości z nas nowy samochód to po prostu środek transportu do pracy, sklepu czy ...
      Gumball 3000 w Polsce
      Powoli, nawet bardzo powoli zbliża się Lato, a wraz z nim emocje związane wydarzeniami Elite Circle. Na dobry początek w maju, planujemy krótkie "przed Rage’owe spotkanie", a że wypada w tym samym czasie co odwiedziny ...