Seat Ibiza 1.2 12v, kontrolka diagnostyki silnika, drgania

12 Lip 2014, 17:21

Witam serdecznie! Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość.
Posiadam Seata Ibize 2004 1.2 benzyna. Nabyłem go kilka miesięcy temu.
Ostatnio pojawił się problem z kontrolką diagnostyki silnika. Wymieniłem wszystkie świece, filtr ale problem wciąż nie znika.
Na zimnym silniku kontrolka migała i ibizka traciła całkiem moc, zaś na ciepłym wydawało się wszystko dobrze ale spalanie było większe niż pare miesięcy temu. Dzisiaj kontrolka się świeci cały czas, nawet na ciepłym silniku. Silnik strasznie szarpie, czuję drgania i spadek mocy przy jeździe. Wydaje mi się, że jeden cylinder po prostu nie chodzi. (ale jestem w tym zielony więc mogę się mylić).
Obroty czasami spadają na 700 czasem trzymają sie na 800. Poniżej wstawiam filmik na zimnym silniku świeżo po odpaleniu :

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Benzyna tak nie powinna chodzić, dla porównania jeszcze jeden filmik jak silnik się trzęsie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Akurat padał deszcz jak nagrywałem :) Udało mi się wyczytać na forum, że jeden posiadacz ibizy miał 'prawie' ten sam problem i okazało się, że to była cewka zapłonowa.
Umówiłem się na diagnostykę komputerową w poniedziałek, sprawdzę błędy i od razu wstawie na forum.
Dodaje nowy temat, bo myśle, że ktoś mógł mieć podobny problem.
Czy ta naprawa może pochłonąć sporo pieniędzy?

Z góry dziekuje za pomoc!
kamykpr0
Obserwowany

Prawo jazdy: 16 11 1983
Auto: seat ibiza 1.2
  • 12 Lip 2014, 17:31

Jak się świeci kontrolka, to znaczy, że któryś z osprzętu sterownika silnika wykrył błąd. Należy pojechać do mechanika, podłączyć się pod komputer, odczytać błędy i naprawić. Świecąca kontrolka pozwala na kontynuację jazdy, ale z pewnymi ograniczeniami. Dłuższa jazda z tą kontrolką może doprowadzić do uszkodzenia silnika w niektórych przpadkach.