Seat Ibiza 1.9 TDI Gaśnięcie samochodu

23 Kwi 2007, 17:08

Witam.
Mam problem z gaśnięciem samochodu. Otóż, odpalam samochód jak zwykle, silnik zaskakuje, ale po chwili (sekunda) gaśnie. Wymieniłem już filtr paliwa, odpowietrzyłem wszystko co było możliwe i niestety nadal to samo.
Czy ktoś wie co na to poradzić?
Samochód to: Seat Ibiza 1998, 1.9 TDI.
ir0n3k
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 23 Kwi 2007, 17:58

    Wygląda na walnięty immobiliser... Nie masz tam kontrolki która się świeci a nie powinna?
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    24 Kwi 2007, 04:03

    Nie mam. Jeśli to immobiliser, to co mogę z tym zrobić?
    ir0n3k
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    24 Kwi 2007, 20:03

    Na dobry początek, wypróbuj zapasowy kluczyk
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    25 Kwi 2007, 13:27

    opteron napisał(a):Na dobry początek, wypróbuj zapasowy kluczyk

    Nie mam ;P
    ir0n3k
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    25 Kwi 2007, 16:38

    No to masz chłopie problem.
    Wg mnie trzeba iść na razie tym tropem, jeśli nie masz sprawnego kluczyka nie dorobisz zapasowego bo nie masz skąd zczytać kodu immo. Zostaje droga wizyta w serwisie, jednak jest światełko w tunelu. Nie wiem jak w vw ale w oplu jest możliwość awaryjna, tzn jeśli dorobisz fizycznie pasujący kluczyk, można pewną kombinacją przycisków/przekręcenia stacyjnki i czymś tam jeszcze zaprogramować "surowy" klucz, który jednak fizycznie pasuje do stacyjnki. O ile dobrze pamiętam producent zezwolił zaprogramować 3 dodatkowe klucze tym sposobem. Tzn że immobiliser sam programuje "czysty" klucz włożony do stacyjki. Jak to zrobić, trzeba zobaczyć do instrukcji obsługi auta, lub zadzwonić do serwisu. Nie można zaprogramować starego klucza w którym twki jakiś stary lub nie działający kod. Musisz poświęcić parę złotych i dorobić najtańszy, jednak niech nikt nie programuje go wg starego kodu/kluczyka. Zanim zaczniesz działać, podzwoń popytaj w serwisach.

    Powodzenia
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Renault Type B - 120 lat modelu
      Sztywny dach nadawał samochodowi zaskakujący wygląd jak na dzisiejsze normy. Był prawie równie wysoki co długi. Nadwozie miało długość 1,9 metra (czyli o 50 cm mniej niż nowoczesne Renault Twizy) i imponującą wysokość ...
      Toyota Corolla WRC (1997–1999)
      Pierwsza połowa lat 90. na rajdowych trasach należała do modelu Celica GT-Four. Pierwsza Celica z napędem na wszystkie koła dowiodła swych zalet jako świetny samochód wyczynowy, zdobywając tytuł mistrza kierowców ...

    25 Kwi 2007, 18:03

    wybierz sie do elektromechanika samochodowego i niech ci sprawdzi cały immobilajzer czy to on jest przyczyną jezeli tak to zawsze można się go pozbyc i po problemie.
    krzysieklg
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    27 Kwi 2007, 10:56

    krzysieklg napisał(a):wybierz sie do elektromechanika samochodowego i niech ci sprawdzi cały immobilajzer czy to on jest przyczyną jezeli tak to zawsze można się go pozbyc i po problemie.


    Byłem u mechanika i powiedzieli, że to na pewno immobiliser i żebym wziął samochód do dealera seata. Tylko, że mi ten immobiliser nie potrzebny. Czy można go łatwo odłączyć? Jeśli tak to jak i gdzie on się w ogóle znajduje?
    ir0n3k
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    28 Kwi 2007, 13:14

    Nie da się go od tak po prostu "wyłączyć"
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    29 Kwi 2007, 11:36

    opteron napisał(a):Nie da się go od tak po prostu "wyłączyć"

    da się wyłaczyć immo bez problemu przez przeprogramowanie komputera (koszt około 300-400 zł)
    a więc tak:
    wcale nie musisz jeździć po serwisach-dobry elektronik w twojej okolicy zrobi to bez problemu a koszta to:100zł kod do immo+50zł wprogramowanie kluczyka.
    na początek należało by podłączyć tester i sprawdzić w czym tkwi problem-czyli usterka kluczyka czy brak synchronizacji immo z ECU-po co ładować się w koszta odrazu.
    pzdr
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam