Seat Leon do oceny, czy jest warty obejrzenia ?

30 Cze 2016, 15:43

Witam, jestem na etapie poszukiwania auta, budżet to 14 tyś i natrafiłem na tego Leona.
Lecz chciałbym się Was poradzić gdyż jestem laikiem, czy warto jechać go oglądać.
[link do oferty na Allegro wygasł]

Pozdrawiam :)
robert1904
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: nie mam

30 Cze 2016, 16:26

Pomijając to że ten Leon ma kręcony przebieg i to tak solidnie, takie przebiegi to nawet 1,6 mpi nie mają, a dalej sprzedawca - bajkopisarz, jakoby auto przez kilka lat nie miało prawa się popsuć, na jakiej podstawie tak sądzi że 14 letni samochód nie będzie się psuł?
Obawiam się że miał też przygody bo sprzedawca chyba celowo nie pokazuje przodu i tyłu auta, a jedynie boki i to pod kątem.

Nie mniej jednak może byc ok ale lepiej chłodno spojrzeć na auto, jakiś szmelc to to nie jest, no ale patrząc na kierownice to moim zdaniem poniżej 250 tys to on nie ma, a 135 tys to miał może w 2009 roku...

P.S. jakie przebiegi robisz rocznie?
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Cze 2016, 19:29

Tak jak myślałem że ogłoszenie jest bardzo podejrzane, no i trafna uwaga że są tylko zdjęcia z boku samochodu. Więc wydaje mi się że sprzedający ma coś do ukrycia.
Co do przebiegu to nawet nie uwierzyłem w tak niski ;)

Co do przebiegu to jeszcze go nie pokoujen gdyż będzie to moje pierwsze auto, ale rocznie około 8-9 tyś. Pół na pół trasa/miasto. Minimum 3 razy w miesiącu trasa 100km.
robert1904
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: nie mam

30 Cze 2016, 19:48

Jak robisz tylko 8-9 tys to lepiej szukaj wersji 1,8/1,8T bo diesle nie będą się opłacały.
A co do tego przebiegu, gość niby zakupił 10 lat temu z Holandii auto, tylko na zachodzie diesle robią 30-35 tys spokojnie rocznie to policz po 4 latach ile by miał, to ten gość by musiał praktycznie tylko kupić i niemal postawić :lol:
To jest nielogiczne, no i dziwne jest to że kolejne auto w rodzinie, mało jeżdżone a pcha się w diesla..mnie się to nie trzyma kupy.

Ja bym pomyślał o czymś takim
[link do oferty na Allegro wygasł]

to akurat łódzkie, ale można by szukać z Mazowieckiego jeśli pochodzisz stamtąd...tyko unikałbym Radomia itp...i aut ze Szwajcarii w wydaniu tych komisów.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Cze 2016, 19:58

Tak, pochodzę z Mazowieckiego i tutaj szukam auta. 1,8/T będzie dość sporo kosztowało bo ma wysokie spalanie więc odpada chyba że z LPG, ale ciężko jest takie znaleźć..
Dlatego przeglądam równocześnie Diesle i LPG.
Może macie jakieś propozycje z VAG-U ?
robert1904
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: nie mam

30 Cze 2016, 20:40

Golf 4 od mnie z miasta : [link do oferty na Allegro wygasł] co powiecie ?
robert1904
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Silnik F20C - Honda
    Honda słynie z bardzo dobrych silników oraz słynnego systemu zmiennych faz rozrządu VTEC. Jednym z najciekawszych motorów stworzonych przez japońskiego producenta jest ten zastosowany w Hondzie S2000. Wykonana ...

30 Cze 2016, 20:53

Tylko weź pod uwagę fakt że spalanie to jest najmniejszy problem a co z kołem dwumasowym, z resztą drogiego osprzętu, przy takich przebiegach 1,8T albo zwykły 1,8 z lpg wyjdzie dużo lepiej i taniej ale to Twój wybór.

Golf jak dla mnie przede wszystkim ma skręcony przebieg
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Lip 2016, 08:53

Diesel będzie tańszy od 1.8 T? Z twoimi przebiegami to bęzie dokłądnie na odwrót, ale jak napisano wyżęj, paliwo to tylko jedna z wielu skłądowych całkowitego kosztu utrzymania.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lip 2016, 10:42

Diesel przy Twoich przebiegach to tylko proszenie się o kłopoty,lepiej kupić coś w benzynie i potem zagazować albo kupić już coś zagazowanego jak ktoś wyżej wspomniał.

