Seat leon 2 lift vs Renault megane III

31 Maj 2020, 21:47

Tylko że 1,2 spali mniej niż 1,6 przy dużo lepszej dynamice, a myślenie o sprzedaży jak się jeszcze auta nie kupiło to trochę głupota, za 1,6 nikt nie da normalnej kasy bo to podstawowa jednostka a nie ..cupra (?)
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Maj 2020, 23:32

Bartolekk napisał(a): za 1,6 nikt nie da normalnej kasy
bardzo odważna (i błędna) teoria. Wystarczy porównać sobie ceny Octavii II, zwłaszcza FL, z cenami TSI.
Bartolekk napisał(a):Tylko że 1,2 spali mniej niż 1,6 przy dużo lepszej dynamice
a w tym wyżej to już ten "poprawiony"? Bo jeśli nie, to mówimy o dynamice podnośnikowej 1.2 vs jakimkolwiek poruszaniu się 1.6. Wielkość spalania ma wiele czynników.
Bartolekk napisał(a):myślenie o sprzedaży jak się jeszcze auta nie kupiło to trochę głupota
są tacy, którzy myślą przyszłościowo i na takie składowe też trzeba zwracać uwagę w swoich wypowiedziach.

Silniki z turbo lepsze są w Megane
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Maj 2020, 23:56

No cóż po 1) jak już rozmawiamy na zasadzie teorii spiskowych i jakiś wróżeń to warto pamiętać że jednak Leon to przedstawiciel niemieckiej marki a Megane wciąż "auto na F- których się rzekomo nie kupuje", po 2) jeśli 1,2 silnik który zaczyna jechać od 1,5 tys obrotów porównujemy ze spalaniem do 1,6, który jedzie jak ma co najmniej połowę skali na obrotomierzu, że podobne spalanie no to chyba tez coś nie bardzo.

I nie wiem co to znaczy podnośnikowa dynamika ale ten silnik lepiej w użytecznym zakresie obrotów jedzie niż większość nawet mocnych diesli.
Oczywiście na ekpresówce przy 130 km/h może wymiękać ale ma 105 koni a nie 200..
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Cze 2020, 00:13

Bartolek co Ty piszesz za głupoty. Kogo to obchodzi przy normalnej jeździe? Nie widzisz co się dzieje z autami gr.vw gdzie w obrębie jednego modelu i jednego rocznika masz dwie technologie np.fsi i mpi albo 1,8t i tsi? Zapytaj o a4b7 1,8t andrju jakie jest zapotrzebowanie na te auta, nie widzisz ile kosztuje golf 1,6 fsi i mpi?



A co do patrzenia na sprzedaż auta przy zakupie jest to jak najbardziej wskazane. Wszystkim znajomym robie nie tylko plan zakupu i serwisu ale sprzedaży.
Oczywiście jak kupuje zabawkę to mam w d.za ile ją sprzedam ale jak mam mieć zwyklaka to chyba fajnie sprzedać go za 15k a nie 10k i wszytkim tłumaczyć jak jest silnik poprawiony.

Już nie będę wspominał o nowych autach i odsprzedaży po kilku latach. Wtedy potrafią być kolosalne różnice nawet w obrębie jednego modelu już nie mowiąc o tym samym segmencie a różnych markach.

P.s

Bartolek wklejam temat z 16r.popatrz jakie kwoty przewijają się za auta otworz sobie otomoto 2020r i poszukaj podobnych aut.
Może znajdę to u nas na forum chwaliłem się kwotą zakupu is300 i planowaną kwotą sprzedaży. Po 2,5 latach pomyłiłem się o 1k. :D
sprowadzony-lexus-is-200-gs-300-i-generacji-do-5k-euro-pytania-vt90814.htm?hilit=Lex%20is300?view=unread#unread


Podsumuje Ci 2016r : gs430 mk2 25-30k.
Is300 około 25k.
Is200 około 12-20k

A teraz po 4 latach?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Cze 2020, 00:57

szybki napisał(a):Bartolek co Ty piszesz za głupoty. Kogo to obchodzi przy normalnej jeździe? Nie widzisz co się dzieje z autami gr.vw gdzie w obrębie jednego modelu i jednego rocznika masz dwie technologie np.fsi i mpi albo 1,8t i tsi? Zapytaj o a4b7 1,8t andrju jakie jest zapotrzebowanie na te auta, nie widzisz ile kosztuje golf 1,6 fsi i mpi?


