Seat Ibiza Help... problem z olejem

07 Maj 2007, 09:10

Mam taki problem mianowicie jakis czas temu wymieniono mi olej w aucie, po kilku tygodniach jezdzenia okazało sie ze zaczyna mi tego oleju... przybywać :roll: Nic nie ubywa a oleju przybywa. Wie ktos moze co jest grane?
Ona
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • 07 Maj 2007, 10:55

    Trochę danych warto by podać...
    Czy to jest benzyna?
    Jeśli benzyna to czy czuć w oleju intensywny zapach benzyny?
    Czy zapala się kontrolka od ciśnienia oleju?
    Czy olej wydaje się być rzadszym?
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    07 Maj 2007, 11:39

    Samochód jest na benzyne. Kontrolka sie zapaliła raz po czym wymieniłam olej poraz drugi. Mechanik twierdzi ze jest to nie mozliwe zeby dostawa sie tam benzyna. aha i korek od oleju jest mokry a powinien byc chyba suchy.


    Nie czuc benzyny.
    Ona
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    07 Maj 2007, 12:28

    Bardzo prawdopodobne, że z powodu awarii bądź uszczelki pod głowicą, bądź korpusu silnika do oleju przedostają się pewne ilości płynu chłodzącego.

    Nie wiem jak duży poziomu oleju i w stosunku do jakiego przebiegu.

    Jeśli mogła byś podać więcej informacji, ze swojej strony postaram się udzielić bardziej trafnej porady.

    Pozdrawiam :)
    Serdecznie pozdrawiam
    Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
    SpeedR
    Nowicjusz
     
    Posty: 44
    Miejscowość: Warszawa

    07 Maj 2007, 12:38

    Takie zjawisko występuje gdy do skrzyni korbowej dostaje się nie płyn chłodzący tylko poprostu duże ilości paliwa (mechanik dobrze Ci powiedział :) ). Dzieje się tak gdy silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, ale z tego co napisałaś wygląda na to, że poziom oleju podnosi się już dośc zauważalnie i bardzo prawdopodobne też, że silnik jest już zużyty i ma bardzo duże nieszczelności w układzie tłok-cylinder.
    Pozdrawiam.
    Tuningowi diesli - NIE
    arek_89
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 903
    Miejscowość: Małopolska

    07 Maj 2007, 12:42

    Hmm... Wiesz zadnego z płynów nie ubywa, wszystko jest na tym poziomie co było, tylko tego oleju przybywa. Ktos mi juz mówił o tej uszczelce pod głowica ale jeszcze nie zostalo to sprawdzone. nie wiem co jeszcze miałabym napisac. no wogole sie na tym nie znam.
    Ona
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nissan Pathfinder wybrany przez polską Policję
      Nissan Sales Central & Eastern Europe sprzedał kolejne samochody dla polskiej Policji. W wyniku wygranego przetargu przeprowadzonego przez Komendę Wojewódzką Policji w Radomiu firma dostarczy 7 kolejnych samochodów ...
      Jak działają aukcje samochodów poleasingowych?
      Kupno samochodu jest zawsze niemałym wyzwaniem. I dotyczy to zarówno małych oraz średnich przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Spora część używanych samochodów sprzedawana jest przez handlarzy, ...

    07 Maj 2007, 12:49

    "bardzo prawdopodobne też, że silnik jest już zużyty i ma bardzo duże nieszczelności w układzie tłok-cylinder." tylko to jest 2001 rocznik i juz zuzyty??? rany.... chociaz auto jest odkupione takze kto wie co w nim siedzi.
    Ostatnio edytowany przez Ona, 07 Maj 2007, 13:26, edytowano w sumie 1 raz
    Ona
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    07 Maj 2007, 13:02

    poziom oleju jest powyzej maximum i był wymieniany drugi raz w lutym (a pierwszy raz w styczniu). Ogólny przebieg to 50 000 km z małym haczykiem.
    Ona
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    07 Maj 2007, 19:03

    Oczywiście to co napisał kol. arek_89 jest prawdą ale pozwole sobie przedstawić inną, częściej spotykaną i bardziej prawdopodobną przyczynę.

    SpeedR - płyn chł. nie miesza się z olejem i nie rozrzedza go.

    Otóż "Ona" najprawdopodobniej masz niedrożny układ wydechowy. Tak, tak, najczęściej jest to wina uszkodzonego katalizatora lub tłumika po detonacji. Zatkany katalizator powoduje b. duże opory przy wydychaniu spalin, słychać charakterystyczny świst, szum z wydechu przy wysokich obrotach. Sonda lambda dokonuje jak by nie było, prawidłowego odczytu o braku obecności tlenu w spalinach, dalej wprowadza zmianę (zmniejsza dawkę paliwa) co nie przynosi żądanego rezultatu w związku z czym stwierdza awarię tegoż elementu i przechodzi w tryb awaryjny, dozuje paliwa wg. założonych z góry proporcji. Skutkuje to b. bogatą mieszanką, b. śmierdzącymi (toksycznymi) spalinami, b. wysokim spalaniem, brakiem mocy i finalnie po dłużeszj eksploatacji auta w takim trybie, gromadzeniu się niespalonego paliwa w skrzyni korbowej.
    Powoduje to rozrzedzenie oleju silnikowego (z płynem chł. się nie miesza), wzrostem stanu oraz spadkiem ciśnienia w układzie smarowania w skutek utraty gęstości i lepkości oleju.

    Pozdrawiam
    Grzegorz
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    07 Maj 2007, 19:11

    Przepraszam ale właśnie wróciłem z pracy i widać nie bardzo "kontaktuje"

    "przedstawić" a nie przestawić
    "rzadko" a nie żadko
    "źądanego" a nie zadanego i pewnie jeszcze wiele innych

    pozdrawiam
    Niema dobrej marki, są tylko udane modele...
    opteron
    Początkujący
     
    Posty: 65
    Miejscowość: żywiec

    08 Maj 2007, 06:32

    Opteron WOW :) Jak juz sie wyjasni co to jest to dam znac. Zobaczymy kto byl najblizej prawdy :wink: Pozdro
    Ona
    Nowicjusz
     
    Posty: 9