Seat Ibiza - Plastikowy kolektor

25 Mar 2011, 21:35

Witam mam taki problem
Kupiłem w niedzielę ibizkę 2 1999 5 dzrwi B+G , niestety podczas dojeżdżania na przegląd "strzeliło" i "padło" - kolektor
Okazało się, że jest zwykła instalacja (ta tuż przed sekwencją ) (mechanik od razu że lipa że sekwencja musi itd ) czekam teraz na wymianę i się obawiam, czy znowu mi nie wybuchnie.

W związku z tym proszę o pomoc jak rozmawiać z mechesem żeby mi to autko przygotował do jazdy na tym gazie i czy długo na drugim plastiku pojeżdżę. Wiem że do mojej wersji jest odpowiednik metalowy ale dowiedziałem się że kolektor metalowy jest innego kształtu i powoduje kiszkę na benzynie i kaleczy to samochód czy to prawda?

Może udałoby mi się wysupłać coś na sekwencję ale czy warto zmieniać, czy zostać na zwykłej instalce? Proszę o pomoc bo już nie wiem, czy zakładać metalowy i zostać przy tej, czy plastik i sekwencja bo z kasą generalnie krucho

Za pomoc dziękuję
Jeśli nie umiesz pomóc to się nie mądrzyj
d_j_siwy
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Płock

25 Mar 2011, 22:38

Jeśli masz plastikowy kolektor - to tylko sekwencja ( nie strzela ) . Weź LPG na raty . Nie przełączaj na gaz , bo może strzelić w każdym momencie . Oczywiście możesz wymienić świece i przewody WN ale może być też padnięty moduł i też strzeli . Nie daj się namówić na "grzybki" w kolektorze , bo ciężko to uszczelnić i też nie zabezpiecza przed strzałami w kolektor . TYLKO SEKWENCJA .
wrocek66
Początkujący
 
Posty: 71
Miejscowość: Wrocław

25 Mar 2011, 22:41

A co z metalowymi kolektorami? Podobno są i są dobre choć meches twierdzi co innego? Kto mówi prawdę?
Jeśli nie umiesz pomóc to się nie mądrzyj
d_j_siwy
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Płock

26 Mar 2011, 20:57

"meches" ma rację . kup oryginał plastikowy ( oczywiście może być używany ) i zamontuj sekwencję .
wrocek66
Początkujący
 
Posty: 71
Miejscowość: Wrocław

26 Mar 2011, 21:47

Nie ma sprawy tylko daj na tą sekwencję dopiero co wydałem 5k na wóz i jestem pusty
Łatwo powiedzieć zmień - chcesz być sponsorem? ŁOŁ no to dzięki :D !!!
Jeśli nie umiesz pomóc to się nie mądrzyj
d_j_siwy
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Płock

27 Mar 2011, 09:26

Chciałeś dobrej rady to ją dostałeś a jak brak kasy to jeździj na razie na Pb jak nie chcesz stracić następnego kolektora. Swoją drogą po co ją kupowałeś z taką instalacją? Zorientuj się ile będzie kosztować zmiana instalacji na sekwencję i pogadaj czy nie da rady rozłożyć na raty.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Luksusowy crossover Lexus LF 1 Limitless
    Na targach North American International Auto Show w Detroit zadebiutuje koncepcyjny crossover Lexus LF-1 Limitless. Wyrafinowane linie nowego modelu mają potencjał, by kształtować przyszłość flagowego luksusowego crossovera ...

27 Mar 2011, 12:47

Człowiek się nie zna ja nawet nie wiem jak seq od zwykłej odróżnić to mój pierwszy wóz tym bardziej z lpg.
Na innych forach też pytałem o ten problem i zdrania są podzielone, bo są użytkownicy Ibi i piszą, że bez przeszkód zrobili na tej instalce 200k km i git. A skoro ta instalka nie nadaje się do tych wozów to kto zezwalał na montaż,tego w tych autach? Po drugie, kiedyś seq nie było dostępne i jakoś wszyscy jeździli - Ibi produkują od 93r i wtedy nie było wyboru? Więc kogo i w jakim stopniu słuchać.
Seq u mnie najtaniej Stag po 2200zł i na raty nie mam szans bo umowę mam tylko do końca roku. Gdyby to było takie proste to pewnie że bym wziął a używki seq nie chcę bo nigdy nie wiesz na co trafisz i ile "toto" przejechało.
Jeśli nie umiesz pomóc to się nie mądrzyj
d_j_siwy
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Płock

27 Mar 2011, 18:37

Jeśli da radę, to niech ci zamontują klapkę antywybuchową albo poluzują puchę od filtra powietrza, aby w razie wystrzału ją odrzuciło, jeśli jest u ciebie taka możliwość.

Sam mam w starszym aucie plastikowy kolektor i na mieszalniku instalację, już drugie auto tak mam z plastikowym kolektorem. We wcześniejszym była właśnie klapka antywybuchowa, a w obecnym zastosowałem taki patent z poluzowaniem, gazownik tak poradził. :-)
Poza tym upewnij się, że kable, świece, cewka są w porządku.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

27 Mar 2011, 19:39

W którym miejscu zalecasz tą klapkę bo słyszałem że przed mikserem zalecają żeby poszło antywybuchem i nie rozwaliło kolektora
I jaeszcze takie pytanko jaka jest różnica między klapą a grzybkami i co lepsze oraz jak ten filtr poluzować w razie co ?
Jeśli nie umiesz pomóc to się nie mądrzyj
d_j_siwy
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Płock

28 Mar 2011, 07:57

Ja mjalem Forda Mondeo mk1 z plastikowym ,wystrzalow bylo tyle ze niepolicze jeden byl tak mocny ze myslalem ze silnik rozerwalo i nic kolektor caly bez zadrapan :lol: byly zabudowane dwie klapki jedna na filtrze powietrza (na obudowie) i przed przeplywomierzem ,jedyna klopotliwa sprawa byly spadujace werzyki z podcisnienia po strzale ,ale nalozenie trwalo 10s ,rada taka niedociagaj opasek na przewodach jak szalony wystarczy zeby byly szczelne ,dbaj o kable i swiece ,tankuj na sprawdzonej stacij .Pozdrawiam Forumowiczow :smile:
dalton ,nie mylic z daltonizmem:)
dalton
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Miejscowość: Wodzislaw Śl
Auto: Audi a4
Silnik: 2.0 bp+ lpg 131 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

28 Mar 2011, 12:36

Ja miałem jedną, zaraz za przepustnicą. Ale taką klapką niszczysz osprzęt silnika bezpowrotnie, robisz dziurę i jak dalej będzie strzelał to może nie przez to, może być przez np. cewkę i na darmo to zrobisz. Najlepsze wyjście to zadbanie o elementy zapłonu i w ogóle nie powinien strzelać. Sam mam teraz założony mikser i jeżdżę i jeżdżę i nic nie strzela. Może masz za małą/dużą dawkę?

Dodam, że w poprzednim aucie z klapką strzelało po kupnie, więc wymieniłem świece, kable, dałem do regulacji i się uspokoiło.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

28 Mar 2011, 15:36

Auto u mechanika stoi i po założeniu kolektora cały układ zapłonowy i gazowy będzie sprawdzony, świece i kable na dzień dobry wymienię, a reszta w miarę potrzeby.
Prawdopodobnie i zła regulacja gazu jest przyczyną ostatniego wybuchu bo jak jechałem to potrafił się przydusić i trzeba było sprzęgło i lekko podgazować. Chyba że to wina zapłonu była bo może któraś świeca lub przewód już przebicie ma.?

A gaz mam sprawdzony bo siora megankę od roku tam tankuje i jeszcze jej się nie zdusił co prawda ma sekwę ale gaz to gaz ma gorszy zapłon i kiszkę szybko się wyczuje. poza tym mam 2 km do samej rozlewni ORLENU gdzie gaz mają naprawdę "mniamniuśny" bo z dodatkiem oczyszczającym i jak raz tą megankę zatankowałem to takiego kopa dostała, że aż miło, więc mam gdzie tankować.

Dziękuję wszystkim za pomoc :lol:

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
Jeśli nie umiesz pomóc to się nie mądrzyj
d_j_siwy
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Płock