Seat Ibiza TDI - problem z odpaleniem ciepłego silnika

16 Lis 2006, 13:57

zimny startuje idealnie.

po dluzszej jezdzie/przy cieplym silniku potrzebuje sie zakrecic przez 2-3 sekundy zanim odpali.

zuzycie? 210 tkm
swiece 40 tkm przebiegu

dzieki,

daniel
Ostatnio edytowany przez nepelsky, 05 Cze 2009, 22:46, edytowano w sumie 1 raz
nepelsky
Nowicjusz
 
Posty: 22

16 Lis 2006, 20:41

Może być niesprawna pompa paliwa, albo coś z elektroniką, może czujnik temperatury.
Pozdro.
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska

16 Lis 2006, 22:51

który rok tej ibizy :?:
zapewne problem tkwi w dawce rozruchowej.
ważne który rok tego auta ponieważ w zależności od rocznika to może być uszkodzona pompa wtryskowa,a w nowszych wada fabryczna sterownika silnika.
pozdro 8)
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

17 Lis 2006, 00:07

który rok tej ibizy?

rok 1998
silnik 1.9 tdi 110 km

jak powiedzialem, nie martwie sie tym jeszcze, bo dluzej oznacza w tym przypadku 2-3 sekundy (chyba ze ma byc gorzej:)
nepelsky
Nowicjusz
 
Posty: 22

17 Lis 2006, 00:21

no to typowy objaw ECU (niestety w grę wchodzi zmiana softu w ECU)
pozdro 8)
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 754
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam

19 Gru 2006, 13:29

Witam mam ten sam problem z fiat brava 1996r
Jak jest zimny odpala bez problemu a podczas jazdy jak sie zagrzeje i go zgasze to juz nie odpale dopoki nie ostygnie , bylem u kilku mechanikow i wszyscy COS tam zrobili a problem nie znika
talent
Nowicjusz
 
Posty: 1

19 Gru 2006, 23:46

Witam!!!

No to jest nas 2 a właściwie 3!
Również Seat Ibiza 1,9 TDI, 110 KM, r 98 i to samo, na zimnym OK na ciepłym "lipa" - zapłon OK, elektronika trudno powiedzieć, świece chyba nie maja znaczenia, ale są nowe 1000 km, przebieg mniejszy bo 150 tys. km.

Może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w Warszawie, kogoś kto umie to zrobić a nie tylko mu się tak wydaje!!!

Pozdro!!!
czarny_dzek
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Warszawa

15 Lip 2009, 10:33

ja mam też TDI Golfa IV , 110km i to samo. pali bez problemu jak jest zimny, ale jak się rozgrzeje to trzeba go kręcić jakieś 5-7 sec. właśnie wróciłem z warsztatu BOSCH i powiedzieli, że muszą przeprogramować komputer i będzie 600zł i za montaż demontaż 250zł.

orientujecie się czy koszty są rozsądne. zapewniają , że to rozwiąże problem.
Niestety jak zauważyłem to czas odpalania wzrasta o jakąś sekundę na miesiąc, więc robi się gorzej.
golfik IV
golfik IV
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: rzeszów

15 Lip 2009, 11:28

Ja bym zasugerował najpierw sprawdzić na komputerze odczyty z czujnika temperatury na ciepłym silniku.Ewentualnie go przemierzyć omomierzem,ale wówczas musielibyście znać oporność tego czujnika przy danych temperaturach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Sie 2009, 23:22

Po pierwsze sprawdż ewentualne błędy w pamięci sterownika,potem ustawienie paska rozrządu,póżniej zawór recyrkulacji spalin a na końcu sprawdż w serwisie seata czy dla tego modelu auta był przewidziany recall na oprogramowanie ,który powinien być przeprowadzony podczas gwarancji samochodu
mechanio
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: dublin

10 Lut 2011, 01:34

Witam,

Mam bardzo podobny problem otóż posiadam Seata Ibizę 1.4r 99r.

padł mi panel sterowania, oddałem samochód do elektryka bo ekran lcd nie wyświetlał wszystkich informacji i wariowało radio, przy ruszaniu samochód mi zgasł klem był niedokręcony,dokręciłem ale musiałem się bawić nim żeby załapał. problem się powtarzał, wymieniłem rozrusznik i nadal to samo, zauważyłem że gdy silnik jest zimny pali za każdym razem ale gdy już go rozgrzeje nie chce zapalić. z po pychu odpala. Co z nim jest?
Deszczyk
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Mińsk Mazowiecki

10 Lut 2011, 11:24

może być wiele rzeczy od marnej masy po umierającą pompę wtryskową,
pompę można bardzo prosto sprawdzić
jak rozgrzejemy silnik i zgasimy, polewamy pompę wodą (zimną), jeśli objawów nie ma masz winowajce, jeśli są to inna przyczyna (najprędzej elektryka, na przykład cewka)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)