Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Ogólnie musisz zwrócić uwagę na stan techniczny silnika, na jakim jeździ oleju co ile były wykonywane serwisy olejowe, zapytać czy pobiera silnik olej i w jakich ilościach (tu często jest brak odpowiedzi lub jest ona nie prawdziwa). Warto zajrzeć do turbo i ocenić w jakim jest stanie czy nie widać oleju w kanałach itd. generalnie dużo można by było pisać. jednak oglądając auto zerknij na olej na bagnecie na to jak pracuje silnik czy z rury wydechowej nie widać dymu, można na szybko na stacji diagnostycznej zrobić tez analizę spalin która też już coś nam powie.luki174 napisał(a):Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie, jeżeli planuję samochód zagazować?
W tym silniku powinna być ona na poziomie 12,5 bar, co do odchyłki to powinno być nawet mniej ja myślę że najlepiej jak taka różnica nie była by większa niż 0,5 bar.luki174 napisał(a):Jaką kompresję powinien mieć silnik na każdym z cylindrów? (Gdzieś na internetach wyczytałem, że na każdym powinno być 10-13bar (odchyłki o max 10% na każdym z cylindrów), a na jednym z ogłoszeń znalazłem informację, że jest 14 bar
raficar napisał(a):Konkretnie chodzi mi o geometrię 3
Hala napisał(a):Proponuje rozeznać się bo ja niestety tego nie wiem, czy w tych autach tj kompaktach też tak jak w Audi A4 tych nowszych rocznikach występował taki fajny gadżet jak pękające głowice, bo niestety jest to zmora a jak się przytrafi taka sytuacja to koszty bywają spore.
No i turbo trzeba dobrze sprawdzić, czasem niby jest ok bo trzyma ale np za późno wstaje albo jakieś przeładowanki.
Miałem A4 z 1,8T i właśnie robiona była głowica, nie polecam takiej przygody
Invi napisał(a):Człowieku, szukasz starego auta z mocnym silnikiem, które przeszło już przez ręce kilku sebków. Żaden egzemplarz we w miarę normalnej cenie nie będzie dobry, taka grupa docelowa. A jeszcze przebieg ma być niski
A płacić za to jakieś kosmiczne kwoty nie warto
Pamiętaj że kupujesz używane auto a poza tym nie wiem właśnie jak to jest w kompaktach ale na temat pękających głowic w 1,8T to pół internetu - fora z Audi A4 huczą i może sobie poczytaćluki174 napisał(a):Ale no właśnie, czy w tym przypadku też takowe sytuacje często się zdarzają?
luki174 napisał(a):A co do samej turbiny to w jaki sposób można sprawdzić jej sprawność i prawidłowe działanie?
nie baw się w to. Ew miernik grubości lakieru, z zastrzeżeniem, że mamy do czynienia ze starym Sebowozem, który na pewno jest po przygodach. Jakieś geometrie 3D też bym sobie darował. Jedź na stację kontroli, niech wjadą na szarpaki, obejrzą auto pod kątem wycieków etc. UPG sprawdzisz sam - dymi na biało, majonez na korku wlewu oleju - wywalona uszczelka. Dymi na niebiesko - spala olej. W necie pełno poradników, jak samemu (wstępnie) ocenić stan autaluki174 napisał(a):1. Czy sprawdzenie kompresji nie jest w tym modelu samochodu skomplikowane? Bo znalazłem na allegro zestaw z barometrem do tego celu, wykręca się świece, wkręca do każdego miejsca po świecy to urządzonko i kręci rozrusznikiem przez ok. 10s. Czy dla człowieka nie obeznanego z ogólnie pojętą mechaniką (jak ja) nie będzie to czynność skomplikowana przy sprzedającym?
2. Wyeliminowanie nieszczelności uszczelki głowicy. Czy zestaw (zawierający korek+ rurkę jak do fermentacji wina+ płyn reagujący z CO2) jest skutecznym narzędziem, jeśli chodzi o diagnostykę tej awarii? Cena 10-20zł nie jest kolosalna, a jeśli takim kosztem
Baza z danymi technicznymi samochodów marki SEAT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne SEAT