SEAT - system oszczędności energii

31 Maj 2011, 22:44

SEAT wraz z konsorcjum firm rozwija przełomowy system oszczędności energii
    Projekt ENERGEST promuje narzędzia diagnostyki i prognozowania w zakresie inteligentnego zarządzania zużyciem energii w branży
    System umożliwi ograniczenie emisji CO2 w zakładach produkcyjnych SEAT-a w Martorell o 3000 ton rocznie
SEAT, wraz z konsorcjum firm i ośrodków technologicznych zrzeszonych w sieci TECNIO sponsorowanej przez agencję ds. konkurencyjności przedsiębiorstw ACC1Ó, działającą pod egidą Departamentu Przedsiębiorczości i Pracy rządu Katalonii, uruchomił projekt ENERGEST, którego celem jest ograniczenie zużycia energii w firmach przemysłowych. Projekt ENERGEST umożliwia optymalizację efektywności procesów przemysłowych dzięki inteligentnemu systemowi przewidywania zużycia energii o przełomowym znaczeniu dla fabryk.

ENERGEST wykrywa straty energii dzięki technice pomiaru jej zużycia opartej na układach sztucznej inteligencji. Narzędzia te automatycznie zarządzają zużyciem energii w zakładzie i natychmiast dostosowują zużycie do zmiennego zapotrzebowania w trakcie cyklu produkcyjnego.

Optymalizacja zużycia energii umożliwia na przykład obliczanie kluczowych wskaźników, takich jak koszt energii przypadający na jeden wyprodukowany samochód oraz ilość CO2 emitowanego do atmosfery przez przemysł. SEAT szacuje, że wprowadzenie systemu ENERGEST w zakładach w Martorell pozwoli ograniczyć emisję CO2 o około 3000 ton rocznie, czyli o ilość asymilowaną w ciągu roku przez około 260 000 drzew.

Zdaniem badaczy pracujących przy projekcie ENERGEST wdrożenie systemu będzie miało znaczące pozytywne konsekwencje dla konkurencyjności zakładów, które zdecydują się go wprowadzić. System umożliwia nie tylko optymalizację zużycia energii i ograniczenie emisji CO2, ale także obniżenie kosztów energii i produkcji. SEAT zainstaluje ENERGEST w całym zakładzie w Martorell. Pozostałe fabryki Grupy Volkswagena także analizują techniczno-ekonomiczne możliwości zastosowania systemu pod kątem optymalizacji zużycia energii w cyklu produkcyjnym.

W projekt zainwestowano łącznie 1,1 miliona euro, z czego 40% wyłożyła ACC1Ó w ramach Programu Ośrodków Innowacji Technologicznych. Przedsięwzięcie jest też finansowane ze środków Europejskiego Programu Rozwoju Regionalnego FEDER w ramach programu operacyjnego Konkurencyjność Regionu i Zatrudnienie w Katalonii na lata 2007-2013.

Do konsorcjum, które pod kierunkiem SEAT-a opracowało projekt należą także firmy ENERTIKA (specjalizująca się w konsultingu w branży energetycznej) i PROMAUT (firma z branży elektrotechniki i automatyki). Katalońskie ośrodki badawcze zrzeszone w grupie TECNIO, które uczestniczą w projekcie to Centrum Technologiczne Fundacji CTM oraz Centrum Innowacji w Elektronice MCIA przy Politechnice Katalońskiej (UPC), w którym powstały inteligentne algorytmy prognozowania zużycia energii.

źródło: seat.pl
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5298
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...