Tutaj według mnie bardzo ciekawa oferta,auto z 1ręki i z autentycznym przebiegiem,dwa komplety kół,cena trochę niska ale mimo to bym obejrzał.
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Lip 2016, 16:16

Czemu tak usilnie za każdym razem wmawiacie te niewiarygodne przebiegi, jakie pokonują diesle? Taki Leon w dieslu na Zachodzie nie robi rocznie średnio 30-35 tysięcy - tyle średnio pokonują zazwyczaj passaty w kombi lub inne większe auta. Leon to kompakt, więc raczej będzie to w granicach 20-25 tysięcy przeciętnie (co nie oznacza, że nie mógł robić 15 tysięcy). W ogłoszeniu jest napisane, że samochód jest w Polsce ponad 10 lat, więc taki przebieg, choć może wyglądać niespotykanie, może być prawdziwy. Ileż to ludzi 10 lat temu nasprowadzało golfów, passatów i innych aut z tdi, by potem jeździć nimi 10 tysięcy rocznie? Mnóstwo, więc może to jest jeden z nich. Może sprzedawca ma jeszcze zagraniczny przegląd z wpisanym przebiegiem? Albo wpisy serwisowe z każdego roku eksploatacji? Można też sprawdzić roczne przebiegi w bazie historiapojazdu, czy faktycznie są to wartości rzędu niecałych 10 tysięcy rocznie. Oceniać 14 letni samochód po zużyciu kierownicy - powodzenia. Przy jeździe 100% tylko po mieście kierownica po 100 tysiącach będzie zużyta tak samo jak po 250 tysiącach tylko po autostradzie.

Nie żebym bronił tej oferty, ale nie popadajmy w skrajność, że wszyscy trzaskają kilometry - warto oglądać takie samochody, być może naprawdę są zadbane i przebieg jest autentyczny (chyba, że mamy jechać 200 kilometrów, to wtedy lepiej odpuścić).

Autorowi tematu jednak odradzę tego diesla, nawet jeśli przebieg byłby autentyczny i stan perfekcyjny. Diesel na krótkie trasy się nie nadaje, a ten z linku ma już dwumasę, więc nie jest to stary poczciwy 1.9 tdi, który wytrzymałby nawet jazdę 100% po mieście. Lepiej jakąś benzynkę :)
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

01 Lip 2016, 16:49

Myślę że jesteś w błędzie..
spójrz na tę ofertę
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

rocznik podobny, salon PL silnik masakra 1,4 75 KM, zobacz na kierownicę i przebieg..
i dalej wierzysz w to że to auto może mieć realny przebieg..
jak 10x gorszy silnik tylko do miasta ma większy ciut przebieg i z PL salonu?
na zachodzie to ludzie często pracują w Berlinie a mieszkają 70 km od..
A co do kierownicy mój kuzyn w golfie VI 2,0 tdi ma 122 tys przebiegu a kierownica jak nowa, porównywaliśmy z 2 letnim golfem 7 55 tys przebiegu..

Niestety to tak nie jest, tego nie da się oszukać, w życiu po 100 tys km tak kierownica wyglądać nie będzie, bo w takim razie przy 400 tys to chyba nic z jej by nie zostało, rozlatywała by się w rękach.
Skoro u nas 1,4 robi takie przebiegi, to gość wg mnie mógł kupić auto z przebiegiem 150 tys, zrobił ponad 200 i skręcił albo coś skombinował...
Musiałby w ogóle nie jeździć żeby taki przebieg utrzymać.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Lip 2016, 18:55

Co do kierownicy - miałem na myśli przebieg 100% miasto. Przy ciągłym kręceniu kierownicą baardzo szybko się ona zużywa, tym bardziej, jeśli nie jest wykonana z jakiś wytrzymałych materiałów, a ta z Leona na pewno wytrzymała nie jest. Zobacz, jak potrafi być zużyta kierownica w całkiem nowych taksówkach poruszających się tylko po mieście, nawet w tych całkiem świeżych samochodach.

