Seat - fabryka Martorell to zrównoważony zakład produkcyjny

17 Lis 2011, 10:43

Zaangażowanie firmy SEAT w ochronę środowiska stale rośnie. Prowadzonych jest wiele projektów, których głównym celem jest redukcja emisji CO2 i wykorzystanie zasobów energetycznych w sposób efektywny i zrównoważony. Jako przykład warto wymienić tutaj wprowadzenie przez SEAT-a EuroEnergest systemu monitorującego zużycie energii. Pozwala on wykorzystywać energię w sposób efektywny, równocześnie zmniejszając emisję spalin CO2 o 3900 ton na rok.

Dzięki takiej strategii SEAT otrzymał wiele wyróżnień. Jedną z ostatnich, a zarazem pierwszy raz przyznaną hiszpańskiej firmie, jest standard ISO 50.001, dotyczący efektywności energetycznej.

"SEAT in the Sun", z 4 do 8 MW w krócej niż jeden rok
Jednym z najważniejszych projektów jest „SEAT in the Sun”, największy zakład z ogniwami fotowoltaicznymi w Hiszpanii i jeden z największych tego typu, jaki istnieje w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Równie innowacyjnym pomysłem było zamontowanie paneli fotowoltaicznych w strefach tymczasowego magazynowania samochodów marki SEAT. Po rozpoczęciu tego projektu, wydajność wzrosła dwukrotnie z 4 do 8 megawatów przez ostatnich kilka tygodni.

Seat - fabryka Martorell to zrównoważony zakład produkcyjny Seat - fabryka Martorell to zrównoważony zakład produkcyjny
W następnym roku, po zakończeniu ostatniego etapu projektu, wydajność ma wzrosnąć aż do 10,6 MW. Oznacza to, że inicjatywa „SEAT in the SUN” umożliwia redukcję emisji spalin CO2 o 6200 ton rocznie.

Pociągiem z Martorell do każdego zakątka świata
Firma SEAT jest również pionierem, jeśli chodzi o wykorzystanie kolei w transporcie pojazdów i części samochodowych. W 2008 roku firma otworzyła Autometro, specjalne połączenie kolejowe do przewozu gotowych aut pomiędzy Martorell i portem Barcelony. Obecnie SEAT eksportuje ponad 40% swoich samochodów transportem morskim, z czego 95% dociera najpierw do portu Barcelona za pośrednictwem kolei. Ponadto, SEAT otworzył Cargometro, linie łączącą fabrykę w Martorell z kompleksem Zona Franca. Oba połączenia kolejowe pozwalają zmniejszyć ilość ciężarówek na drodze o ok. 57000, co odpowiada redukcji emisji spalin CO2 o 2600 ton na rok.

Idąc dalej, otwarcie "korytarza śródziemnomorskiego" (ang. Mediterranean corridor) pozwoli marce SEAT kontynuować rozwój strategii eksportu samochodów za pośrednictwem kolei. Udział transportu kolejowego wzrośnie wówczas z 11% do 30%.

POLECAMY Elektryczny SEAT - pierwszy w pełni elektryczny

źródło: seat.pl
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego stres robi z nas gorszych kierowców?
    Obecna sytuacja jest dla wielu osób źródłem stresu. Wpływa on na naszą zdolność do prowadzenia samochodu. Stres pogarsza naszą koncentrację, a w przypadku osób, które reagują złością na sytuacje ...
    Miejskie auta ze 100-konnymi benzynowymi silnikami
    Samochody wyposażone w silnik Diesla stają się coraz mniej popularne, a ich udział na rynku globalnym – po raz pierwszy w historii – spadł w tym roku do poziomu poniżej 50 proc. Równocześnie zyskują auta ...