Seat ibiza 2 fl cupra

02 Sie 2016, 12:07

To co powiedzieć o oplowskim 1.6 16v co bierze litr na 1000km :ok:
luka52
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: VW Polo 9n3
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Sie 2016, 12:33

Dobra Panowie a teraz tak serio. Co może być przyczyną tego, że wciąga mi te 2 litry oleju? Uszczelniacze? Wiąże się z tym remont silnika? Turbo na pewno jest suche, bo było tydzień temu sprawdzane
dawbia24
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Szkarada

02 Sie 2016, 16:32

No raczej napewno czeka Cię remont silnika,jak nie teraz to w najbliższym czasie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Sie 2016, 16:59

Daj sobie spokój z tymi Ibizami, auto z 93 roku za 15k..II generacja segment B..
za te pieniądze znajdziesz III generację, a tak w ogóle to poszukaj lepiej Audi A3 1,8T 4x4 180 KM po lifcie

Co do brania oleju to u mnie nie ma z tym problemu, zalewany jest olej Valvoline 5W40 i jest ok, a nie kopci u Ciebie czasem?
Mogą być pierścienie, uszczelniacze

Zorientuj się apropo auta co się dzieje czy warto naprawiać jakie koszty ale dla mnie te Ibizy nie są takie extra..jakieś projekty nie wiadomo co i jak..

a jak ma być koniecznie Ibiza to lepiej coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

albo Audi A3 4x4 1,8T
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sie 2016, 18:31

70 km Ibizą w jedną stronę to będzie dramat. :ok:
Miałem właśnie podrzucić A3... 100% lepsze niż Ibiza ale też będzie mniej wygodne od A4.
A może Saab?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Sie 2016, 19:37

A3 nie wchodzi w grę. Nie chcę już audi bo jest drogie w utrzymaniu. Ile mógłby kosztować taki remont silnika? I teraz do pracy mam 2 km a nie 70. Pisałem że mieszkam teraz w mieście w którym pracuje.
dawbia24
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Szkarada
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Prawidłowe ułożenie dłoni na kierownicy
    Aż 30% polskich kierowców przyznaje, że w czasie jazdy trzyma kierownicę tylko jedną ręką – wynika z ankiety zorganizowanej we współpracy Szkoły Jazdy Renault i serwisu Motoryzacja w portalu Interia.pl(1572 ...

02 Sie 2016, 22:10

Jak miałeś ałdi i masz max krótkie jazdy to może pomyśl o IS200 tym bardziej że jak temat nie wypali to zawsze sprzedasz autko i zapomnisz o Lexusie :D

Co do remontów to wstrzymaj się aż zacznie Ci brać olej konkretnie bo tak naprawdę żeby remont zrobić zgodnie ze sztuką to trzeba parę złoty wydać a i tak to nie gwarantuje w 100% sukcesu już nie wspominając o jakiś dodatkach które ruszysz i się rozpadną... :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11079
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Sie 2016, 05:45

W zasadzie od kupna regularnie wciąga mi te 1,5-2 litry oleju od wymiany do wymiany. Mam już go prawie 2 lata i zrobiłem 30 tysięcy km, z czego teraz jeżdżę naprawdę malo i nie wiem jaki jest sens dalej utrzymywać te auto
Przyznam szczerzę, że trochę mnie uświadomiliście mi pewne rzeczy. Do tej pory liczyły się dla mnie tylko takie marki jak audi, bmw i seat. A widzę, że jest wiele innych mozliwości. I to tańszych w eksploatacji. Bo audi naprawdę nie należy do tanich. Nie chodzi mi o spalanie, bo to nie jest dla mnie istotne. Mam kilka opcji. Przyznam, że volvo s40 pierwszej generacji bardzo za mną przemawia. Mój brat ma i nic złego się nie dzieje. A części eksploatacyjne są bardzo tanie. Jest mazda 6, która też jest fajną opcją. Jest lexus is200 i to mój faworyt, ale za 15 tysięcy pewnie nic fajnego nie znajdę. A nawet astra trójka w jakimś większym silniku benzynowym też żle nie wygląda. I macie rację, że ibiza to kiepski wybór
dawbia24
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Szkarada

