Seat Ibiza III opinie

03 Lut 2019, 11:37

Cześć, zastanawiam się nad kupnem Seata Ibizy III po lifcie

Chciałbym usłyszeć opinie o tym aucie
Silnik benzyna 1.4 / 1.6 / 1.8T
Jak z awaryjnością tych aut?
Typowe usterki?
Jak z korodowaniem tych aut?
Który silnik najlepiej wybrać ,jakie ma spalanie i czy nadaje się do gazu (gazu aktualnie nie zamierzam zakładać, pytam tylko z ciekawości na przyszłość)

Przebieg roczny około 12 tysięcy
Dwa razy w tygodniu trasa około 100km

Jestem z dolnośląskiego, wszystkie auta mają poniżej 200 tyś najechane przy 2005 roczniku
Wszystkie sprowadzone
Większość kosztuje 8-9 tysięcy więc raczej trupy

Więc ile trzeba przeznaczyć na zakup seata w dobrym stanie? Przebieg nie ma znaczenia, rocznik po 2005 bo chce poliftową wersje
Keazy
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Legnica
Prawo jazdy: 02 02 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TFSI Quattro
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Lut 2019, 12:57

1.8T możesz mieć ciężko znaleść gdyż mało tego jest na rynku a i tak większość jest już niemal zarznięta przez młodzików..
1.6 też ciężki do znalezienia ale jest to optymalna jednostka do tego auta.
Najwięcej ogłoszeń to 1.4 75km badz 100km,w obu przypadkach spalanie waha się na poziomie 7-8l (mówie tutaj o średnim spalaniu) i na pewno trzeba wspomnieć o tym że ten słabszy motor od 2002roku nie miał już problemów z zamarzającą odmą w zimie.
W 2006roku wprowadzono zmodernizowaną odmianę 86km, w której wyeliminowano wszystkie problemy 75konnej wersji (o tym poniżej) oczywiście pod warunkiem, że użytkownik dba o wymianę oleju.

Keazy napisał(a):Jak z korodowaniem tych aut?


Niestety są podatne na rudą szmate ale nie w dużym stopniu (nadkola,doły drzwi i czasami tez progi).

Keazy napisał(a):Typowe usterki?


To tak:
- benzynowe 1.4 75km ma problem prawie ze wszystkim.. miał mało trwały łańcuch napędu rozrządu,wypalały się gniazda zaworowe oraz często trzeba wymieniać cewki zapłonowe do tego dochodzi problem z hydraulicznymi kompensatorami luzów zaworowych i szybkie zużycie pierścieni tłokowych.
- Użytkownicy skarżą się na usterki osprzętu (komputer sterujący pracą silnika,elektryczne wspomaganie,alternatory).
- Awarie elektryki i elektroniki nie należą do rzadkości. Często szwankuje też centralny zamek.
- Tutaj wspomnę też o kiepskiej jakości wykończenia tzn plastiki są kiepskiej jakości i nie dość że skrzypią to szybko sie zużywają,rzadkim widokiem nie są także zmatowiałe lampy.

Keazy napisał(a):Większość kosztuje 8-9 tysięcy więc raczej trupy


Seaty jakoś zbytnio ceny nie trzymają,może się zdarzyć że za 9k kupisz już ładnego polifta no ale musisz się też nastawić na długie szukanie bo tak jak pisałem wyżej najwięcej na sprzedaż jest 75konnych wersji..

Trochę dalej ale dość ciekawa oferta.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

Tego masz w "okolicy" ale w przebieg nie chcę mi się wierzyć..
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Lut 2019, 16:07

A czego właściwie oczekuejsz od auta?
Bo 1,4 a Cupra 1,8T czy nawet FR to przepaść, koszty utrzymania Cię zjedzą, chyba że jesteś na nie gotowy.
Taka Ibiza z 1,8T no ma koszty dość spore, pomimo że pozornie miejskie autko.
No i cena poniżej 15 tys bym na 1,8T nie spojrzał bo to bezsens.

A jak inne odpowiadają to ok tylko że no nie ma co porównywać podstawowego 1,4 do sklepu z wyczynowymi wersjami.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lut 2019, 17:32

Generalnie szukam auta do jazdy po mieście i dwa razy w tygodniu autostrada około 100km
Z racji wieku (21 lat) chcę się powozić, bo jak nie teraz to kiedy
Fakt na 1.8T mnie nie stać
Ale chce także wykonywać bezpiecznie manewr wyprzedzania ( czyli w najkrótszym czasie)
Nie mówie tu o żadnym agro tuningu
Szukam złotego środka, auto które będzie użytkowe ale też będzie cieszyć oko

Znalazłem ibize i wydaje mi się że to może być ten złoty środek

Sedana nie chce, szukam krótkiego hatchbacka ewentualnie coupe
Zwyczajnie większego nie potrzebuje
Keazy
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Legnica
Prawo jazdy: 02 02 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TFSI Quattro
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

03 Lut 2019, 19:05

Ja powiem tak jako posiadacz Seata i spotowicz tejże marki,też w bliżej nieokreślonym czasie myślałem nad zmianą na własnie Ibize III ale mając przykładowo 10k i patrząc na to co wyżej napisałem stwierdziłem szkoda kasy i lepiej kupić coś innego,już wolałbym kupić Leona 1.8 albo dozbierać kasy i dorwać Cupre.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Lut 2019, 19:58

Leon musi się podobać
Albo się go lubi albo nie ;)

Ja mam mieszane uczucia co do jego tyłu

Ale nie zważając na wygląd

Leon 1.6 benzyna
Wypowiesz się na jego temat?
Keazy
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Legnica
Prawo jazdy: 02 02 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A4 B7
Silnik: 2.0TFSI Quattro
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    R5 Turbo 3E - auto stworzone do driftu
    R5 Turbo 3E łączy w sobie ultratechniczny design i wybujałe formy z licznymi odniesieniami do sportu samochodowego oraz do świata gier wideo. Takie połączenie przenosi showcar w sferę nowoczesności i technologii na pograniczu ...