Seat Cordoba gasnie przy odpalaniu

13 Mar 2016, 18:15

witam,
mam problem z Seatem Cordobą. Mam założoną sekwencje. Przy wyłączonym przełączniku i jeździe na benzynie przez cały czas to później podczas odpalania nie mam żadnego problemu, stąd wiem że problem tkwi w instalacji gazowej. Problem zaczyna się gdy jeżdże na lpg a później podczas odpalania "świeci" się przełącznik i oczekuje na przełączenie sie na gaz. Wtedy samochód "dusi" się i potrafi zgasnąć nawet do 10 razy. Byłem już u 3 gazowników i żaden nie widział problemu, nawet po podłączeniu samochodu pod komputer. Według mnie podczas odpalania przepuszcza też gaz. Miał może już ktoś podobny problem albo macie może jakieś przypuszczenia?
kondi7777
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 19 06 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Mar 2016, 11:40

Jeżeli wyłączysz pracujący na LPG silnik i po chwili chcesz go uruchiomić, to może się tak robić - pozostały gaz miesza się z benzyną i taki jest efekt. Spróbuj przed wyłączeniem silnika pracującego na gazie przełaczyć zasilanie na benzynę, niech silnik pochodzi na benzynie kilka sekund i dopiero wyłącz. A zaraz potem spróbuj uruchomić silnik na benzynie.
kondi7777 napisał(a):Według mnie podczas odpalania przepuszcza też gaz.

To można akurat prosto sprawdzić - wystarczy zmierzyć napięcie na cewce elektrozaworu ( np. przy butli ) podczas kręcenia rozrusznikiem. Elektrozawór powinien dać się też "wyłapać" albo na słuch albo na dotyk. Możesz też poprostu wyjąc wtyczkę od cewki elektrozaworu przy zbiorniku i próbować uruchomić silnik. Wtedy będziesz miał na 100% pewnośc, że gaz nie przedostaje się do cylindrów. Aczkolwiek w sekwencji i tak jest to niemożliwe - przy sekwencji silnik zawsze jest uruchamiany na benzynie, a na elektrozwory i wtryskiwacze nie dochodzi napięcie. Ale spróbuj odłaczyć i będziesz pewny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Mar 2016, 12:43

MotoAlbercik napisał(a):Jeżeli wyłączysz pracujący na LPG silnik i po chwili chcesz go uruchiomić, to może się tak robić - pozostały gaz miesza się z benzyną i taki jest efekt. Spróbuj przed wyłączeniem silnika pracującego na gazie przełaczyć zasilanie na benzynę, niech silnik pochodzi na benzynie kilka sekund i dopiero wyłącz. A zaraz potem spróbuj uruchomić silnik na benzynie.

jeśli wyłączam silnik i przejeżdżam nim 200-300 metrów na benzynie to później samochód uruchamia się bez żadnego problemu. nie dusi się, nie przerywa, problem pojawia się kiedy kończę jazdę na gazie i próbuje uruchomić silnik, a najgorzej jest latem kiedy jest wyższa temperatura na dworze. Wtedy potrafi zgasnąć nawet 25-30 razy. Miałem też sprawdzaną pompę i wtryski bo myśleli że tu może być problem
kondi7777
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 19 06 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Mar 2016, 16:49

kondi7777 napisał(a):jeśli wyłączam silnik i przejeżdżam nim 200-300 metrów na benzynie(...)

Jak to możliwe, że jedziesz na wyłączonym silniku? Pisz nieco staranniej, bo póki co piszesz bez sensu...
kondi7777 napisał(a): problem pojawia się kiedy kończę jazdę na gazie i próbuje uruchomić silnik

Napisałem ci - jak przyjedziesz do celu na pracującym na LPG silniku, zatrzymasz się, to zanim silnik wyłączysz, przełącz go na benzynę i niech pochodzi kilka sekund na benzynie. I spróbuj go wtedy uruchomić.
Jeżeli to nie pomoże, to zrób jak pisałem z wtyczką od elektrozaworu na wielozaworze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2016, 11:44

Przy prawidłowo zamontowanej instalacji i grupie VAG sytuacja nienormalna i niedopuszczalna.

Na pierwszy rzut obstawiałbym jakiś syf.
Filtry, zalepione wtryski LPG tudzież zasyfiony mazutem reduktor.

ALE!
Dziwne, że dzieje się to czym wyższa temperatura. Zazwyczaj LPG szwankuje na zimnym.
W związku z tym bardzo możliwe, że jest rypnięta jakaś cewka albo na wtrysku LPG, albo na elektrozaworze przy reduktorze.
Cewki tak mają, że czym im goręcej tym bardziej szwankują.

To co możesz zrobić aby częściowo sprawdzić czy cewki wtrysków są ok to:
Pozamieniaj wężyki na wtryskach lpg np:
1 na 2, 2 na 3, 3 na 4, 4 na 1
i tak samo OBOWIĄZKOWO zamień wtyczki.
Tylko podpisz sobie te wtyczki i wężyki abyś później wrócił do starego ustawienia.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia Audi quattro w sportach motorowych
    Na początku roku 1981, Audi z napędem quattro pojawiło się na scenie Rajdowych Mistrzostw Świata. Fin Hannu Mikkola, prowadząc auto z czterema ringami podczas Rajdu Monte Carlo, wygrał pierwszych sześć śnieżnych odcinków ...
    Toyota Celica VI generacji - poradnik kupującego
    Jesteś entuzjastą motoryzacji i chcesz mieć kultowe auto? Toyota Celica VI to samochód, który łączy atrakcyjny wygląd, radość z jazdy i technologie sprawdzone w motorsporcie. Na co należy zwrócić uwagę, ...