03 Sie 2016, 21:00

Ogólnie wpadłeś w pewiem rodzaj sideł które zastawiają "tanie" auta niemieckie i do tego premium w trochę bardziej skomplikowanych wersjach.
Więc teraz będziesz walczył z brakiem ceny samochodu z handlarzami którzy mają auta tańsze niż de i oczywiście z mniejszymi przebiegami.
Więc żeby Ci zaoszczędzić dalszych rozterek i rozczarowań finansowych proponuje sprzedaj teraz autko, odżałuj to co straciłeś i kup coś bez turbo.
Chociaż jak planujesz małe przebiegi (odcinki jednorazowe) to i tak może być problem nawet z najtrwalszym autem :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11079
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Sie 2016, 21:46

dawbia24 napisał(a):Bo audi naprawdę nie należy do tanich.

W woli ścisłości..
Zależy o jakim audi mowa..
Audi A3 to jest golf iv w innym opakowaniu..ceny części może są droższe niż w Seicento 900 ale to nie Audi A6 ani jakiś Passat.
Jest Audi A2, jest Audi TT, teraz z nowszych Audi A1...także nie można utożsamiać Audi A8 z 4,2 V8 pod maską z Audi A3 1,6..
Mam wrażenie że kupiłeś mocno wymęczone A4 i teraz jesteś zły na markę.

Po prostu musisz znaleźć dobrą wersję, bo może Cię zdziwie ale Lexusa IS200 też możesz kupić zajeżdżonego- to też będziesz klnął że jest drogi w utrzymaniu Lexus..(?)
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Sie 2016, 22:22

Lovato34 napisał(a):Po prostu musisz znaleźć dobrą wersję, bo może Cię zdziwie ale Lexusa IS200 też możesz kupić zajeżdżonego- to też będziesz klnął że jest drogi w utrzymaniu Lexus..(?)


Lavato ale jak pominiemy aspekt moto miłości pozostaje :D ekonomia której nie oszukasz...
Kilka razy to było poruszane czyli utrata wartości vs docelowy klient vs zainteresowanie handlarzy i tego nie ominiesz w pewnych markach...

I tak jak przy tanich autach są to małe różnice tak przy drogich jest to konkret zresztą temat tu był poruszany jak pan ubolewał nad 9letnim tuaregiem 3,2 który sprzeda za 25k... a gdyby to był Landcruser 120 4,0 to sprzedałby za 60k jest różnica???
A w co wolałbyś zainwestować serwisową kasę w coś co ma 9lat i jest warte 25k czy 60k ???

Dokładnie tutaj nawet jak kupisz śmietnik zajechany is200 za 12k tylko żeby nie był szpachlowozem włożysz 5k w naprawy to wyjdzie 17k a jak kupisz ałdi nawet za 10k i dołożysz 5k to ile za nie weźmiesz ???
I już nie wspomnę że jak to będzie 1,8t to odrestaurowanie go za 5k nawet sam układ turbo jest na styk razem z serwisem.

Pewnie teraz napiszesz o regeneracji turbiny to tylko 1k ale znowu mówimy o teorii bo jak zaczniemy zgłębiać szczegóły typu uszczelki, śruby, wymiana oleju, zaworki itp. to z 1k zrobi się 2k ...

Jest to tylko ekonomia :D

Zresztą sam korzystam z tej zasady omijam góffniane bazy do ewentualnych napraw i inwestowania.

p.s.

Teraz brat kupił wyjątkowego avena1 2,0 16v w max opcji nie dostępnej w PL.(skóry, automat, elektr.szyber, klima) wyjdzie go około 10k po kompletnym serwisie z rozrządem/tarcze/klocki/oleje/filtry itp. Przebieg 180tyś.km. z książką i rachunkami TUV. Jest to bardzo drogo jak na avena a jak na wersje znośnie. Zrobi nim około 50tyś.km. i sprzeda za 8k więc spróbuj zrobić taki sam manewr z ałdi a4 b5/passat b5 1,8 nawet jak wyjdzie Ci minimalnie taniej.
Awykonalne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11079
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Sie 2016, 23:29

Zapominasz tylko o tym że Lexus IS200 to nie Cinquecento..z całym szacunkiem dla użytkowników :)
Jak kupisz za 12k takie auto i przyjdzie Tobie wymienić komplet opon, nowe hamulce (tarcze, klocki), rozrząd, oleje, płyny, może aku nowy, to nie masz 4k..
więc żeby doprowadzić do porządku w 100% takie auto to tak minimum 6-7 tys..
To robi się prawie 20k..
Poza tym mówisz o ekonomii, Audi A4 jest ulubionym autem z 2 ręki więc problemów ze sprzedażą nie będzie.
Myślisz że wystawisz Lexusa Is200 za 17 tys z 2000 roku np..i od razu tysiące telefonów? wątpie..wszystko kwestia ceny.

Audi A4 będzie drogi z uwagi na zawias, a tak reszta bez problemów.
Turbo możesz kupić używane za parę groszy. Masz masę części zamiennych zamienników.

Poza tym o czym my rozmawiamy? Autor ma problem bo kupił Audi A4 i jest zły na markę z uwagi na ten jeden egzemplarz niezbyt zdaje się udany w zakupie.
Ale jak można pisać że Audi jest drogie?
Czy A8 4,2 kosztuje w utrzymaniu tyle samo co a3?
Albo BMW 316i a M3?
z czym do czego..

Apropo to zobacz jakie są ulubione marki Polaków second hand :D
http://www.auto-swiat.pl/uzywane/najche ... oku/3qgp9s
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

04 Sie 2016, 05:08

Panowie spokojnie. Ustalmy jedną rzecz. Ja w żadnym wypadku nie jestem zły na markę audi. Jeździ mi się tym samochodem bardzo dobrze. Wygląda super. Jest dobrze wyposażony (climatronic, skóry w bardzo dobrym stanie, ladne felgi 17 cali). I gdyby nie to, ze teraz malo jeżdżę to pewnie bym go nie sprzedawał. I to nie jest złom, jak wielu uważa. Jest w nim nowy rozrząd, nowe turbo, opony zimowe po dwóch sezonach. Ale po prostu na chwilę obecną nie potrzebuję kombi i ogólnie takiego drogiego samochodu. Ale nie ukrywam, że jakbym w przyszłości miał kupic jakieś kombi to byłoby a4 tylko juz w 3-litrowej benzynie. A teraz reasumując. Jeżdżę autem 2 lata. Nie chcę jeździć nim nie wiadomo jak długo. Poprzednim jeździłem 5 lat i za bardzo stracił na wartości. Także teraz wolę zmieniać auta częściej i chcę spróbować jakiś innych technologii. Nigdy nie mialem auta japońskiego ani żadnego volvo czy koreańca.
dawbia24
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Szkarada

04 Sie 2016, 09:18

Lovato34 napisał(a):Myślisz że wystawisz Lexusa Is200 za 17 tys z 2000 roku np..i od razu tysiące telefonów? wątpie..wszystko kwestia ceny.

mi dawali 19k od ręki bez wystawienia :mrgreen:
Polacy uwielbiają Audi i VW ale to też jest ich największą wadą. Handlarze ściągają złom i sprzedają tanio czym dyktują rynek. Mając ładne Audi, VW itd. nie sprzedaż za wyższą cenę, bo Janusze powiedzą, że da się kupić taniej. Z Lexami jest tak, że jak handlarz ściągnie złom to się go nie pozbędzie po prostu, a ludzie szukający tych aut wiedzą czego chcą i są w stanie dopłacić nawet jak w powszechnym mniemaniu nie są warte swojej ceny :)

Autorze jeśli chodzi o części to zerknij tu:
koszyk-czesci-bmw-320i-lexus-is-200-mercedes-c200-vt95410.htm
niedługo wrzucę kolejny w którym jest Audi A3 (tak, wyjdzie taniej w częściach) :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Sie 2016, 10:14

Tak zerkałem na ten koszyk. Tylko szkoda, że nie ma tam porównania do a4. Tak czy siak audi we wrześniu sprzedaję. Jeszcze przyzwoitą kasę za nie wezmę bo jak patrzę jakie ulepy są za 15 tys. To aż ręce opadają. I spróbuję innej technologii
dawbia24
Początkujący
 
Posty: 90
Miejscowość: Szkarada