Seat Leon I - kilka pytań odnośnie zakupu

17 Lut 2015, 08:46

To generalnie bardzo dobry samochód, posiadający całe mnóstwo atutów: niska awaryjność (w szczególności bardzo trwałe zawieszenie), świetne właściwości jezdne (mało komfortu dzięki sztywnemu zawieszeniu, za to sporo przyjemności podczas pokonywania zakrętów), wygodna pozycja za kierownicą (świetne seryjne fotele), tani w utrzymaniu, bardzo dobra dostępność części (pokrewieństwo z Golfem IV, A3, Toledo II), oferujące bardzo dobre osiągi silniki turbodoładowane i ekonomiczne diesle. Jest jednak druga strona medalu, którą powinieneś jednak wziąć pod uwagę (skoro Twój budżet jest taki elastyczny) - interesujące Cię benzyniaki bardzo dużo palą (co przy niechęci do LPG ma spore znaczenie) i większość mocnych wersji dostępnych na rynku będzie wyeksploatowana/po większych lub mniejszych przejściach. Dorzuć do kręgu swoich zainteresowań E46 albo zainteresuj się Leonem z dieslem (110KM) :yes:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2015, 16:21

Myślałem nad dieslem, tylko gdzie nie spojrzę to każdy mówi, że diesel opłaca się przy przebiegach powyżej 15k rocznie, no i druga srawa - czy jest w ogóle szansa znaleźć diesla z przebiegiem do 200k? Ja wiem, że jest takich sporo(cofanych), ale chodzi mi o oryginalny przebieg. Skoro już jesteśmy przy dieslu to zastanawia mnie jedna kwestia. Mianowicie silnik 1.9 TDI ARL - sporo mocy, tylko jak z jego trwałością? No i ile mniej więcej kosztują pompowtryski do tego silnika?
A propos BMW - fajne auto, bardzo ładnie się prowadzi, ale boje się kosztów utrzymania i nie mam na myśli kosztów związanych z paliwem.
iceman922603
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 08 2011
Auto: Renault
Silnik: 1.4 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Lut 2015, 16:33

iceman922603 napisał(a):czy jest w ogóle szansa znaleźć diesla z przebiegiem do 200k?


Nie ma. Problem w tym, że i benzyniaki będą miały lekko 200k realnego przebiegu -to już przecież ponad 10 letnie auta. Pytanie jednak - co to zmienia? TDI na pompie rotacyjnej (90 i 110KM) bez najmniejszego problemu zrobi pół miliona kilometrów, a przy odpowiednim serwisie dwa razy tyle. Silniki wykorzystujące pompę mają mniejsze wymagania odnośnie jakości paliwa i serwisu, pompowtryski są droższą opcją, ale szczegółów nie znam - nie miałem do czynienia z tedeikiem z pompowtryskami. Przy małym przebiegach faktycznie lepiej poszukać benzyny.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2015, 16:58

To zależy. Jeśli to Leon 1.6 z polskiego salonu to przebieg do 200k jest możliwy. Ale jeśli to auto z Niemiec z mocniejszym silnikiem to będzie fajnie, jak przebieg będzie wynosił ok. 300 tys. km. W dieselach już szczególnie licz się z przebiegami (realnymi) pow. 300 tys. km.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

17 Lut 2015, 18:20

Przy takim budżecie najlepszą opcją jest szukanie ładnej sztuki z 1,8T w pakiecie Sport czy jak to się tam zwie. Resztę kasy można zostawić na LPG albo małe mody.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010