Seat Leon

29 Lis 2017, 00:06

Witam Wszystkich bardzo serdecznie :)
Zdecydowałem się na kupno Seata Leona mk1, i mam do was kilka bardzo istotnych pytań ;)
Od początku:
Moje roczne przebiegi to około 10-15tys
Auto w sumie można powiedzieć że na trasę, do pracy mam 16/17km z czego około 14/15 to drogi z ograniczeniem do 90 i kawałek po mieście. Do tego w weekendy zazwyczaj robię sobie dłuższe trasy około 50/100km.
Zastanawiam się nad dwoma silnikami benzynka lub diesel
1.9 150km arl lub 1.8t 180km+lpg
Co będzie dla mnie lepszym wyborem? Ponieważ nie mogę się zdecydować, wymagam od auta aby było zwinne „depne i jedzie” lubię czuć efekt tzw. Wgniatania w fotel. Chce czuć te przyspieszenie ;) i napewno będę chciał ten silnik podkręcić :) na samo auto mam w granicach 15tys. Jeżeli znajdę coś bez lpg to troszkę taniej żeby mieć pieniądze na jego założenie. Co będzie dla mnie lepszym wyborem? Proszę pomóżcie bo mam mętlik w głowie :)
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi :) i mam nadzieje że pomożecie mi się zdecydować.
Mi3W
Początkujący
 
Posty: 102
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Marea
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

30 Lis 2017, 00:08

Mi3W napisał(a):Moje roczne przebiegi to około 10-15tys
Mi3W napisał(a):Co będzie dla mnie lepszym wyborem?

Przy takich rocznych przebiegach lepiej wybrać benzynę.

Mi3W napisał(a): Ponieważ nie mogę się zdecydować, wymagam od auta aby było zwinne „depne i jedzie” lubię czuć efekt tzw. Wgniatania w fotel. Chce czuć te przyspieszenie i napewno będę chciał ten silnik podkręcić na samo auto mam w granicach 15tys. Jeżeli znajdę coś bez lpg to troszkę taniej żeby mieć pieniądze na jego założenie. Co będzie dla mnie lepszym wyborem? Proszę pomóżcie bo mam mętlik w głowie


W obu silnikach odczujesz efekt "wgniatania w fotel", ale w 1,8t odczujesz coś więcej. Odczujesz, że ten silnik żyje, a nie jak tdi nie żyje :)
Zarówno w jednym i drugim można coś łatwo dłubnąć ze względu na turbo.
Musisz też wiedzieć, że może Cię czekać w tym aucie kilka tematów odnośnie napraw, które mogą wyskoczyć ze względu na wiek i przebieg.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

30 Lis 2017, 02:24

Jak dla mnie TDI daje lepszą frajdę, tzn 1,8T jest genialne ale nim się turbina rozkręci bo tam jest spora turbo-dziura to trochę jednak inaczej niż spory moment z dołu w TDI.
No i warto pamiętać że TDI ma 320 Nm a 1,8T "tylko" 230 bodajże.
Użyteczny zakres lepszy w TDI, masz to ciągle pod butem, w 1,8T trzeba rozkręcić turbo.
Tylko przy przebiegach 10 tysi rocznie to raczej TDI będzie średniawym pomysłem.
1,8T jest dla kogoś kto wg mnie lubi sobie polatać na średnim zakresie obrotów, kręcąc wysoko i szalejąc lewarek-gaz.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2017, 00:20

Jechałem dieslem który miał 400nm i to było coś pięknego (corolla 2.2)
Ale jechałem również benzyna (e46 2.8 ) i również kopało ładnie ;)
Jestem osobą która lubi pocisnąć ale do odcinki nie kręcę silnika. Trochę czytałem i chyba wybiorę diesla ;) mam nadzieje że nie będę żałował :)
Mi3W
Początkujący
 
Posty: 102
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Marea
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

01 Gru 2017, 02:26

Benzynka jak się rozkręci to też ciągnie nieźle :) grunt w tym że z dołu takie jednostki nie ciągną, no chyba że współczesne TSI. Ecoboosty itp ale to inne wykorbienie, sterowanie turbo itd.
Starsze turbo benzynowe nie będą na dole mocne, chyba ze po zastrzyku mocy, turbina 2 razy większa i 2 bary napompowanie ;)

Diesel wali momentem z dołu bo ma go sporo a dodatkowo charakterystyka taka że ciągnie już przy 1700 obrotów w pełnym wymiarze.
Za to szybko się kończy i trzeba zmieniać bieg, to już co kto lubi :)
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2017, 14:41

Trochę czytałem i chyba wybiorę diesla mam nadzieje że nie będę żałował

W takim razie bądź przygotowany na niespodzianki serwisowe jakie mogą Cię czekać przy wymianie rozrządu tj. wałek rozrządu,szklaneczki i paneweczki.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Camry z klocków Lego
    Australijska Toyota pokazała w Melbourne pełnowymiarową replikę Camry nowej generacji zbudowaną w całości z klocków Lego. Samochód stworzył Ryan McNaught przy użyciu 500 tys. elementów. Toyota Lego Konstrukcja ...

01 Gru 2017, 18:01

Na Twoim miejscu najpierw po prostu przejechał bym się jednym i drugim, a ostatecznie wybrał to, co sprawia mi większą radość. Choć szczerze mówiąc nie wiem, czy zniósłbym "sportowe" 1.9 TDI (kultura pracy) :o
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Gru 2017, 18:33

Pionek napisał(a):No i warto pamiętać że TDI ma 320 Nm a 1,8T "tylko" 230 bodajże.


Tylko te 230 niutków zostawia diesla zawsze i wszędzie. Boże, mamy 2017 rok a nadal istnieją mity "samochód jedzie momentem" (dzięki super programom śmieszków na Youtube). Ciekawe dlaczego te większe momenty z diesla przegrywają z benzyną? Może i osiąga 320 Nm, ale w jakim przedziale? Jest tak wąski, że nigdy tego nie wykorzystasz, ciągle musisz mieszać biegami, można zapomnieć o wyprzedzeniu na jednym biegu kilku samochodów, gdzie w 1.8T redukujesz (albo i nie) i jedziesz do czerwonego pola z obiema rękoma na kierownicy.

Wyprzedzę kolejny mit - elastyczność na danych biegach. No tak, jak się w benzynie wrzuci trójkę przy 40 km/h to wiadomo, że przegra...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Gru 2017, 18:37

Pionek napisał(a):grunt w tym że z dołu takie jednostki nie ciągną, no chyba że współczesne TSI. Ecoboosty itp ale to inne wykorbienie, sterowanie turbo itd.


Np 2.5T w moim volvo ma max moment 1500-4500 obr
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Gru 2017, 03:03

Przypominam tylko że autor chce:
Mi3W napisał(a): auta aby było zwinne „depne i jedzie” lubię czuć efekt tzw. Wgniatania w fotel.


1,9 tdi daje kierowcy użyteczny moment cały czas pod noga a nie przy 3500 obrotów, jechałem ostatnio Audi TT i do 3 tys nie czuć tych 180 koni, także nie porównujmy tsi czy jakiś nowoczesnych turbo-benzyn z kompresorami do 24 letniego silnika który musi się rozbujać.
A to że benzyna objeżdża diesela..wysokobrotowe Hondy jak się je rozkręci na 7 tys obrotów to jadą ostro ale do 4 tys jak 1,4 mpi 70 konne.

Zależy co kto woil czy kręcić na 3 biegu przez pól miasta do 5 tys czy rwanie kapci przy 1700 obrotach do 2500, diesel jest zawsze gotowy a benzyna jak zacznie hałasować.
Tyle w temacie.

galakty napisał(a):Tylko te 230 niutków zostawia diesla zawsze i wszędzie.
to zerknij na ten filmik i jestem ciekaw czy ten uważasz że 230 niutów zawsze zostawi diesla?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



No niestety 400 Nm robi swoje i tego nie da się ukryć dlatego taki ARL który fabrycznie ma więcej koni niż producent podaje jak to diesle czyli ok 160 + 320 niutów będzie zdecydowanie dawał lepsze efekty na drodze niż 1,8T
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

02 Gru 2017, 04:44

No niestety 400 Nm robi swoje i tego nie da się ukryć dlatego taki ARL który fabrycznie ma więcej koni niż producent podaje jak to diesle czyli ok 160 + 320 niutów będzie zdecydowanie dawał lepsze efekty na drodze niż 1,8T

W zasadzie to często było tak,że silniki w Seatach były lepsze niż te w VW bo miały bonus od fabryki w postaci większej mocy.
Przykładowo 2,0 abf w seri miał 150Km,a na sterownikach Seata osiągał ok.170Km
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Gru 2017, 10:20

Pionek napisał(a):to zerknij na ten filmik i jestem ciekaw czy ten uważasz że 230 niutów zawsze zostawi diesla?


Patrz, wszystko fajnie tylko szkoda, że ten diesel jest zaczipowany... Zrób porządny program do 1.8T to wykręci go ponownie ;) Myślałem że rozmawiamy o stocku, ale skoro tak...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Gru 2017, 17:35

Bardzo dziękuje za tyle odpowiedzi ;) bardzo mnie cieszy że jest tu taka dyskusja ;) tyle że ja nadal zastanawiam się nad problemem benzynka Vs diesel :D zdecydowałbym się na diesla lecz chyba robię zbyt małe przebiegi :( a myśle że jakbym nie pożałował na chipa w benzynce to tez około 320nm by osiągnęła :D
Mi3W
Początkujący
 
Posty: 102
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Marea
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Gru 2017, 17:41

Bierz benzynę i tyle. Z turbo ciągnie od dołu i przez cały zakres, a nie odcinka przy 4k obrotów i machanie lewarkiem.

Na niutki tak nie patrz, bo z mniejszą wartością i tak przegonisz traktora, jedyny problem byłby przy dużych dieslach (powiedzmy, że takie 2.4 JTD to ma sens i wygar, ale małe diesle z turbo to zero-jedynkowe silniki).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Gru 2017, 19:28

No niestety ale 1,8T nie jedzie od dołu, chyba że dla kogoś dół to 2600-2700 obrotów.
Poza tym w TDI masz gifty z fabryki, a 1,8T niestety na hamowniach często ma 177 koni np.
i to jest norma

tu masz np seria 1,9 tdi 150 + program i masz że seria ponad 160 koni i to tak jest przeważnie ale to wszędzie HDI, CDI, jtd itp.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Także przejedź się jednym i drugim i wtedy oceń. Natomiast 400 Nm przy 2500 to trochę coś innego niż nawet 200 koni przy 5500 obrotów w benzynce.
Niuton to siła, koń mechaniczny wywodzi się z niutów i obrotów i wielu innych rzeczy.

tak jak pisałem 1,8t ma zacny środek więc na 3 biegu można poszaleć pod czerwone pole, ale dołu tam nie uświadczysz chyba że 2x większe turbo i 250 koni :D


No i mimo tych wywodów też zachęcam dla Ciebie żebyś zakupił 1,8T, przynajmniej mniej śmietników niż wyjechane diesle z przebiegami + 150 tys w stosunku do benzynki.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna