Seat Leon 1.9 TDI 110KM - dziwny spadek mocy

29 Lip 2009, 20:43

Witam,

dziś wymieniłem kompletny rozrząd ( pasek Conti, reszta Ruvilla ) z pompą wody ( Ruvilla ). Po wymianie samochód pracuje jakby troszkę inaczej, mniej równo, do tego jest jakby słabszy jeszcze. Przy wciskaniu do podłogi na dwójce i trójce czuć było przyśpieszenie, teraz jest ono jedynie na dwójce jakby przez chwilę tylko. Spala niby podobnie, jak wcześniej - przynajmniej takie dane pokazuje komputer... Nie dymi na czarno przy dodawaniu gazu... Źle ustawiony kąt zapłonu, czy coś innego ?

PS. Samochód - Seat Leon, 1.9TDI, 110KM ASV

Pozdrawiam.
domel86
Nowicjusz
 
Posty: 49
  • 29 Lip 2009, 20:56

    Pasek wymenialeś z blokadami czy na znaczniki?
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    29 Lip 2009, 21:03

    Nie pilnowałem kolesia - z tego co wiem, bo znajomy robi tam swoje Megane to koleś zaznacza sobie jak wszystko było ustawione wcześniej i ustawia tak nowe... Pewnie coś spartolił, tylko co ?
    domel86
    Nowicjusz
     
    Posty: 49

    29 Lip 2009, 22:20

    No to jezeli ustawial rozrzad zaznaczajac sobie tylko jak bylo poprzednio to gratuluje robienia tak rozrzadu, wszystko ma swoje znaki i wedlug nich trzeba ustawiac a na koniec nalezaloby sprawdzic ustawienie czasu wtrysku, a moze on tak robil tylko ty cos zle podpatrzyles?
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    30 Lip 2009, 09:35

    Mechanika nie pilnowałem, robił to sam - także ciężko mi stwierdzić jak to wykonywał. Autko natomiast jest ewidentnie słabsze, do tego klekocze głośniej niż to miało miejsce przed wymianą. Nie kopci, odpala całkiem normalnie.

    Wcześniej miałem taki objaw, że przy większej prędkości czuć było spadek mocy, ale chwilowy - 2sek może, może krócej - po czym samochód przyśpieszał normalnie do wysokich prędkości. Później zaczęły się notlaufy... a teraz zamulił się już dokładnie. Czy mógł w trakcie jazdy przestawić sie kąt wtrysku ? I czy to może być też ewentualny powód notlaufa ?
    domel86
    Nowicjusz
     
    Posty: 49

    30 Lip 2009, 17:42

    ludzie czy wy myslicie ze mechanik wymieniajac rozrzad np. w 1,9 tdi bedzie zdejmował vacpompe zeby zablolpwac wałek szukał punktu OT na kole zamzachowym i blokował pompe to sie robi tylko wtedy gdy sa jakies zastrzezenia do pracy silnika, nawet autoryzowane serwisy robia wszystko na kreski chodzi o koszt i czas naprawy, a u ciebie jest zle ustawiony kat wtrysku i dlatego auto nie ma mocy.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kocham sport motorowy - Pascal Brodnicki
      Dzięki rajdom wyciszyłem się i skupiłem na tym, co naprawdę jest ważne w życiu. Rywalizacja jest wspaniała i daje ludziom mnóstwo pozytywnych emocji. Chyba każdy z nas marzy o tym, by kiedyś stanąć na podium - mówi ...

    30 Lip 2009, 19:09

    Ja nie mowie o zdejmowaniiu pompy ale o tym ze podczas normalnej wymiany rozrzadu ustawia sie na znaki i wedlug nich sie robi a nie samemu sie zaznacza jak to napisal autor tematu, po takim ustawieniu moga wyjsc takie szopki ze czas wtrysku jest przestawiony, chociaz i tak po wymianie rozrzadu w takim silniku czas wtrysku nalezy skontrolowac czy jest poprawny.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    30 Lip 2009, 20:24

    kąt wtrysku podejrzewam, jutro jadę na ustawienie. dodatkowo autko czy to na czwórce, czy piątce ( na trójce nie próbowałem ) łapie muła przy 120km/h. Nic więcej, nic mniej - równo 120km/h i koniec, odcina turbo - po wyłączeniu i włączeniu silnika znowu jest OK, dopóki nie będę chciał przekroczyć 120km/h - wtedy znowu odetnie - pewnie przeładowanie. czy kąt wtrysku też ma na to wpływ, czy to już zupełnie inna bajka ?
    domel86
    Nowicjusz
     
    Posty: 49

    02 Sie 2009, 15:15

    kolego dawidbn widze ze nie masz pojecia w jaki sposób jest ustawiany rozrzad nawet w tak prostym silniku jak 1.9 tdi i watpie w to abys wogóle miał jakies pojecie o mechanice wiec nie wypowiadaj sie na tematy o których nie masz pojecia
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    02 Sie 2009, 19:50

    Sprawdź turbinę,pewnie trzeba ją wyczyścić ,tak mają niestety zbyt częsta jazda po mieście powoduje ze kierownica turbiny pracuje na małym zakresie.Zalecane jest raz na jakiś czas przejechać się autem w trasie.Miałem ten problem w Golfie IV 1.9 tdi.
    Pozdrawiam
    Bruner75
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 104
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: TST
    Prawo jazdy: 19 07 1993
    Auto: Skoda Octavia II 1.9 TDI

    02 Sie 2009, 21:41

    kolego mlody861 widze jakie ty masz pojecie jak ustawiasz rozrzad zaznaczajac sobie samemu, a pozatym przerabialem to napewno wiecej razy niz ty poniewaz robie to na codzien i nie skomentuje twoich niektorych postow jak wymiana cewki lub ten rozrzad, a jezeli tak ustawiasz to gratuluje, takze jak masz cos glupiego napisac to najpierw przemysl. Ciekawe jak bys w V-ce wymienil rozrzad.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    03 Sie 2009, 19:15

    i moze mi powiesz ze za kazdym razem kazdy silnik ustawiasz na punkty lub na blokady??? a co za róznica czy ustawie na punkty fabryczne czy zrobie własne punkty nawet w autoryzowanych serwisach robia na kreski zeby było szybciej, a jaka jest róanica niedzy rzedówka a V-ką? jedno lub dwa koła wiecej a znaki tak samo musza sie zgadzac, i skad wiesz ile ja robie rozrzadów na codzien, a co powiesz na temat tej cewki dlaczego sie uszkadzają skoro taki madry jestes?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    03 Sie 2009, 20:16

    Ja nie mowie ze nie ustawia sie na wlasne oznaczenia, bo sam tak robie tez, ale tylko wtedy jak wymienia sie tylko pasek rozrzadu a jak jest grubsza naprawa ustawiam na znaki bo wszystko jest poprzestawiane jak naprzyklad tloki, tlok pierwszego cylindra ustawiam w GMP aby sie zgadzal znak na kole pasowym i tak samo walek rozrzadu aby po odpaleniu tloki nie uderzyly w zawory i o to mi chodzi a nie ze wogole sie nie ustawia na wlasne oznaczenia.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    04 Sie 2009, 06:17

    przeczyytaj swoje wczesniejsze odpowiedzi w których mowisz ze metoda robienienia własnych znaków jest niedobra, poza tym w 1.9 tdi jak i 2.5 rzedowym i v6 nie ma znaków na kołach od wałkow gdyz miedzy kółkiem a kołem nie ma klina jest tylko storzek i jezeli odbijesz kółko musisz wtedy urzyc blokad dlatego nie chciało mi sie wierzyc ze nie stosujesz własnych kresek bo nawet zeby zablokowac wałki w 2.5 v6 trzeba odkrecic wszystkie przewody zasilajace od wtryskiwaczy przewody przelewowe aby sciagnąc dekle.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    04 Sie 2009, 10:50

    Mowilem tak bo nie wiedzialem co bylo robione w jego samochodzie, ale wiadomo ze jak robisz sam rozrzad to zaznaczasz sobie sam bo jest duzo latwiej i szybciej tak, a z blokadami to jest juz wogole zabawy.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin