SEAT IBIZA CUPRA 2000 1.8T - problem

24 Lis 2020, 23:12

Cześć wam. Ostatnio zakupiłem swój pierwszy samochód. Mowa tutaj o seacie 2 Cuprze z 2000r. Po okolo 2 tygodniach od kupna zauważyłem pare usterek, których może ktoś z was zna przyczyne. Samochód po zimnych nocach(mowa o październiku listopadzie) jak odpalam zaczyna lekko szaleć. Obroty wzrastają i spadają. Przy wzroście zazwyczaj pojawia się kontrolka EPC i auto, albo na gaz reaguje bardzo słabo(1500obrotów max), albo traci lekko swoją ,,moc". Po rozgrzaniu auta, lub wyłączeniu i włączeniu pare razy, problem czasem znika. Chciałbym dodać jeszcze że auto dużo je paliwa. Słyszałem żeby się nie sugerować komputerem, ale spalanie jest naprawde duże.

Byłem u fachowca od sterownika, bo ponoć w tym seacie jest komputer z audi A3 który miał być mapowany i sprzedawca powiedział, żeby go wystroić.

Kody błędów po skasowaniu to
18058
-CAN komunikacja silnika/zestawu przyrządów i wskaźników zagubiony lub wadliwy sygnał
- Staly

17070 -
Niski obwód pradowy sterowania przekaznika zasilajacego ECM/PCM
- Staly

Byłbym wdzięczny, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł i może się nim podzielić.

Pozdrawiam

Świeżak w auta
filiperinio
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 24 Lis 2020, 23:25

    A te błędy wracają tak? Po skasowaniu?
    Wygląda jakby coś było nie halo z połączenie z wiązką ze sterownikiem silnika.
    A może sterownik siada?
    Poza tym z A3 sterownik w Ibizie?
    Tam były różne wersje silnikowe i wątpie żeby to śmigało.
    Prędzej to co w A3 w golfie albo Octavii ale Ibiza miały inne wersje, inne kody silnika.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 931
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Lis 2020, 10:11

    Dzieki za odpowiedz! Niestety, ale nie miałem jeszcze okazji pojechać i sprawdzić, czy błędy wróciły, czy cos doszło. Faktycznie moze byc cos tam z okablowaniem, bo widac ze ktos tam grzebał i auto było modowane. Do kogo z czyms takim isc, żeby te kable sprawdził i ewentualnie naprawił i co mu powiedzieć? Mój plan to narazie pojechać, żeby odczytali błędy z kompa, wgrać seryjne oprogramowanie, lub mapę. Potem zająć się układem elektrycznym, a na koncu oddac do zwykłego mechanika na regularne jakieś tam wymiany, bo moze to świece, lub cewki, albo filtry. Co myślicie?

    Pozdrawiam
    filiperinio
    Obserwowany
     
    Posty: 2