Mój przedmówca toyman40 ma rację ...
Zacznij od sprawdzenia wybieraka i całego mechanizmy zmiany biegów. Wypracowany mechanizm lub jego elementy powodują ,że 5 bieg nie jest włączany do końca czyli nie zatrzaskują się zatrzaski na wodzikach. Dlatego V bieg wyrzuca podczas jazdy. Element ten ma kilka części wykonanych z tworzywa sztucznego dlatego warto je wymienić lub sprawdzić w pierwszej kolejności .Drugim elementem na co warto zwrócić uwagę jest regulacja wybieraka ( jeśli ma taką opcję) a widzę na zdjęciach ,że w twoim modelu taka opcja jest. Być może luzy w skutek jego wypracowania spowodowały że jego skok ( przesunięcie ) na V biegu jest zbyt krótki i nie zatrzaskują się zatrzaski na wodzikach. Przy takim stanie rolę zatrzasku pełni ,,twoja ręka"
która przytrzymuje wodzik na włączonym V biegu . Trzeba to cięgno od V biegu wydłużyć. Zakładam , że V bieg u ciebie włącza się ( standardowo) czyli lewarkiem na prawo i do przodu .Trzeci element to będą same zatrzaski wodzików które też ulegają wypracowaniu lub uszkodzeniu. Ale najpierw sprawdź sobie te dwie pierwsze rzeczy bo to najłatwiejsze i raczej najpowszechniejsze usterki.