Seat Leon ST, r. 2016, kombi, typ: 5F - OLEJ SILNIKOWY

27 Paź 2020, 15:46

Aktualny stan licznika 98 tys. km. Auto pokonuje bardzo krótkie dystanse - głównie jazda w cyklu miejskim.

Auto od początku serwisowane w ASO.

Podczas pierwszej wymiany oleju w pojeździe (serwis Long Life) ASO wymienia olej na ten o klasie lepkości 5W30.

Od tego momentu to znaczy od pierwszej wymiany oleju zrezygnowałem z serwisu Long Life i przeszedłem na okres stały czyli wymiana oleju maks co 15 tys. km lub raz w roku).

W związku z powyższym ASO przy każdej kolejnej wymianie oleju wlewa olej o klasie lepkości 5W40 (2 razy) (oryginalny VW).

Ostatnia wymiana oleju w ASO to wlanie oleju 0W30, a konkretnie oleju - Long Life III FE 0W-30 (olej, który miał premierę w tym roku).

Czy wg Was - forumowiczów orientujących się w tematyce olejów lub ogólnie - mechaniki samochodowej - ponowna zmiana lepkości oleju - tym razem na rzadzszy - przy założeniu, że samochód pokonuje w roku bardzo krótkie dystanse w cyklu miejskim i wymiana oleju odbywa się w okresach stałych - jest zgodna "ze sztuką"?

Mam na myśli to czy zmiana oleju z 5W40 na 0W30 nie wpłynie negatywnie na silnik i nie obniży jego ochrony - przede wszystkim w okresie letnim gdy temperatury przekraczają 30 stopni.

P.s. Póki co nie kierowałem do ASO zapytania o przyczynę zmiany lepkości oleju.
krysw
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Paź 2020, 10:37

krysw napisał(a):Aktualny stan licznika 98 tys. km. Auto pokonuje bardzo krótkie dystanse - głównie jazda w cyklu miejskim.
Bardzo dobrze że zmieniłeś interwał wymiany oleju i go skróciłeś. ja bym w twoim przypadku zszedł jeszcze do wymian max co 10tkm przy takim użytkowaniu auta.
Czy silniki między wymianami popija olej, jeżeli tak to ile go ubywa?

krysw napisał(a):W związku z powyższym ASO przy każdej kolejnej wymianie oleju wlewa olej o klasie lepkości 5W40 (2 razy) (oryginalny VW).

Ostatnia wymiana oleju w ASO to wlanie oleju 0W30, a konkretnie oleju - Long Life III FE 0W-30 (olej, który miał premierę w tym roku).
Przypuszczam ze wynika to z dostępności danego oleju.

Ciężko coś tu więcej powiedzieć na ten temat bo nie wiemy jaki masz silnik :) a taką informację powinieneś podać w pierwszej kolejności.

Druga kwestia to pewnie ciężko będzie uzyskać parametry i dane techniczne tych olei, a to jest potrzebne do ich porównania.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

29 Paź 2020, 14:02

Silnik to 1.4 TSI (92 KW).

Olej, który został wlany to -

https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volk ... ii-fe.html
krysw
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Paź 2020, 14:45

Kolego,pytanie,masz w tym aucie DPF?!Norma 507,to oleje low saps,po mojemu trzeba upaść na głowę by taki olej wlać do silnika bez dpf-u,mam na myśli oczywiście serwis VW.Natomiast wybór indeksu lepkości jest jak najbardziej OK,jeśli jeżdzisz tylko po mieście,ale już pisałem,przy takich jazdach wymieniaj olej dwa razy do roku,gwarantuję,ze stosowanie olejów o połowę tańszych i wymienianie ich dwa razy częściej spowoduje przedłużenie żywotności silnika,silniki benzynowe bardziej grzeją się w korkach,więc potrzebujesz olej o jak najwyższym wskażniku lepkości,latem,zimą nie,po co?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...