Seat Exeo vs Renault Laguna3 vs Bmw e90 benzyna

20 Maj 2023, 10:01

galakty napisał(a):Widzisz, a mój poprzedni mechanik czekał na jakąś część do X3 z 3.0 diesla (nie pamiętam dokładnie, coś ze skrzynią/napędem) 2-3 tygodnie i cena zwaliła z kosmosu.
ciężko mi w to uwierzyć bo na codzień zaopatrzam się w ASO i części są w max 3 dni i w karierze nie spotkałem się że czegoś nie było na stanach z dopiskiem nie wiadomo kiedy będzie.
Teraz mam na placu 2 nowe clio bo przody pokradli i jak zacząłem szukać gratów to zrozumiałem dlaczego. Po 1 stanów brak os miesięcy, nie da się tych części kupić a po 2 jak by było to za 2 lampy, maskę i zderzak 8 tyś EURO

Jakiś czas temu robiłem tył w hondzie CRV, na tylna klapę powiedzieli mi 3 miesiące bez gwarancji że dotrze oczywiście przy tym trzeba najpierw zapłacić, i co ja klientowi mam powiedzieć? Musiałem sprowadzać z pl jakąś poobijana z rdzą bo nie ma.

galakty napisał(a):Odnośnie BMW, mój kolega co kupił 2 lata temu E90 w dieslu bo tak się najarał ostatnio przyznał się, że ma dość tego szrotu
opowiadałeś nie raz, to właśnie jest przykład, gość jeździ nic z tym nie robi a jak robi to nie wiadomo co i u kogo.
W bmw podstawa jest aku, po 1 dużo ludzi na aku oszczędza I kupuje najtańszy zamiast dedykowany, ostatnio też mnie to spotkało w mojej 6tce i odrazu wypluło 35 błędów a wystarczyło że raz padł. Po 2 ludzie olewają sprawę, auto odpala znaczy że aku dobry a to że same wycieraczki się włączą czy poduszki świecą czy inny czek to szukają przyczyny gdzie indziej. Kolejna sprawą która potrafi robić takie cyrki to klema pirotechniczną, aku słaby więc klema się psuje a później sypie rożnymi błędami bo napięcie jest za słabe na moduły, wielu olewa bo drogą sprawa a przecież auto odpala i jeździ a wystarczy dać komuś kumatemu kto zrobi z tym porządek raz na zawsze a koszt 3 stówki :ok:
Widzisz 2 podstawowe rzeczy które są najczęściej olewane a przysparzają problemów.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Maj 2023, 11:18

Kao napisał(a):ciężko mi w to uwierzyć


Mi też było, szkoda że nie pamiętam jaka część...


Kao napisał(a):Widzisz 2 podstawowe rzeczy które są najczęściej olewane a przysparzają problemów.


Ale ja o tym doskonale wiem, tylko co to zmienia? Target tych aut jest jaki jest, kupują i nie dbają, a potem idą dalej na sprzedaż. Jak masz warsztat i chęci to sobie kupujesz, naprawiasz i się cieszysz. Przeciętny Kowalski polegnie finansowo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Maj 2023, 11:30

Kao napisał(a):opowiadałeś nie raz, to właśnie jest przykład, gość jeździ nic z tym nie robi a jak robi to nie wiadomo co i u kogo.
W bmw podstawa jest aku, po 1 dużo ludzi na aku oszczędza I kupuje najtańszy zamiast dedykowany, ostatnio też mnie to spotkało w mojej 6tce i odrazu wypluło 35 błędów a wystarczyło że raz padł. Po 2 ludzie olewają sprawę, auto odpala znaczy że aku dobry a to że same wycieraczki się włączą czy poduszki świecą czy inny czek to szukają przyczyny gdzie indziej. Kolejna sprawą która potrafi robić takie cyrki to klema pirotechniczną, aku słaby więc klema się psuje a później sypie rożnymi błędami bo napięcie jest za słabe na moduły, wielu olewa bo drogą sprawa a przecież auto odpala i jeździ a wystarczy dać komuś kumatemu kto zrobi z tym porządek raz na zawsze a koszt 3 stówki :ok:


Kao Ty piszesz o równoległej rzeczywistości. Mówisz o 35błędach bo tylko aku potem następne błędy bo tylko coś tam.
Ja 35 błędów miałem przez jakieś 1milion kilometrów i dla mnie temat jest prosty albo coś jest normalne i się nie psuje albo nie szyje teorii że jest wina naprawiaczy a nie psującego się auta.

Nie chcę mi się pisać o konkretnych przypadkach bo zawsze można jest storpedować że poprzedni właściciel był zły albo ma za dużo km i licznik cofany.

Prawda jest taka że ciągle w tych autach jest coś. Pomijasz kwestię chociażby wadliwych kół pasowych, skrzyń biegów, konwerterów w ZF, brania oleju w nawet prostych silnikach, zjeba..ych rozrządach, vanosach, panewkach (tylko nie pisz że temat jest Ci nie znanay :D ) podnośników szyb, modułów świec żarowych, zwalonych pomp wody i czujników wokół nich.

A co z wynalazkami ? Np połączenie xdrive z tylnym rozrządem w 2,0d. Miałem kiedyś foty jak wygląda robota... :D

Ja wiem że fajnie sobie kupić auto, robić nim 5k.km.rocznie, pieścić i samemu naprawiać i potem mówić jak jest fajnie.

Na tą chwilę u mnie rekordy napraw 20k+ liczonych w krótkim czasie należą do bmw i audi.

Kao napisał(a):Teraz mam na placu 2 nowe clio bo przody pokradli i jak zacząłem szukać gratów to zrozumiałem dlaczego. Po 1 stanów brak os miesięcy, nie da się tych części kupić a po 2 jak by było to za 2 lampy, maskę i zderzak 8 tyś EURO


To się zgadza w 100%
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11003
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2023, 11:48

szybki napisał(a):Kao Ty piszesz o równoległej rzeczywistości. Mówisz o 35błędach bo tylko aku potem następne błędy bo tylko coś tam.
jak chcesz to wrzucę Ci jutro filmik z diagnostyki, jedyny błąd jaki zobaczysz to czujnik AUC czyli "brzydkich zapachów"

szybki napisał(a):Prawda jest taka że ciągle w tych autach jest coś. Pomijasz kwestię chociażby wadliwych kół pasowych, skrzyń biegów, konwerterów w ZF, brania oleju w nawet prostych silnikach, zjeba..ych rozrządach, vanosach, panewkach (tylko nie pisz że temat jest Ci nie znanay ) podnośników szyb, modułów świec żarowych, zwalonych pomp wody i czujników wokół nich.
właśnie o tym mowilem, wzięcie całej marki wrzucenie do jednego wora bez rozdzielania na trupy czy modele/silniki mniej udane. Czemu tak nie robisz z innimi markami, przecież tak można z każdym.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Maj 2023, 12:18

Kao napisał(a):właśnie o tym mowilem, wzięcie całej marki wrzucenie do jednego wora bez rozdzielania na trupy czy modele/silniki mniej udane


To które są udane po e46 ?
Oczywiście 3,0d jest fajny/udany ale co z resztą wokół niego ?

Tak na luzie :ok: https://www.carmagazine.co.uk/car-news/ ... olice-car/

Kao napisał(a):Czemu tak nie robisz z innimi markami, przecież tak można z każdym.


No jak to nie robię ?

Zapytaj o lexusa to Ci powiem z danego modelu (oczywiście nie z każdego) wszystko co do śrubki od tego co zwaliła fabryka po tego co może się stać a nie było objęte akcjami.

Co tu wkładać do jednego wora jak pewne usterki są randomowe i czy to będzie BMW czy Lexus to masz je jak w banku.

Reszta moich wynalazków to samo. Sprawdzam randomowe usterki porównuje z oficjalnymi akcjami ewentualnym zmianami po lifcie i tyle.

Kao musisz się otworzyć na inne marki bo dostępność klamki to nie wszystko :D
Troszkę się Ciebie czyta jak miłośników AR :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11003
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Maj 2023, 21:53

szybki napisał(a):Kao musisz się otworzyć na inne marki bo dostępność klamki to nie wszystko
a jest inaczej? Pracuje że wszystkim co możliwe.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Największa parada pojazdów elektrycznych
    Uhonorowany wieloma nagrodami Nissan LEAF już drugi raz w 2012 roku został wpisany do księgi rekordów. Konwój 225 tych samochodów okrążył tor wyścigowy Silverstone bijąc Światowy Rekord Guinnesa w kategorii„największa ...