REKLAMA
PhantomASA1 napisał(a):Wybacz,ale o olejach nie masz zielonego pojęcia.Trzebinia nie produkuje olejów,tylko bazę mineralną dla większości znaczących firm np.dla Orlenu.Poza tym,nie ma jednoznacznej odpowiedzi ,który olej jest najlepszy,dajesz mi na tapetę auto,rocznik,przebieg,stan zagarowania czy zaszlamienia,kompresję w silniku,warunki jazdy,zużycie oleju przez silnik.Typ samochodu,przeznaczenie,styl jazdy,stan uszczelnień,kaczy czy nie kaczy,ma katalizator czy filtr cząstek stałych czy nie ma.Jazdy trasa czy tylko miasto.Mam ci zrobić wykład?Masz pecha bo oleje to mój konik.Co jeszcze,jaki olej zaleca producent samochodu,jaki olej zalecają producenci oleju.Jeśli ktoś nie ma tej wiedzy,nie zna sie na wskaźnikach lepkości,odparowalności w skali NOAK,odporności na ścinanie( skala HTS).Jeśli ktoś mi pisze,że MOTUL jest najlepszym olejem czy MILLERS,to już wiem,że mam do czynienia z człowiekiem zieloniutkim w tym temacie.Tym razem ,najlepszym olejem jaki można sobie wyobrazić jest albo Castrol Magnatec,albo VALVOLINE maxlife,wszystkie inne oleje siadają przy nich jak kury na zbukach.Te oleje są najlepsze do starszych aut,niesportowych,zwykłych,najbezpieczniej takie stosować,bez pytania ,który olej jest najlepszy.Do typowo sportowych aut olej to, 10W60 z uwzględnieniem wartości HTS,NOAK,wskaźnika lepkości,jakości
Straciłeś watek o czym mówimy jak sobie to wyobrażasz że każdy Kowalski będzie robił takie zestawienia techniczne dotyczące oleju i silnika do którego ma go wlać???
Napisałem Ci o przygodzie z Castrolem i z Mobilkiem tym extra więc nie widzę powodów dla których nie miałoby być powtórki i miałbym ryzykować ponowny zakup.
Castrol magnatec jest ok. tylko że moi znajomi boją się go używać bo później nikt im kasy nie zwróci za ugotowany silnik bo akurat może dana partia oleju była be.
Z Motulem i Millersem jest prosty schemat na ktorym nigdy się nie zawiodlem czyli mam auto, znam jego przeznaczenie, w/g producenta dobieram olej który jest dedydkowany i IMPORTOWANY i go kupuję a nie celuje i wyliczam i licze na szczęście że akurat dana partia oleju spełnia wszystkie warunki które obiecał producent.
Dlatego ja jestem źielony i moi znajomi też ale silniki nam zap..alaja w warunkach w których te lepsze oleje dały dupy. I wolimy zaufać producentowi+doświadczeniu niż sami tracić czas na rozkminki norm itp.
P.S. Na stronie Millersoil masz podstawowe zestawienie wartości danego oleju i tego się trzymam:
Maksymalna stała temperatura pracy: 125C, chwilowa maksymalna temperatura pracy: 150C
Przewyższa wymagania API SM/CF oraz ACEA A3/B4.
Lepkość SAE 10w50
Gęstość przy 15C 0,868
Lepkość kinematyczna w 100C 19,8 cSt
Lepkość kinematyczna w 40C 131,5 cSt
Indeks lepkości 173
Temperatura krzepnięcia <-25C
Temperatura zapłonu >200C
Lepkość na zimno przy -25C 5,439cP