A tak zbiegając trochę z tematu, uwielbiając wszelkie statystyki, pozwoliłem sobie przed chwilą za pomocą strony mobile.de (żeby nie było, że biorę dane z polskich serwisów, gdzie połowa aut ma skręcony przebieg) sprawdzić, ile jest naprawdę prawdy w tych ogromnych przebiegach robionych w Niemczech. Brałem pod uwagę tylko diesle z rocznika 2006, więc 10 letnie. I tak:
1. Zaledwie 10% 10-letnich golfów w dieslu ma przebieg 250 tysięcy lub większy. 27% ma 200 tysięcy lub więcej, a 73% poniżej 200 tysięcy, średni przebieg to 180 tysięcy
2. Zaledwie 9% 10-letnich leonów w dieslu ma przebieg 250 tysięcy lub większy. 31% ma 200 tysięcy lub więcej, a 69% poniżej 200 tysięcy, średni przebieg to 180 tysięcy
3. 18% 10-letnich passatów w dieslu ma przebieg 250 tysięcy lub większy, 54% ma 200 tysięcy lub więcej, a 46% poniżej 200 tysięcy, średni przebieg to 205 tysięcy.

Jak widać, opowieści o Niemcach dojeżdżających codziennie do pracy po 100 kilometrów nie mają odniesienia w rzeczywistości. Średnio dwie trzecie 10-letnich kompaktów w dieslu nie ma przejechanych nawet 200 tysięcy, w przypadku aut większych jak m.in Passat jest to już mniejsza liczba, ale nadal sporo. Skąd więc w Polsce takie przygody z kręconymi licznikami? Bo 10-letni passat w dieslu ze średnim przebiegiem 205 tysięcy i na dodatek serwisowany regularnie i zadbany kosztuje sporo więcej niż u nas, więc handlarz chcący na nim zarobić, musiałby sprzedawać po astronomicznej kwocie. Kupuje więc passaty z puli tych 18% (o przebiegu 250 tysięcy lub więcej) albo egzemplarze o względnie niskim przebiegu, ale zaniedbane, źle serwisowane, po kolizjach itp.

Trochę się rozpisałem, ale chciałem się tu podzielić moimi spostrzeżeniami i ,,badaniami rynku'' :D

Po prostu nie mogę już znieść wpisów na forach oraz wypowiedzi handlarzy twierdzących, że klienci sami się proszą o cofanie liczników, szukając 10-letniego passata w dieslu z przebiegiem 200 tysięcy lub mniejszym. Jak widać, takich egzemplarzy w Niemczech jest aż 46%, więc problemów z kupnem na handel nie ma żadnych. Problem jest w cenie, bo doliczając zysk handlarza i koszt sprowadzenia, niewielu wyłoży na 10-letniego passata w dieslu 25 tysięcy złotych, nawet jeśli by był naprawdę zadbany i miał realny przebieg 200 tysięcy. Pójdą do innego handlarza, który zaoferuje im teoretycznie podobny egzemplarz za 19 tysięcy i tak się koło zamyka :(
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

01 Lip 2016, 19:17

Petento napisał(a):Co do kierownicy - miałem na myśli przebieg 100% miasto. Przy ciągłym kręceniu kierownicą baardzo szybko się ona zużywa, tym bardziej, jeśli nie jest wykonana z jakiś wytrzymałych materiałów, a ta z Leona na pewno wytrzymała nie jest. Zobacz, jak potrafi być zużyta kierownica w całkiem nowych taksówkach poruszających się tylko po mieście, nawet w tych całkiem świeżych samochodach.

To akurat jest prawda , jak auto jest codziennie ciorane po mieście to cały środek zużywa się dużo szybciej przez ciągłe wsiadanie i wysiadanie.W tym Leonie ta kierownica to zwykły gumiak,który się ściera.W niektórych Fiatach kiera już po 80 tys. przebiegu potrafi być łysa.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Lip 2016, 10:27

Macie problem z przebiegiem - ważne, że silnik ma rezerwy trwałości i nawet jak ma 400tys. to można go wtedy rozpatrywać (może nie za taką cenę).
Bardziej mi się wydaje, że to on kupił 10 lat temu "okazję" z niskim przebiegiem i nawet o tym nie wie skoro taki z niego Janusz kupując diesla do sporadycznej jazdy.


robert1904 napisał(a):Może macie jakieś propozycje z VAG-U ?

dlaczego tylko VAG? to jakaś kosmiczna technologia czy polskie stereotypy?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Lip 2016, 12:06

Co do przebiegów:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra