07 Maj 2007, 19:03
Oczywiście to co napisał kol. arek_89 jest prawdą ale pozwole sobie przedstawić inną, częściej spotykaną i bardziej prawdopodobną przyczynę.
SpeedR - płyn chł. nie miesza się z olejem i nie rozrzedza go.
Otóż "Ona" najprawdopodobniej masz niedrożny układ wydechowy. Tak, tak, najczęściej jest to wina uszkodzonego katalizatora lub tłumika po detonacji. Zatkany katalizator powoduje b. duże opory przy wydychaniu spalin, słychać charakterystyczny świst, szum z wydechu przy wysokich obrotach. Sonda lambda dokonuje jak by nie było, prawidłowego odczytu o braku obecności tlenu w spalinach, dalej wprowadza zmianę (zmniejsza dawkę paliwa) co nie przynosi żądanego rezultatu w związku z czym stwierdza awarię tegoż elementu i przechodzi w tryb awaryjny, dozuje paliwa wg. założonych z góry proporcji. Skutkuje to b. bogatą mieszanką, b. śmierdzącymi (toksycznymi) spalinami, b. wysokim spalaniem, brakiem mocy i finalnie po dłużeszj eksploatacji auta w takim trybie, gromadzeniu się niespalonego paliwa w skrzyni korbowej.
Powoduje to rozrzedzenie oleju silnikowego (z płynem chł. się nie miesza), wzrostem stanu oraz spadkiem ciśnienia w układzie smarowania w skutek utraty gęstości i lepkości oleju.
Pozdrawiam
Grzegorz
Niema dobrej marki, są tylko udane modele...