Seat Ibiza 1,4 -1.6 TDi vs 1.4 benzyniak z lpg

27 Mar 2015, 12:37

Witam zastanawiam sie nad kupnem ibizy. zastanawia mnie tylko które auto będzie bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne (o ile to możliwe w przypadku dzisiejszych aut)

Generalnie auto będzie pokonywać ok. 1200 km miesięcznie. (55-60 km dzien)
Z tego co się zorientowałem niby diesel zaczyna być opłacalny dopiero od 30 tys km rocznie.
Z tym że z raportów spalania które znalazłem na necie wynika że taki 1,4 czy 1.6 tdi spala ok. 5 l ON tj. - 23 zł / 100 km.
w tym czasie lpg to ok. 15 zł plus Pb na rozruch ok. 1l na 100 km po podsumowaniu to granice 20-22 zł

I tutaj wychodzi mi, że pod względem ekonomii to prawie to samo natomiast nie wiem jak te wyliczenia mają się do rzeczywistości..
Druga sprawa to awaryjność obu silników..

A moze lepiej rozejrzeć się za czymś innym do 22 tysiaków ?...
xnderr
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 17 03 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 208,
Silnik: 1.6 eHDI 92
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

27 Mar 2015, 19:13

1.4 TDI jest kiepskie, jak już mały diesel to patrz na 1.4 D-4D od Toyoty. Spali mniej, lepiej pojedzie, nie zepsuje się. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

27 Mar 2015, 19:33

dokładnie, 1,4TDI ma nierozbieralny dół silnika, więc typowa usterka w tym silniku, czyli strata wyważenia wału korbowego kończy się wyrzuceniem silnika
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Mar 2015, 20:56

o.. o tym nie wiedziałem.. dzieki za info, to zdecydowanie wplynie na moj wybor :)
A co myślicie o wersji na Pb 1.4 ?
xnderr
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 17 03 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 208,
Silnik: 1.6 eHDI 92
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

27 Mar 2015, 21:40

Silnik jest w miarę ok do tego auta ale trzeba uważać na typową usterkę, czyli zamarzającą odmę olejową
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Mar 2015, 22:23

dzida napisał(a):Silnik jest w miarę ok do tego auta ale trzeba uważać na typową usterkę, czyli zamarzającą odmę olejową

Teraz obecnie już jest lepiej niż było na początku z tą usterką ale i tak wypada uważać.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Mar 2015, 09:41

Mając 22 tys. zł stać Cię spokojnie na polifta (od 2006 r.) w stanie niemal salonowym, w którym 1.4 16v już seryjnie wyposażany był w podgrzewacz odmy (a wersje 85konne mają inną odmę) i problemu już nie ma.
Generalnie jeśli ważna jest dla Ciebie bezawaryjność to ten Seacik nie sprawia żadnych problemów. Miałem takie auto, tłukłem je po wrocławskich "drogach" każdego dnia i nic nie trzeba było przy nim robić poza zwykłymi wymianami eksploatacyjnymi (do zawieszenia nawet się nie dotknąłem, w momencie sprzedaży nie było żadnych luzów, kupiła go ode mnie pierwsza osoba, która go oglądała). Ważna rzecz na minus - są dużo oszczędniejsze (tzn. mniej palące) auta, nawet w segmencie wyżej :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

28 Mar 2015, 15:59

Dzięki łysy, sie optymistycznie nastroiłem dzięki Twoim słowom :) ale w między czasie z powodu niektorych opinii zacząłem się zastanawiać jeszcze nad hondą civic VIII 1.8 benzyne. tylko zastanawiam sie jak ten silnik zareagowałby na instalacje lpg..
xnderr
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 17 03 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 208,
Silnik: 1.6 eHDI 92
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

28 Mar 2015, 16:05

xnderr napisał(a):zacząłem się zastanawiać jeszcze nad hondą civic VIII 1.8 benzyne. tylko zastanawiam sie jak ten silnik zareagowałby na instalacje lpg..

Za tyle to nie za bardzo civic może prędzej astrę H 2,0 turbo która spokojnie zaakceptuje LPG i jest dużo większa od ibizy.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Mar 2015, 00:51

xnderr napisał(a):ale w między czasie z powodu niektorych opinii zacząłem się zastanawiać jeszcze nad hondą civic VIII 1.8 benzyne. tylko zastanawiam sie jak ten silnik zareagowałby na instalacje lpg..


Jak dołożysz do budżetu jakieś 8 tys. zł to możesz się nad nią zacząć zastanawiać. Wiele osób gazuje te silniki, ale ogólnie za LPG nie przepadają - szybciej zużywają się gniazda zaworowe (wymagana lubryfikacja), trzeba częściej kontrolować luz zaworowy (co 20 tys. km), nie można oszczędzać na instalce.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

29 Mar 2015, 11:14

łysy30 napisał(a):szybciej zużywają się gniazda zaworowe (wymagana lubryfikacja)

najlepszą opcją jest wtrysk gazu w fazie ciekłej :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010