Sorry ale bzdury to Ty opowiadasz i to jak zwykle, teoryjki pana filozofa greckiego, rozmawiamy o Leonie z turbo a nie wolnossących silnikach w Golfie..
Po drugie ludzie wybierają a4 b7 1,8T tak samo jak auta niemieckie bardziej niż francuskie
a potem plączą na grupach fb że nie jedzie, coś stuka, albo przegrzewa się.

Leon zawsze będzie trzymał cenę a jeszcze bardziej Golf juz nie mówiąc o A3.
i mało jest osób które jakieś teorie spiskowe uskuteczniają jak Wy, nikt z młodych ludzi nie kupi leona 1,6 tylko dlatego że tsi może brać ch...a olej..sypać się.
Tylko dlatego że spoko dynamikę, nie ma np dwumasu, a po rozsądnym chipie jeździ jak inne auta z pokaźnymi pojemnościami.

No ja jakoś jak kupowałem mk5 gti to na inne rzeczy zwracałem uwagę żeby jednak pojeździć nim ileś lat a nie sprzedawać i za ile.

i jeszcze raz podkreślam nie rozmawiamy o Lexusach żadnych, o Octaviach czy Golfach (nie wiadomo nawet jakiej generacji może 4tej?.. :cry: ) rozmawiamy o Leonie II FL vs Megane III
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Cze 2020, 01:28

Bartolek sorki ale Ty naprawdę ośmieszasz to forum... jestem ciekawy kiedy ktoś zrobi z Tobą porządek. Ty nawet w obrębie swojej ulubionej marki takie głupoty piszesz że aż trudno w to uwierzyć.

Autorze tematu seata 1,6 mpi sprzedaż szybciej i drożej niż wersje 1,2tsi. A do tego pierwsza opcja jest bezpieczniejsza w użytkowaniu.

Jak masz wtpliwości wpisz sobie hasło na google "leon 1,2tsi silnik" a potem "leon 1,6 mpi silnik". Zobacz ile kosztują gołe slupki względem wartości auta wtedy zrozumiesz czemu 1,6 jest pewniejszym wyborem. Oczywiście wszystkie dobrodziejstwa turbinek, zaworków oraz "udanych" rozrządów są bezcenne. Zresztą poczytaj sobie czemu trzeba uważać z tymi silnikami.

Co do samej jazdy 1,2tsi będzie przyjemniejsze co nie oznacza uzasadnienia większych kosztów ewentualnych napraw.

Bartolekk napisał(a):jeszcze raz podkreślam nie rozmawiamy o Lexusach żadnych, o Octaviach czy Golfach (nie wiadomo nawet jakiej generacji może 4tej?.. ) rozmawiamy o Leonie II FL vs Megane III


Znowu pływasz po temacie. Wkleilem Ci linka gdzie 4lata temu ktoś coś przewidział.

A byly wklejone linki dwóch seatów podobnych roczników i przebiegow i sam o tym pisaleś więc nie ściemniaj że nagle nie wiesz o co chodzi i mowa jest o seacie vs renia.

Bartolekk napisał(a):o drugie ludzie wybierają a4 b7 1,8T tak samo jak auta niemieckie bardziej niż francuskie a potem plączą na grupach fb że nie jedzie, coś stuka, albo przegrzewa się


Chłopie wyraźnie napisałem o dwóch podobnych autach w tym samym modelu.
Więc kupując 1,8t w a4b7 zrobisz lepszy interes niż kujać a4b7 z takim samym przebiegie tylko tsi. ROZUMIESZ ???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gdy policjant kieruje ruchem
    Widok policjanta kierującego ruchem jest tak rzadki, że wielu kierowców nie potrafi poprawnie zinterpretować pokazywanych poleceń. Ważne, aby pamiętać, że sygnały dawane przez osobę kierującą ruchem są ważniejsze niż ...

01 Cze 2020, 12:35

Bartolekk napisał(a): nikt nie da normalnej kasy bo to podstawowa jednostka a nie ..cupra (?)

Proste i niezawodne silniki trzymaja cene i maja zawsze sporo chetnych
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2020, 13:21

Bartolekk napisał(a):nikt z młodych ludzi nie kupi leona 1,6 tylko dlatego że tsi może brać ch...a olej..sypać się.
a teraz przejrzyj pierwsze 5 stron forum i spójrz, ile tych "młodych ludzi" szuka TSI. Podpowiem - żaden, bo liczy się dla nich ekonomia (LPG) i bezawaryjność, której TSI po prostu nie zapewnia. I chociaż stawałbyś na uszach i wznosił modły do hiperprezesa VAG.

Reszty nie komentuję, będę rozsądniejszy i zakończę tę dyskusję. Ty i tak wiesz swoje, więc żaden argument do ciebie nie trafi.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Cze 2020, 14:00

1.2 TSI w Leonie II to jeszcze ten kiepski (słaby łańcuch rozrządu). Ten z paskiem jest dopiero w Leonie III.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Cze 2020, 14:41

Panowie Mike i Szybki to wytłumaczcie - po co w takim razie autor ma się zastanawiać za ile sprzeda skoro ma to być auto na długo, niezawodne i tanie w utrzymaniu?
Rozumiem że te rozmowy o wartości 1,6 vs 1,2 tsi dotyczą tego co się stanie za 10 lat? :roll:
Jeśli autor ma za 2 lata sprzedawać to i 1,2 tsi kupione w dobrym stanie pojeździ.
A poza tym do 1,6 trzeba założyć lpg za 3k więc koszty i tak rosną.

@szybki
kupując A4 B7 1,8T i 2,0 TFSI - sprzedam je tak samo, jeden ma 160 koni i jest bardziej pod lpg, drugi mocniejszy z innej serii ale na fsi
W przypadku każdego znajdzie się chętny.
i popularność i efekt "legendarności" wynika ze sztucznej propagandy tego silnika właśnie na takich forach, a po latach nie jest to pewna jednostka i dość skomplikowana i tyle.
Ostatnio edytowany przez mike, 01 Cze 2020, 18:43, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Błąd serwera
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Cze 2020, 16:04

Nie będę komentował :D
Młody człowiek powiedziałby masakra :cry:
Autor teraz powinien zobaczyć tą negatywną siłę netu
Ostatnio edytowany przez mike, 01 Cze 2020, 18:44, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Błąd serwera
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Cze 2020, 18:08

Bartolekk napisał(a):Panowie Mike i Szybki to wytłumaczcie - po co w takim razie autor ma się zastanawiać za ile sprzeda skoro ma to być auto na długo, niezawodne i tanie w utrzymaniu?
Rozumiem że te rozmowy o wartości 1,6 vs 1,2 tsi dotyczą tego co się stanie za 10 lat?
jeśli masz hobby w postaci sprzedawania auta rok, wysłuchiwania przez telefon lamentów i wywodów odnośnie ceny, to nic nam do tego, rób jak uważasz. Ale nie każdy jest takim turpistą , dlatego lepiej odpuścić sobie ten wynalazek. No ale wg ciebie jest chociaż dynamiczny, więc spoko, świetny wybór :ok:

Skończyłem dyskusję.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Cze 2020, 08:42

Przeglądam ogłoszenia i odnoszę wrażenie,że seat bardziej trzyma cenę niż renault megane.Widziałem,że przykladowo renautl megane 3 5d można kupić już do 20tys, itych ogłoszeń jest całkiem sporo,oczywiścię na zakup seata lub megane miałem przeznaczyć trochę wiećej niż 20tys.Ale jak zobaczyłem ogłoszenie samochodu meganki za 18tys lub 19 tys. Przebieg całkiem ok,wizualnie też.To tak pomyślałem sobie,czy nie lepiej jest kupić takie auto za 18tys i pozostałe tys zostawić, na naprawy? O ile takie będą.Oczywiście miałem odstawionych trochę oszczędnośći na wypadek czegoś tam,ale może przezanczyć jeszcze więcej? jakbym kupił samochód 20tys+ to miałbym na pakiet startowy z 3tys a tak jak bym kupił za te 18 lub 19 no 20tys,to miałbym już z 6tys na pakiet startowy.
Co o tym myślicie? Czy wgl. Samochody w cenie 18-20tys za megane 3 rocznik 2008-2009,,, ew.2010 są oki?
Tak samo z seatem za polifta trzeba szykować 18-23-24tys.
coupe34
Początkujący
 
Posty: 69

12 Cze 2020, 10:51

coupe34 napisał(a):Co o tym myślicie? Czy wgl. Samochody w cenie 18-20tys za megane 3 rocznik 2008-2009,,, ew.2010 są oki?


Coś tam się znajdzie np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Pytanie czy zależy Ci na wyposażeniu, te poniżej 20 są raczej na kołpakach i z manualną klimą.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Cze 2020, 11:26

Ossy napisał(a):Pytanie czy zależy Ci na wyposażeniu, te poniżej 20 są raczej na kołpakach i z manualną klimą.


Ale przy elektromechanice tego auta jest to na duży plus. Bo tak zepsuje Ci się tylko czujnik w lusterku i będą do załatania dwa kabelki a przy klimatronicu już będzie drożej i weselej :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe